بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
در عرضه عمده سهام "قزوین" و "قچار":

رقابت همچنان ادامه دارد

در نماد معاملاتی "قچار" نیز که کارگزاری بورس بهگزین، وکالتاً از طرف بنیاد مستضعفان و شرکت گسترش صناع غذایی سینا از تاریخ 10 آذر ماه سال جاری قصد عرضه 9.59 درصدی سهام کنترلی این شرکت را در قیمت هر سهم 2500 ریال دارد، تاکنون روی میز معاملات در رقابت قرار گرفته و این رقابت نیز در قیمت 3223 ریال و بیش از قیمت پایه ادامه دارد.
کد خبر : ۱۵۷۹۵۳
نویسنده :
یارمحمدی
طی معاملات روز جاری شاهد ادامه رقابت خرید عرضه عمده سهام شرکت قند قزوین و فرآورده های غذایی و قند چهار محال در گروه قند و شکر هستیم، که تا به این لحظه هیچ معامله عمده ای در نماد این دو شرکت صورت نگرفته است.

به گزارش بورس نیوز، این روزها شاهد افزایش چشمگیر عرضه های بلوکی و معاملات عمده در بازار هستیم و این بار نوبت به گروه قند و شکر و دو نماد "قزوین" و "قچار" رسیده است. اما با توجه به روند نزولی این روزهای بورس، برخی از این عرضه ها روی میز فروش باقی مانده اند به طوریکه در نماد معاملاتی "قزوین" که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که 37.6 درصد از سهام این شرکت را داراست، از سه شنبه هفته گذشته مورخ 10 آذر ماه سال جاری اقدام عرضه عمده 88.71 درصد از سهام خود را به وکالت از شرکت گسترش صنایع غذایی سینا به قیمت پایه هر سهم 2314 ریال کرده که در حال حاضر در قیمت های 2572 ریال رقابت در این نماد وجود دارد.

بر این اساس، در نماد معاملاتی "قچار" نیز که کارگزاری بورس بهگزین، وکالتاً از طرف بنیاد مستضعفان و شرکت گسترش صناع غذایی سینا از تاریخ 10 آذر ماه سال جاری قصد عرضه 9.59 درصدی سهام کنترلی این شرکت را در قیمت هر سهم 2500 ریال دارد، تاکنون روی میز معاملات در رقابت قرار گرفته و این رقابت نیز در قیمت 3223 ریال و بیش از قیمت پایه ادامه دارد.

به این ترتیب، با توجه به فروش نرفتن این عرضه های عمده و رقابت خریداران در قیمت های بالاتر از قیمت پایه نشان دهنده این موضوع است که خریداران ارزش هر سهم این دو شرکت را بیش از این ها می دانند و در محدوده های بالاتر تقاضای خرید آن را دارند.

در معاملات خرد این دو شرکت نیز شاهد صف خرید در بازار امروز هستیم. به طوریکه "قچار" در قیمت 2449 ریال با حجم معاملات 2 میلیون سهم با صف خرید بیش از 700 هزار سهمی همراه شده و "قزوین" نیز با صف خرید بیش از 9 میلیون سهمی در قیمت 2014 ریال روبروست اما تاکنون تنها 1550 سهم در این نماد بین سهامداران حقیقی جا به جا شده است. حال باید دید در این رقابت ایجاد شده که روند معاملات خرد این دو شرکت را با رشد همراه کرده، کدام خریدار و در چه محدوده قیمتی پیروز خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
شانس آوردیم گفتین خخخخخخ