بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
معامله گران بورس اوراق بهادار معتقدند براساس شرایط فعلی موجود و برخی دلایل دیگر نیاز به ایجاد برخی تغییرات اساسی در این مصوبه احساس می شود.
کد خبر : ۱۵۷۷۶۷
نویسنده :
بابک آموخته

جمعی از معامله گران بورس اوراق بهادار طی ارسال نامه ای به رییس سازمان بورس خواستار تجدید نظر این سازمان در خصوص مصوبه هیات مدیره در اواخر سال 90 با موضوع نحوه تمدید اعتبار گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه شدند.

براساس گزارش بورس نیوز، معامله گران بورس اوراق بهادار معتقدند براساس شرایط فعلی موجود و برخی دلایل دیگر نیاز به ایجاد برخی تغییرات اساسی در این مصوبه احساس می شود.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:


بسمه تعالی

ریاست محترم سازمان بورس اوراق بهادار

جناب آقای فطانت

با سلام

احتراما پیرو بندهای 1و2 صورتجلسه شماره 243 هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار مورخ 1390.11.08 با موضوع نحوه تمدید اعتبار گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه ،موارد ذیل را به طور خلاصه به استحضار میرساند:

1.همانگونه که مستحضرید بورس اوراق بهادار طی دو سال گذشته شرایط ناخوشایندی را سپری نموده است بطوریکه حجم و ارزش معاملات و همچنین شاخص بورس با کاهش قابل ملاحظه ای همراه گردیده که نتیجتا کاهش درآمد شرکتهای کارگزاری و بالطبع معامله گران را بهمراه داشته است درچنین شرایطی تشکیل دوره های مذکور که مستلزم صرف وقت و هزینه است امری ضروری به نظر نمیرسد.

2.شرایط نامساعد فعلی بورس موجب گردیده تا بسیاری از شرکتهای کارگزاری به ناچار اقدام به تعطیلی شعب و اخراج پرسنل معامله گر خود نماید لذا از جهت ایجاد بار مالی اضافی کلاسها بر دوش معامله گران و شرکتهای کارگزاری ، فعلا شرایط مساعدبرای برگزاری دوره تمدید نمی باشد.

3.تجربه برگزاری دوره قبل به اذعان اغلب شرکت کنندگان در کلاسها و حتی خود اساتید این موضوع را به اثبات رسانده که دوره های فوق الذکر دارای بازدهی مناسب و اثرگذاری لازم نمی باشد چرا که حاضرین در کلاسها اغلب دارای مدارج علمی کارشناسی و کارشناسی ارشد و با تجربه حرفه ای در بورس اوراق بهادار می باشند و شرکت در این دوره ها موجب افزایش بار علمی آنها نمی گردد.

4.بسیاری از معامله گران شهرستانی میباشند که مجبورند از راه های دور و نزدیک خود را به تهران برسانند و در این خصوص مشکلاتی برای آنها ایجاد گردیده است.

5.چنانچه هدف از گواهینامه ها اموری بغیر از معامله گری از جمله تحلیل و ارائه مشاوره به سرمایه گذاران باشد ، طبق قانون معامله گران و کارگزاران از این امر منع گردیده اند و تنها شرکت های مشاوره سرمایه گذاری مجاز به انجام این امور میباشند.

6.تمامی افرادشرکت کننده یکبار از آزمون های نه چندان آسان بورس عبور کرده اند و موفق به دریافت گواهینامه گردیده اند لذا شرکت مجدد در دوره ها منطقی به نظر نمی رسد و مانند این است که کسی که دارای مدرک کارشناسی است پس از دوسال مجبور به تمدید آن باشد یا افرادی که کارشناس رسمی دادگستری میباشند پس از دو سال مدرک آنها فاقد اعتبار شود!

با عنایت به موارد فوق الذکر از جنابعالی خواهشمند است نسبت به انعکاس موضوع به کانون محترم کارگزاران و سایر نهادهای مرتبط اقدامات لازم را مبذول فرمائید تا موضوع تمدید گواهینامه مورد بررسی مجدد قرار گیرد و چنانچه همچنان خواستار برگزاری دوره های فوق می باشند با برگزاری دوره ها پس از بهبود وضعیت بازار و افزایش دوره تمدید از دو سال به پنج سال موجب تسهیل موضوع و رضایت شرکت کنندگان شوند.

با تشکر                       

جمعی از معامله گران            


نامه جمعی از معامله گران بازار سرمایه به رییس سازمان بورس

نامه جمعی از معامله گران بازار سرمایه به رییس سازمان بورس

جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمدرضا
GERMANY
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
80 درصد امضاها به هم شبیه هست
یا واقعا این دوستان کمی خلاقیت ندارند ، یا اینکه منظور از جمعی از معامله گران ، 5 نفر از آقایون کارگزاریها با 20 تا امضای جعلیه.

در ثانی ، به امید روزی که این تهرانی ها از گفتن کلمه کم معنای شهرستانی دست بردارند ، و به سایر مردم عزیز این ملت ، از بالا نگاه نکنند.

درستش اینه که بگن بسیاری از سایر استانهای کشور به تهران می آیند.

جغرافی دوم راهنمایی :
هر جایی که جمعیتی زیر 60 هزار نفر داشته باشه ، شهرستان است

شیراز و اصفهان و مشهد و .... اینها شهرستانند که شما تهرانی ها اینطور نسنجیده در مورد سایر شهرهای ایران صحبت میکنید ؟
ناشناس
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
شما اصن پاشو بیا هرسال از "کلان شهر"تون پاشو بیا تمدید
لیلی
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
اولا که واسه یه نامه ساده نیاز به جعل امضا نیست این نامه صرفا یه اعتراض کوچیکه به سیاست های سازمان .......شما مثل اینکه جعل امضا زیاد کردی توهم برت داشته
ثانیا شما لازم نکرده سنگ معامله گرای شهرستان ها رو به سینه بزنی همه تالارها ی منطقه ای با این موضوع موافق هستن
ثالثا این نامه اصلا از طرف معامله گران تهرانی تهیه نشده که شما بدون اطلاع گارد گرفتی
در ضمن از این به بعد تو فیلد کاری معامله گرا دخالت نکنین
ناشناس
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
جناب اقای احمدرضا شما جز امضاکننده ها بودی ایا واقعا؟ ثانیا شما چه جوری به خودت حق اظهار نظر این هم با این لحن و میدین من خودم به شخصه یکی از این امضا کننده ها بودم بهتره ما ایرانیا یاد بگیریم که هرچی که خودمون فکر میکنیم ممکنه درست نباشه باشد که تو کشور المان اینو اموزش ببینید
فرشاد
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
جناب شما تا حالا شنیدی کاسه داغ تر از آش چیه؟ دقیقا شما الان مصداقی از کاسه داغ تر از آشی هستی که نمیدونی اصلا چرا نظر دادی در مورد چیزی که بعیده بدونی چرا نوشته شده. تقصیر شما نیست البته چون مطمعنن نمیدونی توهین به این همه آدم که امضا کردن نامه رو بی اخلاقیه محضه.
كلنل
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
"به اميد روزي كه اين تهراني ها..."جناب احمدرضاي عزيز همين جمله ي شما نشاندهنده ي اين موضوع هست كه شما هم در كنه وجودتون قائل به تهراني بودن و غير تهراني بودن ايرانيان هستيد.پس لطفا پيش از اينكه بر كسي خرده بگيريد يك جوالدوز به خودتون بزنيد.مضاف اين كه اساسا مطرح كردن چنين بحثي در ذيل اين خبر اصلا موضوعيت نداره و به قول معروف هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد!
به شما پيشنهاد ميكنم قبل از مصلح اجتماعي شدن و مسيح وار سخن گفتن و ملت رو به راه راست هدايت كردن خودتون رو اصلاح كنيد و نديده و نشناخته به كسي اتهام بي مورد در باره ي جعل امضا و امثالهم نزنيد!
در پايان بايد بگم "ساير مردم عزيز اين ملت"از نظر دستور زبان غلط هست و شما به نظرم به جاي جغرافي يه كم رو ادبياتت كار كن كه اوضاعت خيلي بيريخته!
بغل دستیه کلنل
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۳
آفرین تیمسار
نگین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
واقعا باید یک تجدید نظر در سیاست های کانون کارگزاران انجام بشه و فلسفه وجودی این نهاد مشخص بشه که برای حمایت از فعالان بازار میباشد یا برای سرکیسه کردن آنها
شهره
GERMANY
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
واقعا درست گفتند جالب اینکه الان معامله گران آنلاین با دیپلم و بدون گواهینامه کار معامله گری انجام میدهند ولی معامله گر اگر 20سال هم تجربه کار داشته باشد باز هم باید هر دوسال مدرک تمدید کند
نگین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
واقعا باید یک تجدید نظر در سیاست های کانون کارگزاران انجام بشه و فلسفه وجودی این نهاد مشخص بشه که برای حمایت از فعالان بازار میباشد یا برای سرکیسه کردن آنها
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
به مظر میاد انتقاد اصلی امضا کنندگان این نامه نسبت به عملکرد کانون کارگزاران بوده که متاسفانه این روزها این کانون به جای پیگیری مشکلات صنفی و ارتقا واقعی دانش دست اندر کاران بازار سرمایه جایگاه خود را تا سطح یک آموزشگاه بسیار کاسبکار تقلیل داده است.
شما تجسم کنید یک فعال بازار سرمایه که 15سال سابقه مثلا معامله گری دارد پیامهای تبلیغاتی کلاسهایی رو سالها پیش گذرانده و شاید در حال حاضر در حال تدریس به دگرانه آسایش او را مختل کنه . . .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
اگه دوره تمديد حذف بشه يا اينكه حداقل از دوسال به پنج سال تعغيير كنه خيلي بهتر ميشه. ضمن اينكه براي آقاي احمد رضا كه بدون مدرك مستند اتهام وارد ميكنند متاسفم.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
اگه دوره تمديد حذف بشه يا اينكه حداقل از دوسال به پنج سال تعغيير كنه خيلي بهتر ميشه. ضمن اينكه براي آقاي احمد رضا كه بدون مدرك مستند اتهام وارد ميكنند متاسفم.
نامدار
RUSSIAN FEDERATION
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
استاد احمدرضا شما بدون مدرک دارید به دیگران اتهام می زنید وانتقاد این امضاء کنندگان به سازمان وکانون وارد هستش حقیت این هست که این کلاسهااصلاً مفید نیست وهدر رفت هزینه وفرصت هستش
غریب آشنا
ROMANIA
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
بسیار متن زیبا و جامعی آماده کردید. استدلالتان کاملا منطقی است. امیدواریم رسیدگی کامل نمایند.
و من الله توفیق
فرح
-
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
بشخصا برای تمدیدگواهینامه های بورسی دومرحله شرکت کردم جز صرف وقت وهزینه گزاف چیزی نداشته فقط کانون از برگزلری این کلاسها باخالی کردن جیب معامله گرها خوشحال میشه وگرنه کیفیت اموزشی نداره
امینی
ROMANIA
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
معامله گران در بازار خراب به 1.6درصد کارمزد بورس یعنی اگر شما 10میلیون تومان خرید وفروش می کنید 160000تومان کسر می شود باید اعتراض کنند که کسائی که این مبلغ را می گیرند چه سازمان چه بورس چه کارگذاری واز همه مهم تر آقای سازمان مالیاتی چه کار مثبتی برای معامله گران انجام دادند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
اگر همه این چیزارو بلدید و براتون بار علمی نداره پس چطور نمیتونید دوتا معامله سود ده انجام بدید ؟؟؟!!!!!!!!
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
بورس یعنی ریسک اگر واقعا یک سهم رو به قیمت بخری وهرسال سودش رو بگیری خیلی کار خوبی میکنی سهم خریدن که کاری با دیپلم ولیسانس نداره خیلی از دیپلمه ها هستندکه از ما ارشدها جرات وعلم بیشتری هم دارند چون میتونند تجزیه وتحلیل کنند ضمن اینکه شاید اکثر تجاروبازرگانان هم زیر دیپلم باشند با تشکر