بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر : ۱۵۷۶۸۰
با رضایت خداپسندانه اولیاء دم 2 مقتول که با تلاش سازمان قضایی نیروهای مسلح استان هرمزگان، نهادها و کمک خیرین صورت گرفت، قاتل این دو نفر از مجازات اعدام گریخت.

به گزارش ایسنا، فرد قاتل به جرم قتل عمدی جنون‌آمیز استوار حسن سلمانی و سرباز وظیفه عباس حسنخانی به حکم دادگاه نظامی استان هرمزگان در سال 1390 به 2 بار قصاص نفس و به جرم جرح عمدی فردی دیگر به پرداخت دیه محکوم شده بود.

با اعتراض متهم و وکیل وی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال که به تأیید این مرجع قضایی رسید.

با توجه به آشکار شدن آثار اصلاح و ندامت و پشیمانی در مجرم، پیگیری‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح استان هرمزگان آغاز و با تلاش های دفاتر ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه و استانداری‌های استان‌های خوزستان، اصفهان و گیلان (محل سکونت و تولد ضارب و مقتولین) و هیات‌ امنای امور مساجد این استان‌ها و کمک‌های امور خیریه دارالایتام مسجد رسول اعظم (ص) شهر اهواز و یکی از خیرین این شهر، در نهایت خانواده مقتولین و فرد مضروب رضایت خود را از مجرم اعلام کردند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
آشكار شدن ندامت در مجرم!!! خوب معلومه همه مجرمان بعد از ارتكاب جرم درصورت دستگير شدن اظهار پشيماني ميكنند. ولي آيا به هر قاتل و مجرمي بايد رضايت داد؟ بنظر مياد رضايت بهتره براي جرائم غير عمد باشه نه اينكه كسي با قمه و چاقو جان شخصي را بگيره بعد بگن رضايت بده!
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
بااین بخشش ها امنیت وجان ومال وناموس مردم روبه خطرمی اندازید مطمئننا اوناکه بخشیدن حاضرشدن درقبال دریافت پول کلان از قصاص گذشت کننددرحالیکه دیریازودآسیب این بخشش به خودشون میرسه من که سالهاست وکالت میکنم معتقدم جانی حتمابایدقصاص بشه وگذشتی نبایدشامل حال اینطورافرادبشه
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
سلام.درحالت كلي بخشش بهتر از قصاص است.اما دراين مورد خاص من اطلاعي ندارم ولي هموطنان آيا عفو نبايد رايج گردد.چرا ما بايد قصاص را حتمي بدانيم.نه دين و نه اخلاق و نه حتي تجربه ديگر كشورها اين امررا تاكيدنميكنند(تاكيد).قصاص حق است و بخشش نيكي .نيكي را گسترش دهيم.