بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش میدهد

تداوم رونق در نمادهای کم باری

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، بیشترین حجم معاملات مربوط به نمادهای کم باری بود که در اواسط بازار با کاهش قیمت همراه شدند
کد خبر : ۱۵۷۶۷۲
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز ‌شنبه 94.09.07 در بازار برق بورس انرژی 4,605 مگاوات برق به ارزش 22 میلیارد و 169 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به معاملات گذشته کاهش 52 درصدی را نشان می‌دهد.

روند نزولی و ملایم میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نسبت به روزهای گذشته شیب بیشتری به خود گرفت و کاهش 0.6 درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ روند نزولی قیمت در معاملات امروز شیب بیشتری به خود گرفته و در نزدیکی 380,000 ريال قرار دارد.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، بیشترین حجم معاملات مربوط به نمادهای کم باری بود که در اواسط بازار با کاهش قیمت همراه شدند؛ در ادامه با نزدیک شدن به انتهای بازار نمادهای بار پایه نیز با کاهش مواجه شدند که در این نمادها نیز معاملاتی به ثبت رسید. در بازار امروز شاهد شکل گیری فضای رقابتی در سمت عرضه و عدم تمایل به افزایش قیمت از سوی خریداران بودیم که می تواند یکی از دلایل کاهش حجم معاملات در نمادهای بارپایه قلمداد شود.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

بررسی روند نماد 13940916 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940916 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در انتهای دوره قیمت پس از صعودی موقت شیبی ملایم و نزولی به خود گرفته و در حال نزدیک شدن به قیمت 380,000 ريال می‌باشد.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است روندی کاملاً صعودی بوده و تا قیمت 333,000 ريال رشد کرده است.

در این نماد تا به امروز 3,818 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 27.08.1394 با 1,251 مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13930916 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
خیلی مسخره است که با وجود اینکه از ۱۳ سهم بنده، تمامی آنها منفی هستند اما شاخص را مثبت کردند!!! این را میگویند شعبده بازی به طریق اعتدال(!) ظاهراً آقایان مسئول، کار عملی جهت انجام ندارند و فقط وقت خود را با آمار سازی جهت نشان دادن کاهش تورم یا خروج از رکود و بعد از نامه ۴ وزیر هم بدنبال مثبت نشان دادن شاخص بورس!!! هستند. احتمالا به این طریق میخواهند مشکل بورس را میخواهند حل کنند!!! اما هم کاهش تورم هم خروج از رکود و مثبت شدن شاخص بورس بطرز خیلی بارز دروغ و کذب محض است!!