بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر : ۱۵۷۷۱۷

شهرک اکباتان یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های مسکونی در غرب تهران است و در ناحیه 6 منطقه ۵ شهرداری تهران قرار گرفته‌است. این شهرک از سه فاز تشکیل شده که هر فاز شامل چند بلوک و هر بلوک شامل چند ورودی است.

یکی ازمشاوران املاک شهرک اکباتان درباره بازار مسکن در این شهرک به «دنیای اقتصاد» گفت: قیمت واحد‌های مسکونی در شهرک اکباتان نسبت به سایر مناطق کاهش کمتری داشته است و بازار مسکن وضعیت مطلوب تری دارد. او با بیان اینکه این شهرک از ۳ فاز تشکیل شده که بیشترین جمعیت در فاز دو آن سکونت دارند گفت: داوطلب خرید برای آپارتمان فازهای یک و سوم به دلیل مسطح بودن آپارتمان‌ها ازفاز دو بیشتراست. آپارتمان‌های فاز ۲، دوبلکس هستند و در هر طبقه ۵ تا۶ واحد قرار دارد در حالی که در فاز‌های یک و۳ هر طبقه از ۴ واحد مسکونی تشکیل شده است.

این مشاوراملاک اضافه کرد: بیشتر بلوک‌های فاز یک و سه فاقد پارکینگ و انباری است اما درفاز ۲، دو طبقه پارکینگ در زیر هرمجتمع قرار دارد. آپارتمان‌های فاز یک و سوم تمامی دارای سند هستند، اما برخی از بلوک‌های فاز دو هنوز سند رسمی ندارند و به صورت قولنامه‌ای معامله می‌شوند. به گفته این مشاور املاک قیمت آپارتمان‌های یک خوابه در شهرک اکباتان که حدود ۶۵ متر، متراژ دارند حدود ۳۶۰ میلیون تومان است که آپارتمان‌های قولنامه‌ای ۲۰ تا ۳۰ میلیون قیمت‌شان نسبت به آپارتمان‌هایی که دارای سند رسمی هستند پایین‌تر است. او ادامه داد: قیمت واحدهای یک خوابه متری حدود ۶ میلیون تومان، قیمت واحدهای دو خوابه و دوبلکس متری حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، آپارتمان‌های سه خوابه متری ۴ میلیون و آپارتمان‌های چهار خوابه متری۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. بیشتر آپارتمان‌های این شهرک عمری بالای ۳۰ سال دارند، امابه اعتقاد این مشاور املاک عمر بنای ساختمان‌های این شهرک به دلیل نوع مصالح مورد استفاده بیش از ۱۰۰ سال است.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
من اگه 200 میلیون بخوام بدم میرم ترکیه خونه می خرم هم زیباتره هم در کشوری آزاد و زیبا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
خیلی گرونه
65 متری قفس 360 میلیون ساختمان قدیمی
بهروز
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
اين 65 متري رو از كجا در آوردي.
كوش كجاس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
این قیمت ها از سایت ایران فایله که روزنامه دنیای اقتصاد ازش استفاده می کنه و این سایت از قیمت های ساختگی در جهت جو گرانی دادن به بازار مسکن استفاده می کنه .