بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
با توجه به اینکه دولت ما به تفاوت نرخ فرآورده های نفتی و فوب خلیج فارس را به صورت یارانه به ما پرداخت می کند، طی سنوات گذشته طبق مفاد بخشنامه ای از طرف سازمان امور مالیاتی کشور، تنها به قیمت مصوب مالیات بر ارزش افزوده تعلق می گرفت و این مالیات برای یارانه پرداختی دولت محاسبه نمی شد.
کد خبر : ۱۵۷۶۸۹
نویسنده :
یارمحمدی
هفته گذشته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه ای مالیات یارانه فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز و گاز مایع را حذف کرد و به پالایشگاه ها ابلاغ کرد. فعالان بازار سرمایه در این خصوص نظرات متفاوتی داشتند، برخی معتقد بودند این موضوع حاشیه سود پالایش گاهی ها را افزایش می دهد و برخی دیگر تأکید بر عدم تأثیر بر حاشیه سود آنها داشتند.

در همین راستا مدیر مالی شرکت پالایش نفت شیراز، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت ما به تفاوت نرخ فرآورده های نفتی و فوب خلیج فارس را به صورت یارانه به ما پرداخت می کند، طی سنوات گذشته طبق مفاد بخشنامه ای از طرف سازمان امور مالیاتی کشور، تنها به قیمت مصوب مالیات بر ارزش افزوده تعلق می گرفت و این مالیات برای یارانه پرداختی دولت محاسبه نمی شد.

ناصر تنگستانی ادامه داد: اما این بخشنامه برای سال های 92 و 93 تمدید نشد و ممیزین مالیاتی با توجه به این موضوع، بر یارانه پرداختی دولت نیز مالیات بر ارزش افزوده لحاظ کردند که با توجه به مذاکرات انجام شده، اکنون این بخشنامه برای سنوات 92 و 93 تمدید شده است و احتمالاً برای سال مالی 94 نیز تمدید خواهد شد.

وی در رابطه با اثر گذاری این موضوع بر حاشیه سود این شرکت ها گفت: با توجه به توضیحات گفته شده، تغییری در روند سودآوری شرکت های پالایشی ایجاد نخواهد شد و این موضوع تأثیری بر حاشیه سود شرکت ها ندارد اما با اجرای این بخشنامه مالیات کسر شده در سال های 92 و 93 مجدداً به شرکت ها بازگردانده خواهد شد.

تنگستانی در رابطه با نرخ فرآورده های نفتی برای مرداد و شهریور ماه سال جاری و ارائه صورت های مالی میاندوره ای گفت: این نرخ ها به ما اعلام شده اما با توجه به میزان آن، تقاضا برای تعدیل آن را به شرکت پالایش و پخش داده ایم و همچنان در حال مذاکره هستیم، احتمالاً تا دو هفته آینده این نرخ ها نهایی شود تا ما بتوانیم صورت های مالی میاندوره ای خود را ارائه کنیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
هیچی هیچ تاثیری رو اینا نداره 100 میلیارد دلار نقد بریزی تو حسابشون باز تاثیری نداره رو اینا از بس کارشون درسته
علی
ROMANIA
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
حتمااین پولی که برمیگرده مستقیمابعنوان پاداش هیئت مدیره مصرف خواهدشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
عجب!!!!خب اگه تاثيري نداره بگيرن ازشون!نميدونم واقعا چرا اينقد هركي هركيه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
شبریز
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
خوب اگه تاثیری نداره و گرفتنش با نگرفتنش یکی هست ، بین سهامدارانشون تقسیم کنن.
برای ما حتما" تاثیر داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
ای دروغ گویان عالم کی این دو هفته ها به سر میرسه؟.خوبه که دروغ گفتن گناه هست .اگه گناه نبود چه بروز سهامداران می آوردید؟
قلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
وقتی ازشون میگیرن دادشون میره هوا ولی وقتی داره برمیگرده به شرکت میگن تاثیری نداره
محمدام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
من یه زمانی مال دار بودم کسری بودجه دولت زندگی من و امثال رو به تاراج برد با افت ۷۰درصدی چهارشنبه سوزی پالایشیها پارسال زندگیم دود شد و میدونم محاله دیگه اصله پولم هم برگرده بچه کوچیک دارم تا حالا چند بار رفتم تا مرز خودکشی ولی نتونستم شاید بالاخره تونستم و خودم از این اضطرابه فرسایشی نجات دادم قاتله من کی به حساب میاد .....