بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
عضو هیات مدیره بیمه دانا تشریح کرد:

دلایل افت بازار سرمایه در ایران

از مشکلات نقدینگی موجود در اقتصاد ایران طی شش ماه دوم سال جاری، عدم تامین مالی از خارج و دریافت نکردن پول بدون پشتوانه از بانک مرکزی می باشد.
کد خبر : ۱۵۷۷۸۳
نویسنده :
بیمه دانا

اقتصاد نفتی و باقی ماندن در موج دوم تکنولوژی از جمله دلایل افت بازار سرمایه ایران است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، سعید شیرزادی عضو هیات مدیره این شرکت و استاد دانشگاه تهران با بیان این مطلب در جمع مدیران ستادی و اجرایی بیمه دانا گفت: " اقتصاد نفتی، مهم ترین دلیل حرکت نکردن به سمت موج سوم و چهارم توسعه است."

وی با اشاره به ممنوعیت خلق پول از بانک مرکزی توسط دولت و استقراض از این بانک افزود: از مشکلات نقدینگی موجود در اقتصاد ایران طی شش ماه دوم سال جاری، عدم تامین مالی از خارج و دریافت نکردن پول بدون پشتوانه از بانک مرکزی می باشد.

عضو هیات مدیره بیمه دانا، حذف یارانه انرژی را دلیل دیگر افت بازار سرمایه کشور توصیف کرد و گفت: اقتصاد ایران در حال عبور از اقتصاد نفت محور به سمت گاز محور است. برگزاری اجلاس سراسری گاز با حضور سران کشورها در تهران، نشانگر تبدیل ایران به قطب گازی دنیا می باشد.

شیرزادی، کاهش نرخ سود بانکی و تعدیل نرخ ارز را کمک بزرگی به اقتصاد ایران دانست و گفت: برطرف شدن مشکلات رکود در حوزه های بورس، ملک، بیمه، بازار سرمایه و ....در گرو تحقق این مهم است که امیدواریم با بهره گیری از فرصت های اخیر در جهت رفع رکود و رونق بیشتر اقتصاد گام های موثری را برداریم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کجای این اقتصاد دیگه منفی هست؟ اینهمه مالیات اینهمه افزایش قیمت انرژی افزایش دلار عدم افزایش دستمزدها....
پویا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
همش حرفه .

دوساله که قراره نرخ سود بیاد پایین قراره که بورس خوب بشه و هزاران وعده ديگه !

این دولت تنها کارش تمدید بوده نه تدبیر!

امروز هم خپارس حمایت 855 رو شکست و دهها نماد ديگه که یکی یکی حمایت ها رو میشکنند.

بزودی چنان سقوطی ببینیم که باورتون نشه .

چون این دولت تا انتخابات ریاست جمهوری و نیاز به رای مجدد قراره مملکت رو تعطیل کنه.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷
استاد عزیز و گرامی جناب آقای شیرزادی بهتر نبود به جای مطرح کردن چند موضوع لطف میکردی و در یک جمله علت سقوط بورس رو بیان میکردی ما تو ایران زندگی میکنیم این توضیحاتی که شما بیان کردید برای کشورهای پیشرفته که دارای مدیرانی دلسوز و توانا هستند می باشد ، به نظر بنده علت اصلی سقوط بورس در 2 سال گذشته فقط و فقط خواستن دولت جناب آقای روحانی برای سقوط می باشد الان به جایی رسیدیم که حتی شرکتهایی که به هیچ عنوان سود هایشان کم که نشده بلکه نسبت به سال قبل بیشتر هم شده دارن رو به سقوط و نابودی میرن ،اگر تمام مسائل بین المللی هم حل شود قیمت نفت بالای 100 دلار هم برود اگر دولت عزیز که متاسفانه تمام بورسیها به آن رای دادن ، نخواد ،بالا نخواهد رفت و باز هم به سقوط خواهند کشید . در 2 سال گذشته چند بار وزیر دارایی و دولت مردان دیگر خبر از رشد و آینده روشن بورس دادن و حتی توصیه به خرید کردن ، نتیجه چی شد ، پس تا وقتی که دولت اجازه نده این بورس بالا نخواهد رفت ، تنها دلیل سقوط و بهترین دلیل سقوط دولت روحانی .......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
در کل باید گفت سو مدیریت و سیاست خارجی مداخله گرانه از عوامل رکود در اقتصاد ایران هستند
شایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
دولت روحانی دولت وعده وعید دولت حرفگرا دولتی که هیچ برنامه اقنصادی ندارد به بهانه کاهش نرخ تورم اقتصاد را نابود کرده است دولتی که فقط پول چاپ می کند اقایان پایه پولی کشور در دوره این اقا از480000میلیارد تومان به بالای800000میلیارد تومان رسیده است تازه بزور به همه صنایع فشار می اورد که قیمتها را بالا نبرند شما خود قضاوت کنید چه بر سر صنعت اوره شده است
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
شما مقام مسول شركت بيمه دانا لطفا توضيح دهيد ضرر شديدي كه سهامداران اين شركت در سال ٨٨ بر اثر عرضه اوليه غير اصولي اين شركت متحمل شده اند را چگونه بايد دريافت كنند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
علت رکود بازار سرمایه
شعارهای مرگ بر امریکا
دشمنی با دنیا