بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
در گفتگو با مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو عنوان شد:

مشارکت با خارجی ها تنها یک شعار است/ همچنان با نرخ های گذشته گندله می فروشیم

هنوز در رابطه با کاهش نرخ بهره مالکانه ابلاغیه ای تصویب نشده و به اطلاع ما نرسیده است، اما در صورت کاهش این نرخ، شرکت های این گروه به رونق باز می گردند و مسئولین ذی ربط باید متوجه تمامی این موضوعات و مشکلات این مجموعه ها باشند، بدهی ما به دولت نیز مشخص شده و مذاکرات لازم در این خصوص صورت گرفته که طبق زمان بندی مشخص به دولت پرداخت می گردد.
کد خبر : ۱۵۷۵۱۴
نویسنده :
یارمحمدی
سهام شرکت های سنگ آهنی در بازار سرمایه با توجه به امتیازاتی مثل پروانه بهره برداری از معادن که داشتند، ارزش گذاری شده و در بورس عرضه شدند، حال با توجه به تصمیمات دولت در رابطه با پس گرفتن این پروانه از آنها، دعوای حقوقی ایجاد شده که شرکت های گل گهر و چادرملو پیگیر این قضیه بوده و همچنان این موضوع به قوت خود باقی است و هنوز دیوان عدالت شعبه رسیدگی را برای اعلام حکم مربوطه مشخص نکرده است.

مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو ضمن بیان مطلب، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: از لحاظ حقوقی و شرعی پروانه بهره برداری از معادن سنگ آهن متعلق به چادر ملو بوده و ما مثل گذشته همچنان باز پس گیری حقوقمان هستیم.

محمود نوریان در رابطه با کاهش نرخ بهره مالکانه سنگ آهنی ها و بدهی آنها به دولت گفت: هنوز در رابطه با کاهش نرخ بهره مالکانه ابلاغیه ای تصویب نشده و به اطلاع ما نرسیده است، اما در صورت کاهش این نرخ، شرکت های این گروه به رونق باز می گردند و مسئولین ذی ربط باید متوجه تمامی این موضوعات و مشکلات این مجموعه ها باشند، بدهی ما به دولت نیز مشخص شده و مذاکرات لازم در این خصوص صورت گرفته که طبق زمان بندی مشخص به دولت پرداخت می گردد.

این مقام مسئول در رابطه با کاهش نرخ گندله توضیح داد: هنوز هیأت مدیره شرکت های سنگ آهنی با کاهش نرخ گندله موافقت نکرده و ما در حال حاضر هنوز با نرخ های سال گذشته اقدام به فروش گندله به مشتریان می کنیم، چرا که این اقدامات دولت به سنگ آهنی ها را زمین زده و به ضرر ما بوده و باید سیاست های دولت در رابطه با این صنعت تغییر کند.

نوریان در خاتمه در رابطه با مشارکت خارجی ها در فعالیت های خود گفت: اگر شرایط حال حاضر این گروه به همین منوال ادامه یابد، مشارکت با خارجی های تنها در حد شعار و حرف می باشد، چرا که اصلاً آمادگی لازم در این خصوص را نداشته و شرایط فعلی و مشکلات صنعت هیچ جذابیتی نیز برای خارجی ها نخواهد داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
جذب سرمایه گذار خارجی با اعلام فراخوان بین المللی