بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
مدیر عامل شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک خبرداد:

اتمام پروژه بازسازی پلنت A و شروع فاز جدید توسعه/تولید بیش از 15 داروی جدید

با توجه به ارسال گزارش توجیهی افزایش سرمایه 30 میلیارد ریالی، از محل مطالبات حال ‌شده سهامداران و آورده نقدی، مجوز لازم را جهت اصلاح ساختار مالی و تأمین سرمایه در گردش، از سازمان بورس دریافت کرده و تشریفات قانونی ثبت افزایش سرمایه نیز در حال انجام است.
کد خبر : ۱۵۷۶۸۸
نویسنده :
یارمحمدی
شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، طی شش ماه نخست سال جاری با شناسایی 485 ریال سود به ازای هر سهم، حدود 51 درصد از بودجه برآوردی خود را پوشش داده و با توجه به طرح های افزایش تولید و فروش تا پایان سال جاری، سود پیش‌بینی ‌شده این مجموعه محقق خواهد شد.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره "دبالک" با تایید این موضوع، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، از اتمام پروژه بازسازی پلنت A شرکت و برنامه‌ریزی برای شروع فاز جدید توسعه و بروزآوری سالن B تولید خبر داد و گفت: انجام این مهم فصل جدیدی از افزایش سهم بازار و فروش شرکت را رقم خواهد زد.

بابک مصباحی در ادامه در رابطه با برنامه ‌های شرکت برای نیمه دوم سال گفت: ما تولید و فروش بیش از 15 نوع داروی جدید را آغاز کرده ‌ایم که می‌ تواند تأثیر بیش از 5 درصدی بر درآمد شرکت داشته باشد و حتی می ‌تواند بر سودآوری شرکت در سال آتی نیز اثرگذار باشد. همچنین این شرکت در تولید این داروها رتبه نخست بازار است.

این عضو هیئت مدیره شرکت تاکید کرد: "دبالک" برای سال مالی جاری 84 میلیارد تومان فروش برآورد کرده که طی شش ماه نخست، موفق به پوشش 46 درصدی آن شده است. همچنین پیش ‌بینی می ‌شود، سود شرکت معادل بیش از 5 درصد تا پایان سال جاری افزایش یابد و سودآوری شرکت را دستخوش تغییر قرار دهد.

مصباحی ادامه داد: این شرکت در مقایسه با دو شرکت رقیب در حوزه فعالیت یکسان، عملکرد بهتری از ابتدای سال 94 داشته به طوری که بالاترین درصد پوشش را در فروش، سود ناخالص و سود خالص درکنار "دتماد" و "دشیمی" دارد و علاوه بر آن از نظر سرانه سود و فروش نیز به ترتیب در 762 و 5.53 میلیارد ریال قرار گرفته است، درحالی که دو رقیب دیگر از این نظر از "دبالک" بسیار فاصله دارند و این موضوع می‌ تواند نشانگر عملکرد مناسب این مجموعه طی این مدت باشد.

این مقام مسئول در پایان، در رابطه با دیگر برنامه ‌های شرکت گفت: با توجه به ارسال گزارش توجیهی افزایش سرمایه 30 میلیارد ریالی، از محل مطالبات حال ‌شده سهامداران و آورده نقدی، مجوز لازم را جهت اصلاح ساختار مالی و تأمین سرمایه در گردش، از سازمان بورس دریافت کرده و تشریفات قانونی ثبت افزایش سرمایه نیز در حال انجام است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر