بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
در بررسی نمادهای متوقف فعال در بازار بورس و فرابورس:

"وخارزم" و "وزمین" رکورد دار توقف طولانی مدت نماد

از میان مجموعه های مذکور طولانی ترین زمان توقف نماد معاملاتی به شرکت سرمایه گذاری خوارزمی اختصاص دارد، چرا که "وخارزم" طی 27 مهر ماه سال جاری به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالیانه سهامداران متوقف شده و علت عدم بازگشایی نماد آن تاکنون عدم ارسال مستندات لازم در خصوص رویه اتخاذ شده توسط شرکت بابت نحوه شناسایی هزینه های مالی مرتبط با خرید نیروگاه عنوان شده است.
کد خبر : ۱۵۷۷۴۹
نویسنده :
جمشیدی
شرکت های بورس و فرابورس به تازگی گزارشی در خصوص فهرست نمادهای متوقف و دلایل عدم بازگشایی آن ها منتشر کرده اند که بررسی گزارش مذکور حاکی از توقف 13 نماد در بازار بورس و سه نماد در بازار فرابورس است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در خصوص شرکت های بورسی صرف نظر از شرکت های کارخانجات پارس الکتریک، بانک پارسیان، سرامیک های صنعتی اردکان و کاشی اصفهان که زمان توقف نماد معاملاتی آنها طولانی بوده و دلایل موثر بر این امر در گزارش های قبلی به دفعات عنوان شده، شرکت هایی همچون گروه صنعتی و قطعات اتومبیل ایران، رادیاتور ایران، لیزینگ خودرو غدیر، ایران مرینوس، داده پردازی ایران، آلومینیوم ایران، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری سایپا و سرمایه گذاری خوارزمی در فهرست نمادهای متوقف مشاهده می شود که عمدتاً دلایل توقف نماد معاملاتی آنها اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و اعلام شرکت مبنی بر تغییرات با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم عنوان شده است.

بر این اساس از میان مجموعه های مذکور طولانی ترین زمان توقف نماد معاملاتی به شرکت سرمایه گذاری خوارزمی اختصاص دارد، چرا که "وخارزم" طی 27 مهر ماه سال جاری به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالیانه سهامداران متوقف شده و علت عدم بازگشایی نماد آن تاکنون عدم ارسال مستندات لازم در خصوص رویه اتخاذ شده توسط شرکت بابت نحوه شناسایی هزینه های مالی مرتبط با خرید نیروگاه عنوان شده است. پس از آن نمادهایی همچون "وساپا"، "خاور" و" فایرا" طولانی زمان توقف نماد را به خود اختصاص می دهند.

بر اساس این گزارش، در بازار فرابورس نیز بانک ایران زمین، قاسم ایران و بیمه سامان مجموعه هایی هستند که نماد معاملاتی آن ها جهت اعلام تغییرات با اهمیت در اطلاعات مالی سال جاری و برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با موضوع افزایش سرمایه متوقف شده و به دلیل عدم ارائه گزارش های مالی درخواستی سازمان بورس به بازار فرابورس باز نگشته اند که در میان آنها بانک ایران زمین با توقف بیش از شش ماهه در ردیف اول قرار می گیرد.

پس از آن "قاسم" در تاریخ سوم آبان ماه سال جاری متوقف شده و در پی عدم ارائه پیش بینی سال مالی 94 بر اساس عملکرد واقعی تاکنون به فرابورس بازنگشته و در کنار آن در حالی معاملات "بساما" طی 26 آبان ماه همان سال جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده ممنوع شده که به دلیل عدم ارائه پیش بینی سال 94 با سرمایه جدید مورد بازگشایی قرار نگرفته است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
بهتره با دقت بیشتری بررسی کنید چون رکورد طولانی ترین توقف نماد به بانک پارسیان تعلق میگیره. بانک پارسیان با نماد وپارس از 29 تیرماه سال جاری بسته شده و هنوز هیچ خبری از باز شدن نماد نیست.
دستجردی اصفهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
بانک پارسیان از تیر ماه تا کنون متوقف شده بنابر این طولانی ترین نماد متوقف و خارزم نیست یلکه وپارس است جهت اطلاع و اقدام لازم؟؟؟؟با تشکر ستاره بچینی
اسکندری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
وپارس از اول مرداد متوقفه
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
آقایون دایه مهربانترازمادراینکه وپارس بسته است که بایدباعث خوشحالی شماباشه اگه الان بازبودفکرمیکنیدزیر100تومان معامله نمیشد
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
كسرا را چرا نميگيكه از 25 تير سال 93 بسته است . آيا كسي نيست پيگيري كنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کارهای خوارزمی حاکی از عدم صداقت مدیریت وپنهان کاری گردانندگان این شرکت میباشد .در صورت رسیدگی به عملکرددقیق این شرکت خیلی از پنهانکاریها روشن خواهدشد.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
گناه ماسهامداران وخارزم چیه?
خواهشمنداست اخرین خبر را از. وخارزم. بگیرید
ومنتشر کنید,نکنه برویم کانادا دنبال سهامهایمان
تمام زندگیم وبازنشستگیم تواین شرکته!