بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
طی روز جاری و در آستانه ورود به بازار فرابورس

سیاست های بهمن دیزل تشریح شد

8 شیفت کاری بلند مدت این مجموعه از ظرفیت تولید 15 هزار دستگاه در سال برخوردار است که این مقدار با فعالیت بیش تر کارکنان در قالب دو شیفت کاری با حداکثر 30 هزار دستگاه افزایش می باید.
کد خبر : ۱۵۷۶۸۵
نویسنده :
جمشیدی
جلسه معارفه شرکت بهمن دیزل طی روز جاری با حضور معاونت اقتصادی شرکت گروه بهمن و نیز مدیر عامل شرکت بهمن لیزینگ با حضور برخی از اصحاب رسانه در محل استقرار این شرکت برگزار شد تا مدیران این مجموعه عملکرد شرکت بهمن دیزل را در آستانه ورود به بازار فرابورس تشریح کنند.

بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، موحدی معاونت اقتصادی گروه بهمن در ابتدا به سیاست کلی این مجموعه برای عرضه زیر مجموعه های خود به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت سیاست گروه بهمن در عرضه زیر مجموعه های خود بر اساس شفافیت و ارزش گذاری زیر مجموعه ها و دارایی های آن می باشد. در همین راستا، بر اساس مصوبات مجمع برنامه هایی در خصوص عرضه اولیه شرکت هایی همچون بهمن دیزل، سیبا موتور و بهمن موتور درنظر گرفته شده که پس از عرضه "خدیزل" سایر زیر مجموعه های مذکور نیز به بازار عرضه می شوند.

موحدی افزود: استراتژی کلی گروه بهمن در تولید خودرو و تمرکز به خودروی تجاری یعنی خودرویی که برای مصرف کننده درآمد زا باشد، پایه ریزی شده است.

وی ادامه داد: شرکت بهمن دیزل بیش از 14 سال از تأسیس آن می گذرد و از جمله شرکت های پر سود می باشد که همواره بیش از 60 درصد از سهم بازار فروش خودروهای تجاری را به خود اختصاص می دهد. علاوه بر این شریک تجاری این مجموعه، شرکت ایسوزو می باشد که یکی از بهترین شرکت های خودروساز خارجی به شمار می رود به گونه ای که در اوج تحریم های بین المللی نیز روابط "خدیزل" با این مجموعه برقرار بوده است.

معاونت اقتصادی گروه بهمن به عملکرد شرکت بهمن دیزل اشاره کرد و ابراز داشت: مقدار تولید این مجموعه طی 8 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد 13 درصدی و مقدار فروش آن نیز با افزایش 7 درصدی همراه بوده به گونه ای که طی این دوره 76 درصد از مقدار تولید برآوردی و 65 درصد از مقدار فروش برآوردی پوشش داده شده است. بر این اساس امیدواریم تا پایان سال جاری سود برآوردی هر سهم محقق گردد، مضاف بر این در قیمت گذاری محصولات تولیدی حاشیه سود حدود 10 درصدی تعیین شده است.

موحدی در خصوص وجود متقاضی کافی برای محصولات تولیدی "خدیزل" با توجه به رکود حاکم بر بازار فروش خودرو اظهار داشت: حدود 40 الی 50 درصد از محصولات تولیدی شرکت توسط لیزینگ بهمن به فروش می رسد و از این بابت نگرانی برای فروش محصولات وجود ندارد.

وی به برنامه افزایش سرمایه شرکت بهمن دیزل اشاره کرد و افزود این مجموعه در نظر دارد تا سرمایه خود را از 100 میلیارد به 140 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد که مراحل اولیه انجام آن در حال پیگیری است، علاوه بر این مذاکراتی با متقاضی خارجی برای همکاری با شرکت بهمن دیزل در حال انجام می باشد.

موحدی در پاسخ به این سوال که آیا گروه بهمن پس از عرضه 10 درصدی "خدیزل" برنامه ای برای عرضه مجدد این سهم در نظر دارد، گفت: استراتژی گروه بهمن تنها عرضه 10 درصد از سهام "خدیزل" در بازار سرمایه بوده و بیش از این طی معاملات روزهای عادی عرضه نخواهد کرد.

در ادامه، حسینی مدیر عامل شرکت بهمن دیزل با اشاره به ظرفیت تولیدی "خدیزل" در این خصوص گفت: 8 شیفت کاری بلند مدت این مجموعه از ظرفیت تولید 15 هزار دستگاه در سال برخوردار است که این مقدار با فعالیت بیش تر کارکنان در قالب دو شیفت کاری با حداکثر 30 هزار دستگاه افزایش می باید. همچنین طی سال های اخیر برنامه ای برای بازسازی واحدهای تولیدی انجام شده و سیستمPT و ED در مجموعه استقرار داده شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی شاه
GERMANY
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
جالبه
تا قبل اینکه وارد بورس بشن ، همه سود ده و عالی هستن ، وقتی اومدن و سهمها با 3 برابر ارزش واقعی، به ملت ساده تقدیم و اهدا شد ، یکی پس از دیگری تعدیل های منفی بطور خودجوش شروع میشه.

بازار سراسر منفی و بیمار ، اونوقت میخوان عرضه اولیه کنند
من نمیدونم این چه دردی هست که اینها دارن و شفایافتنی هم نیست براشون
ملت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
خریدسهام دراین اوضاع اشتباه محض است .چه برسد به خرید سهام در عرضه اولیه آنهم باستناد اطلاعات غلطی که به متقاضیان داده می شود