بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کد خبر : ۱۵۷۵۳۷

تهران- ایرنا- روزنامه جام جم در شماره چهارشنبه چهارم آذر در تشریح تیتر یک نوشت: کمتر از دو هفته به زمان وعده داده شده دولت برای ارائه لایحه بودجه 95 به مجلس باقی مانده است. در حالی که نرخ ارز در بودجه سال 94 معادل 2850 تومان بسته شد، برخی صاحبنظران بر این باورند که این رقم در بودجه سال آینده باید به حدود 3000 تومان برسد؛ نرخی که اکنون دلار بانک مرکزی روی آن قرار دارد.

این روزنامه با انتشار عنوان جرات صحبت از تجزیه عراق را به آمریکا ندهید، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار فواد معصوم رئیس جمهور عراق و هیأت همراه، عمق روابط دو کشور و دو ملت ایران و عراق را ریشه دار و تاریخی و فراتر از روابط کشورهای همسایه و در یک منطقه دانستند. رهبر انقلاب اسلامی بروز اختلافات و کشیده شدن آن به صحنه عمومی عراق را زمینه ساز اظهارات مداخله جویانه بیگانگان دانستند و گفتند: نباید فضا به گونه ای شود که آمریکایی ها به خود جرأت دهند تا به صورت علنی صحبت از تجزیه عراق بکنند. حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: چرا باید کشوری همچون عراق که کشوری بزرگ، ثروتمند و صاحب تاریخ هزارساله است، تجزیه و به مناطق کوچک تر تقسیم شود، تا همواره در معرض اختلاف و نزاع قرار گیرد؟
روزنامه جام جم با انتخاب عنوان ساده زیستی و ایثار الفبای زندگی بسیجی، نوشت: با اندکی تامل می توان دریافت که امروزه جنگ ما، جنگ نرم است، جنگی پیچیده تر از جنگ سخت. اگر دیروز بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس وظیفه دفاع از میهن اسلامی را به عهده داشت، امروز نیز بسیج همان وظیفه را نه در میدان جنگ با دشمن بلکه در عرصه رسانه ای و جنگ نرم به عهده دارد. در هفته بسیج فرصتی شد تا نگاهی هرچند مختصر به سنگر بسیج رسانه ملی انداخته و با تولیدات رادیویی و تلویزیونی این بخش متعهد و متخصص آشنا شویم. تله فیلم «استاندار» که به معرفی شهید علی انصاری استاندار استان گیلان می پردازد که توسط منافقین ترور شد. مراحل نگارش فیلمنامه این تله فیلم تمام شده و آماده تولید است. شهید انصاری، فارغ التحصیل آمریکا و استاد دانشگاه بود و با آن که استاندار بود ولی زندگی بسیار ساده و بی آلایشی داشت که می تواند نمونه کاملی از سبک زندگی اسلامی باشد. عکس کار شده در این خبر نمایی از سریال نوشدارو را به تصویر کشیده است.
با خانواده ام دستوری رفتار نمی کنم، عنوان دیگر این روزنامه است. در این مطلب می خوانیم: سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در گفت و گویی اظهار داشت: تصور این است افراد نظامی در خانه و کنار خانواده آدم های بسیار خشک و رسمی هستند اما واقعیت این است که در خانه ما چنین نیست. نظم و رسمی بودن فقط مختص افراد نظامی نیست، گاهی کسانی که شغل دیگری دارند در خانه غیرمنعطف هستند، اما من چنین نیستم. تلاش می کنم موضوع کار و خانواده کاملا از هم تفکیک شده باشد. اعضای خانواده کاملا با هم تعامل داریم، با هم مهربان هستیم و گفت وگو می کنیم. در خانه ما نظم دستوری و سلسله مراتبی وجود ندارد و روابط ما بسیار عاطفی و انسانی است.
روزنامه جام جم با درج عنوان پوتین: از پشت خنجر خوردیم، آورد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در واکنش به سرنگون شدن یک فروند جنگنده این کشور در مرز سوریه و ترکیه گفت که این حادثه خنجری از پشت توسط حامیان تروریست ها بوده است. به گزارش تسنیم، پوتین طی دیدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن در واکنش به سرنگون شدن یک فروند جنگنده این کشور در مرز سوریه و ترکیه گفت: جنگنده های ما به هیچ شکلی ترکیه را تهدید نکرده اند.
این روزنامه عنوان «پایان زندگی مشترک به خاطر تلگرام» را در ضمیمه تپش امروز برجسته کرد.
روزنامه جام جم در بخش سخن روز عنوان «رونمایی دیرهنگام از مثلث حامی تروریسم» را به قلم مراد عنادی مدیرمسئول منتشر کرد و به یادداشت «نگاه صحیح به قیمت ارز در بودجه 95» به قلم سید کمال سیدعلی معاون پیشین ارزی بانک مرکزی پرداخت.
«زشت و زیبای شهرک سازی در روستاها»، «نبرد استقلالی ها در جام حذفی» و «خواننده پاپ از کما خارج شد» از دیگر عنوان های این روزنامه است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر