بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
مدیر سرمایه گذاری تأمین سرمایه کاردان عنوان کرد:

دلایل ثبات روند نزولی محکمتر از رشد بورس است

یکی از مهمترین فاکتورهایی که برخی صنایع با آن روبرو هستند، قیمت های جهانی می باشد. با توجه به اخباری که در رابطه با افزایش نرخ بهره آمریکا و گمانه زنی هایی که در این خصوص وجود دارد، احتمال تغییر روند این قیمت ها در بازارهای جهانی وجود دارد اما این رشد نزدیک نمی باشد و فعلاً چشم انداز کوتاه مدت روشنی برای آن وجود ندارد.
کد خبر : ۱۵۷۶۱۷
نویسنده :
یارمحمدی
روند نزولی و افت قیمت سهام در بورس طی دو سال اخیر بعد از یک رشد چشمگیر، در سال های 84 و 78 نیز اتفاق بوده که هر بار بنا به دلایل مختلفی شاخص کل حدود 2 سال در فاز نزولی قرار گرفته و پس از آن دوباره به حالت صعودی بازگشته است اکنون نیز به دلیل کامل شدن این سیکل اصلاحی طی 22 ماه اخیر شاهد افت قیمت سهام بورس بودیم.

مدیر سرمایه گذاری تأمین سرمایه کاردان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: به نظر من طی دو ماه اخیر هر یک از فعالان بازار که قصد فروش سهام خود را داشتند فروش را انجام داده و اکنون نیز روند عرضه و تقاضا به یک تعادل نسبی رسیده است، اما برای رشد بازار سرمایه، این امر تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که تا آنها تغییر نکنند قیمت ها افزایش نخواهند یافت.

شهریار هاشمی طباطبایی در ادامه گفت: یکی از مهمترین فاکتورهایی که برخی صنایع با آن روبرو هستند، قیمت های جهانی می باشد. با توجه به اخباری که در رابطه با افزایش نرخ بهره آمریکا و گمانه زنی هایی که در این خصوص وجود دارد، احتمال تغییر روند این قیمت ها در بازارهای جهانی وجود دارد اما این رشد نزدیک نمی باشد و فعلاً چشم انداز کوتاه مدت روشنی برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به چشم انداز نزولی نرخ سود سپرده بانک ها عنوان کرد: این امر از جذابیت اوراق با درآمد ثبات در مقایسه با سهام می کاهد و باعث کاهش هزینه های مالی شرکت ها خواهد شد از طرفی با رفع تحریم های بین المللی و رفع مشکلاتی نقل و انتقال پول، سرمایه در گردش صنایع نیز افزایش خواهد یافت ولی این امر نیاز به زمان دارد تا اثر خود را در درآمد شرکت ها بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به طور کل به نظر من بازار بورس در کوتاه مدت به روند خنثی خود ادامه خواهد داد اما تغییر سیاست های اقتصادی، رشد قیمت های جهانی، رفع کامل تحریم ها و اثر گذاری آن بر درآمد شرکت ها زمانبر بوده و دلایل ثبات در محدوده فعلی بسیار محکم تر از رشد بازار بورس می باشد.

هاشمی طباطبایی در خاتمه تأکید کرد: بازدهی خرید سهام در قیمت های فعلی با دیدگاه 6 ماهه نسبت به بازدهی اوراق با درآمد ثابت با توجه به چشم انداز آتی نرخ بهره بانک ها از جذابیت بالاتری برخوردار است، چرا که با پایان یافتن زمان اصلاح قیمت ها بازار بورس به روند صعودی خود باز خواهد گشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
تا دولت یازدهم هست همینه که هست.
کارخانجات مخابراتی ایران
ESTONIA
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
سهامداری که 35 سال پیش سهم خریده نگهداری کرده صبوری کرده وحالا دارایی شرکت 15 برابر شده تکلیف سهامدار از این رویه بازار چیست؟ افت قیمت ها وسکون نگه داشتن بازار و.... در 4 سال اخیر بدترین بازار بازار سرمایه بوده است در بازار دارو و ویزیت پزشکی وجراحی ها سود ورشد عالی وجود داشته است در بازار لوازم خانگی قیمت لوازم خانگی پایین نیامده است ودر امین حضور و.... سود خوب وجود دارد تنها در بازار سرمایه است که بازار را با افت و حالت سکون نگه داشته اند
الومتک
ESTONIA
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
بازار سرمایه بایستی حرکت ورشد داشته باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
قیمتهاصفرهم بشن شاخص ازبیست هزار پایینترنمیاد اینم ازکرامات بورس ایران شاخص مبارکه
اکبر
-
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
سلام بر بورس نیوز

حقوقی ها با سفته بازی بورس را راکد نگه داشته اند

سهمی مانند تاپیکو بصورت قانونی با وضعیت بنیادی فعلی تا 300 تومان جای رشد داره اما

حقوقی ها با خرید و فروش صوری از رشد
سهام جلوگیری می کنند.
بعضی شرکتها هم با پنهان کردن سود
وضعیت آن شرکت را در گزارشها منفی
نشانمی دهند
اگر نظارت بر بورس وجود داشت وضعیت اینجور نمی شد

شرکتهای نفتی و پتروشیمی می خواهند با این وضعیت از دولت امتیاز کاهش نرخ خوراک بگیرند .مشخص ات شاید تازه کارها ندانند اما مثل من که 9 ساله در بورس فعالیت دارم
اینها خیلی روشن و شفاف است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
هنوز تحریم های بانکی لغو نشده و سوییفت ایران برقرار نشده
ناشناس
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
خوب عزیز جان هنوز ابعاد نظامی اتمی ایران از نظر ازانس و دنیا حل نشده و حتی امکان توقف برجام نیز هست