بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
مستطيل شيشه اي تالار

نفس گیری یا آخرین نفس؟!

بازار سرمایه در شرایط فعلی یا نفس های آخر را می کشد و یا در حال آخرین نفس گیری ها برای شروع مجددی طوفانی است. هر چه هست اما آخرین روزهای خود را می گذراند و نتیجه این معما احتمالاً از اواخر آذر یعنی با اجرای برجام در روز موعود مشخص خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۷۵۱۲
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.09.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 59 واحد کاهش به رقم 43272 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 121 واحد کاهش عدد 140775 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 29 واحد کاهش به رقم 24442 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 23 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 52 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد کاهش به رقم 690 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1375 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1129 میلیارد ریال رسید.

همچنان روند نزولی در اغلب سهام شرکت ها به همراه افت شاخص کل بورس قابل مشاهده است به جز برخی تک نمادهای بورسی و فرابورسی در مابقی گروه ها خبری از سبزی نیست.

بر اساس گزارش بورس نیوز، مدتی است که سرمایه گذاران حقیقی بورس کم فروغ شده اند و اکثر معاملات سهام از سوی حقوقی ها انجام می گیرد که با نگاه منطقی می توان گفت که شاید شرایط فعلی پیش آمده در بورس یکی از بهترین فرصت ها از نظر ارزانی سهام باشد اما آنچه که سبب دوری اهالی تالار از بازار شده موضوعی است که وزن سنگین تری در مقایسه با مزیت ارزانی بازار دارد چرا که به گفته اهالی تالار اگرچه ارزان بودن قیمت سهام شرکت ها نکته مهم این روزهای بورس است اما آنچه که مهمتر است تداوم این ارزانی می باشد چرا که از اواسط سال 93 تا به امروز ما شاهد تشکیل کف های متعددی برای قیمت اغلب سهام شرکت ها هستیم که علی رغم اینکه هر روز می گوییم اینجا دیگر آخرش است اما باز می بینیم که فردا رقم جدید و تازه تری برای آخر قیمت به وجود می آید.

اما در خصوص بازار سرمایه طی روز جاری با برخی از اهالی تالار صحبت می کردیم که بعضی ها نظرات جالبی داشتند اما مجموع این صحبت ها یک نتیجه واحد داشت و آن اینکه عده ای خوشبین به بازگشت بورس به روند صعودی در ماه جاری وعده ای دیگر نا امید به انتظار آغاز سال 95 مانده اند.

بر این اساس آنچه که از صحبت های اهالی تالار بدست می آید آنست که بازار سرمایه در شرایط فعلی یا نفس های آخر را می کشد و یا در حال آخرین نفس گیری ها برای شروع مجددی طوفانی است. هر چه هست اما آخرین روزهای خود را می گذراند و نتیجه این معما احتمالاً از اواخر آذر یعنی با اجرای برجام در روز موعود مشخص خواهد شد. روزی که خیلی ها به آن چشم دوخته اند و امیدوارند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
تا اونجایی که من طی این یکسال متوجه شدم دولت هیچ اعتقادی به بورس نداره. حیف از این مردم که این دولت ... رو دارن. برای اعتراض به بی تتفاوتی دولت تدبیر و امید!!! بهتره هیچ سهامداری سهمشو نفرشه.
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
بنظرم خود شما بی حوصله تر از همه تشریف داری!اگر مجبور نمی شدی همین چند سطر آبکی و غلط انداز را هم نمی نوشتی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
مگه شما نبودی از رشد قندی و خودرویی گلایه داشتی؟؟ وقتی گروه یا سهم مثبت و صف خریدی در بازار باشد بقیه سهام نیز متعادل و مثبت هستند اما وقتی نباشد کلا بازار حالت وحشت زده ها داره و منفی میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
تا کی وعده...؟؟
ساري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
بورس نيوز تا بحث سود بانكي بحره مالكانه و نرخ خوراك به جايي نرسه منتظره هيچي نباشيد اينها اساس ورود هر سرمايه گذار در شركت ها هستش بعد از لغو تحريم ها اگه سياست هاي پولي تغيير نكنه هيچي درست نمي شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
باآدرسی که توداری میدی ،مثل ژاینکه آقایون هنوز نمیخواند پاشونو از روترمز بورس بردارند....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
سايه بحران تركيه و روسيه بر بازار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
تا انجایی که ما متوجه شدینم این دولت فقط به فکر کشور گشایی و به فکر خودش هست اگر تحریمی هم برداشته بشه و در این جهت تلاشمیشه برای پر کردم حساب های خودشان در خارح از کشور هست و نه برای خاطر ملت