بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر : ۱۵۷۸۱۴

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 10 آذر ماه 94 با ریزش 97 واحدی به عدد 62 هزار و 550 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با 38 واحد کاهش روی عدد 24 هزار و 355 واحد ایستاد.

شاخص قیمت هم وزن اما با 21 واحد افت عدد 8 هزار و 269 واد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با 210 واحد کاهش عدد 68 هزار و 726 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با 137 واحد کاهش به رقم 143 هزار و 23 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با رشد 189 واحدی روی عدد 141 هزار و 157واحد ایستاد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی عدد 689 واحد را تجربه کرد.

به گزارش فارس، طی معاملات امروز نماد معاملات سه شرکت گروه مپنا با 29 واحد، بانک پارسیان با 26 واحد و فولاد مبارکه با 10 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 48 واحد، پتروشیمی جم با 8 واحد و داروسازی زهراوی با 4 واحد رشد بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

بر اساس این گزارش ارزش معاملات امروز بازار سهام به بیش از 70 میلیارد و 426 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 501 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 29 هزار و 228 نوبت داد و ستد بود.

به گزارش فارس، امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ساختمان اصفهان، بانک پارسیان، کارخانجات پارس الکتریک از سوی ناظر بازار سهم بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه، اوراق مشارکت عمران و نوسازی مجد مشهد، بانک قوامین، کود شیمیایی اوره لردگان، کاشی نیلو، بانک خاورمیانه، سیمان دشتستان، حق خرید سهام سرمایه‌گذاری بوعلی، حق تقدم خرید سهام ریخته‌گری ایران و حق تقدم خرید سهام کشت و صنعت پیاذر متوقف شدند.

امروز همچنین بلوک 9.59 درصدی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال از سوی بنیاد مستضعفان به قیمت پایه هر سهم 250 تومان روی میز فروش فرابورس رفت که با ادامه رقابت تا مبلغ 263 تومان و 9 ریال به ازای هر سهم در این عرضه ادامه رقابت به جلسه معاملاتی بعد موکول شد.

بنیاد مستضعفان در عین حال امروز بلوک 88.71 درصدی قند قزوین را به طور یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 231 تومان و 4 ریال روی میز فروش بورس گذاشته است.

به گزارش فارس امروز بازار سهام همزمان با پایان موعد پذیره‌نویسی حق تقدم خرید سهام برخی شرکت‌های بورسی همچنان با معاملات کد به کد و بلوکی همراه بود.

امروز در نماد معاملاتی بانک صادرات 50 میلیون سهم به ارزش 4 میلیارد و 495 میلیون تومان از سوی بازارگردان این سهم کد به کد شد.

در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین نیز بیش از 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 346 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده به کد شرکت‌های درون گروهی انتقال یافت.

از نکات جالب توجه بازار امروز واگذاری کامل صف خرید «خدیزل» و توقف موتور این عرضه اولیه پس از گذشت 2 روز از کشف قیمت این سهم با برجا گذاشتن بازدهی 6 درصدی است.

امروز در این نماد 47 میلیون و 975 هزار سهم به ارزش بیش از 17 میلیارد و 306 میلیون تومان به قیمت پایانی 360 تومان و 7 ریال معامله شد.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز در حالی به تعطیلات پیش رو رفت که با روندی متعادل و کم رمق همراه بود،با این وجود انگیزه نوسانگیری کوتاه مدت در بازار همچنان به نوسانی شدن قیمت سهام در برخی تک سهم‌ها و شرکت‌هایی کوچک انجامیده است.

این در حالی است که اوراق مشارکت و ابزارهای بازار بدهی همچنان با اقبال معامله‌گران روبرو است.

انتهای پیام/م

اشتراک گذاری :
ارسال نظر