بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر : ۱۵۸۰۳۵

شهروند| در آخرین رنکینگ اعلام‌شده ازسوی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) الشن مرادی که ماه گذشته بعد از احسان قائم‌مقامی در جایگاه دوم رنکینگ شطرنج‌بازان ایران قرار داشت، زیر پرچم فدراسیون جهانی قرار گرفته و فدراسیون او که ماه گذشته ایران بود، به فیده تغییر پیدا کرده است! این درحالی است که معمولا شطرنج‌بازانی زیر پرچم فیده می‌روند که قصد گرفتن تابعیت دیگر کشورها را دارند؛ آنها درنهایت با گرفتن تابعیت جدید جزو لیست شطرنج‌بازان انتقالی (ترانسفر) قرار می‌گیرند.
الشن مرادی که درجه استاد بزرگی دارد، چند سالی است برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه تگزاس درکشور آمریکا اقامت گزیده است. این شطرنج‌باز مطرح ایرانی درباره اتفاق مذکور می‌گوید: «من بنا به دلایل شخصی و مشغله‌های تحصیلی‌ فعلا نمی‌توانم برای ایران بازی کنم و شاید تا مدت‌ها هم به ایران نیایم.» البته مرادی شایعه گرفتن تابعیت آمریکا را رد می‌کند و می گوید : « چنین چیزی صحت ندارد و من فعلا زیر پرچم فدراسیون جهانی هستم چون دوست دارم برای ایران بازی کنم و احتمال بازگشتم وجود دارد.»



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
شاه ایران تو تابعیتی را رد میکرد

هر ایرانی که حاضر بشه تابعیت کشور دیگری غیر از ایران را بپذیرد و برایش قسم بخورد که اسلحه به دست بگیرد و برای منافع ان کشور بجنگد, دیگر ایرانی نیست و باید از این کشور اخراج شود

بدست اوردن تابعیت ایرانی بسیار مشکل است و فقط از طریق خون (داشتن پدر ایرانی)قابل بدست اوردن است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
به خاطر آزادی هر کجا خواهی برو نفس بلند تو مرزها را کنار خواهد زد و بالا خواهد رفت. مرز های جغرافیایی فقط پرورده ذهن ماست که خود را بخاطر ذهن کوچکمان خود را محصور به مکانی و زمانی بکنیم.