بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر : ۱۵۷۶۴۸
به گزارش «انتخاب»، دادستان شهر اشتوتگارت در جنوب غربی آلمان جمعه ۲۷ نوامبر (۶ آذر) اعلام کرد که یک مرد ۳۴ ساله را به دلیل فروش غیرقانونی اسلحه در روز سه‌شنبه دستگیر شده است. وی اما در این باره که بازداشت این فرد با حملات پاریس مرتبط بوده است یا خیر، صحبتی نکرد.

فرد مظنون اوایل ماه نوامبر از طریق اینترنت چهار اسلحه فروخته است. دو فقره از این سلاح‌ها تفنگ مدل AK-47 ساخت کشور چین و دو فقره دیگر مدل زاستاوا M70 ساخت صربستان بوده‌اند.

کنترل ایمیل‌هایی که این فرد از طریق گوشی هوشمند همراهش فرستاده نشان می‌دهند که این سلاح‌ها به یک عرب در پاریس فروخته شدند. مقامات فرانسه گفته‌اند که این سلاح‌ها در حملات پاریس مورد استفاده قرار گرفته بودند.

این تاجر ۳۴ ساله هم‌اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد. او متهم است که تفنگ‌های مخصوص پرتاب گاز اشک‌آور یا گلوله‌های مشقی را به تفنگ قابل شلیک گلوله واقعی تبدیل کرده و آنها را به صورت غیرقانونی در اینترنت فروخته است.

حملات خونبار پاریس دو هفته پیش ۱۳ نوامبر در شش نقطه از این شهر انجام شد. در چهار فقره از این حملات، مهاجمان با اسلحه به روی مردمی که در رستوران‌ها نشسته بودند آتش گشودند. ۱۳۰ نفر در اثر این حملات جانشان را از دست دادند. 

انتهای پیام/
اشتراک گذاری :
ارسال نظر