بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
وزیر نفت صبح امروز در جلسه ای که با نمایندگان اتاق بازرگانی تهران داشت با بیان این مطلب که نرخ خوراک پتروشیمی ها را پایین نمی آورم آب پاکی را روی دست فعالان این صنعت ریخت تا به انتظارات فعالان و صاحبان شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی پایان دهد.
کد خبر : ۱۵۸۵۴۳
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.10.01 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 26 واحد کاهش به رقم 42162 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 496 واحد کاهش عدد 139059 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 40 واحد کاهش به رقم 23906 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 29 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "حکشتی" با 62 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 676 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 650 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1946 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری، با افتی بیش از 104 واحدی خود را به مدار 60 هزار واحدی نزدیک تر کرد تا همچنان رکود و نزول پایان فعالیت 3 ساعت و نیمی بورس در هر روز باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در شرایط یکنواخت فعلی چندان میل و رغبتی در خصوص صحبت از بازار سرمایه و روند آن نداریم و اهالی تالار همچنان امیدوار هستند تا اتفاق خوشایند و مثبت اقتصادی بتواند راهگشای مشکلات موجود در بازار سرمایه باشد.

اما وزیر نفت صبح امروز در جلسه ای که با نمایندگان اتاق بازرگانی تهران داشت با بیان این مطلب که نرخ خوراک پتروشیمی ها را پایین نمی آورم آب پاکی را روی دست فعالان این صنعت ریخت تا به انتظارات فعالان و صاحبان شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی پایان دهد. زنگنه معتقد است کاهش قیمت خوراک با هدف حفظ صنعت توجیه ندارد و شرکت های پتروشیمی سال گذشته بیش از 30 درصد سود داشته اند.

اهالی تالار بر این باورند که ای کاش می شد درصد سود مناسب برای این صنعت از نگاه وزیر نفت را پیدا می کردند تا راحت تر بتواند درباره آینده این صنعت و نحوه سرمایه گذاری در آن تصمیم گیری کنند.

از سوی دیگر امروز 100 نماینده مجلس شورای اسلامی درباره رکود عمیق و بی سابقه حاکم بر اقتصاد به رییس جمهور تذکر دادند، از همین رو به نظر می رسد اصلی ترین عامل حل نشدن مشکلات اقتصادی کشور نگاه متفاوت برخی وزرای دولت با نمایندگان ملت در خصوص وجود رکود اقتصادی و مشکلات ناشی از آن می باشد هر چند که نظر نمایندگان مردم پیشتر در خصوص احتمال به وجود آمدن بحران اقتصادی از زبان 4 وزیر کابینه دولت به رییس جمهور اعلام شده بود.

به هر حال نکته ای که باید مد نظر قرار داد آنست که روند این روزهای بورس در حالتی منطقی با شرایط روز اقتصای و حالتی غیر منطقی با دورنمای اقتصادی و اخبار موجود قرار دارد. موضوعی که سبب سردرگمی سرمایه گذاران خصوصاً در بازار سرمایه شده است بطوریکه آنها نمی دانند تصمیمات خود را بر مبنای کدام شرایط اتخاذ کنند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
بهتره تو این دولت سراغ بورس نرفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
ما که ورشکست شدیم رفت.
با این حرفا یعنی بورس درست بشو نیست.بازم صد رحمت به اوس محمود اون زمان هم بورس خوب میچرخید هم سانتریفیوز ها.
در این دولت اومدن چرخیدن زندگی مردم را هم بهش اضافه کنند اما انگار موتورش قدرت نداشت چرخیدن همه اونا از کار افتاد.
rrr
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
اوره سازها بالاترین حاشیه سود ناخالص رو دارند
13 سنت عدد منصفانه ایه
hassan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
قیمت خوراک قطعا پایین میآید ولی باید پذیرفت مدیریت در کشور ما بر اساس عرضه نیست حتی تحصیلات هم کافی نیست ، مدیران متاسفانه مدیران پول نفت هستند از آن بالا گرفته تا پایین
امیدوارم حال همه خوب بشه
نوید
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
وزیر گرامی به فرض سود 30 درصد پتروشیمی ها میدهند . درست
به نظر شما کدام عقل سلیم سود 25 درصد بدون ریسک بانک را ول میکند و در صنعتی که 30 درصد سود و با اون همه مکافات و ..... دارد سرمایه گذاری میکند ؟؟
اون هم اگه 30 درصد بده نده شاید اما اگر ....

برا خودم متاسفم که در این مملکت دارم زندگی میکنم .
بورس نیوز لطفا چاپ کن
ابی گاو کش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
الکی میگه
کاظم
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
بدترین روزهای تاریخ سیاسی ایران در حال گذر است برای در قدرت ماندن و تسلی عده ای بر دیگری ملت کامل فراموش شده و اقتصاد بازیچه دست افرادی افتاده که ملت پشیزی برایشان اهمیت ندارد.بعداز سی و پنج سال خون دل خوردن باز ملت باید تاوان قدرت طلبی عده ای را بدهند واین قدرت طلبان انقدر خطرناک شده اند که احدی جرات طلب 800 میلیارد دلار پول نفت گم شده را از انها ندارد.خدایا خودت با مکر خودت همه این افراد را رسوا گردان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
گفته های زنگنه واقعا در حد یک وزیر نیست !!!
برادر من اقتصاد وصنعت باهم هستند وسوار یک کشتی همه باهم در ارتباط هستند شما نمیتوانی بگویی که من وزیر پتروشیمی و نفت هستم بازار سرمایه به من چه !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
وزیر نفت لج کرده، البته دودش توی چشم همه در نهایت خواهد رفت هم دولت و هم سهام دار ،
یکی بر سر شاخه بن میبرید
خداوند بستان نظر کردو دید
بگفتا که این مرد بد میکند
نه بر من که بر نفس خود میکند
کاشف
BELGIUM
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
تاسف فراوان برای دولت تدبیر و امید با داشتن چنین وزیری
محمد
BELGIUM
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
یعنی در این کشور کسی نیست جلوی این وزیر بایستد تا خسارت بیشتر وارد نکند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
ای خدای بی نصیبان طاقتم ده
ناشناس
-
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
پس چی؟ انتظار دیگه ای داشتید؟ ایشون مطمئن باشید بعد از تحریم نصف قیمت گاز رو به خارجی ها میده ولی به ایرانی ها نمیده.
قلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
دور نیست که مردم بدانند و ببینند که اوشان مزدور و نوکر اعراب و اسراییل است و همه تلاشش برای نابودی تولید و اشتغال و صادرات می باشد . او می داند که نرخ واقعی خوراک در منطقه چقدر است . نباید تولید در ایران به صرفه باشد تا رقیبی برای دیگران در صادرات نشوند و این نوکر دست نشانده به اهدافش برسد . اوشان نمی داند نرخ خوراک بالا و فروش دستوری مجصول به قیمت پایین فقط کار ملا نصرالدین بوده است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
از تعلل در ارائه نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی و پالایشی دولت تنها یک هدف میتواند داشته باشد و آن هم اعلام آن در زمان انتخابات مجلس و بالا بردن شاخص بورس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶
نمایندگان باید کارنامه انتقادی خود را نسبت به عملکرد دولت اعلام کنند

تا رای مردم را داشته باشند
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
همش تو این بورس آدم باید استرس داشته باشه
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
ی خواهش برادرانه لطفا سهامهاتونو موفت و مسلم نفروشید تا ی اده که به قدرت وصلاً تیلیاردر نشن به واسته خودمون
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
وقتي به جاي حمايت از توليد كه نقش اصلي در اشتغال و رشد اقتصادي دارد و فضاي رقابتي را در تجارت منطقه اي به نفع صادر كنندگان داخلي تغيير ميدهد اين آقاي زنگنه خلاف جهت منافع ملي حركت ميكند ولي آنجا كه در فروش گاز صادراتي بايست بهترين وبالاترين قيمت را لحاظ نمايد قرارداد كرسنت با آن فضاحت منعقد ميكند. وقتي قيمت نفت كاهش يافته و بنزين و ساير مشتقات نيز روند كاهشي دارد چرا بنزين قيمت 90% فوب خليج فارس كه مصوب شده اجرا نميشود تا مردم مظلوم پول اضافه نپردازند آقاي وزير نفت دلسوز ملت و با وجدان؟!!! مانده ام ازاين همه تدبير و نااميد از اين دولت!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
1. شرط شرافت این بود این حرف ها توی مجلس موقع رای اعتماد می گفتید تا سهامداران بدانند با کی طرف اند و این قدر متضرر نشوند.
2. مشکلی نیست، نرخ خوراک خوراک را صد برابر کنید اما سهام سهامداران را که با فرض شرایط قبلی خرید کرده اند را با قیمت روز محاسبه و بخرید.
3. اگر شما بتوانید سهام پتروشیمی را با خوراک 3 سنتی بفروشید بعد خوراک را بکنید 13 سنت این اسمش قانون نیست ولو لعاب قانونی مجلس داشته باشد. این اسمش غش در معامله است.
4. شما به عنوان یک وزیر، مسئول تصمیمات کل هیات دولت نیز هستید. پاسخ بدهید چطور رانت دادن در مجموعه نفت بد است ولی در مجموعه خودرو خوب است؟
5. بر خلاف نظرات شما شرکت های نفتی و پالایشی و پتروشیمی و حفاری در ایران نسبت به منطقه خیلی عقب نیستند در حالی که سیستم بانکداری و گردشگری و خودرو و ... ما بسیار عقب ترند. اگر به صراحت می گویید پتروشیمی که نمی تواند رقابت کند بهتر است تعطیل شود باید به صراحت بگویید خودروسازی و بانکی که نمی تواند رقابت کند هم تعطیل شود.
6. شما متاسفانه به بیماری ای مبتلا شدید که همه مسئولان مملکتی به آن مبتلا هستند! آن بیماری این است که خودتان مسئول کاری می شوید و با اختیارات مطلقه هر کار بخواهید می کنید ولی طوری صحبت می کنید انگار از اول اپوزیسیون مخالف بوده اید! آقای زنگنه شما عمری وزیر دولت بودید و وزارت نفت هم خصوصا سال ها با سیاست شما جلو رفته حالا می گویید شرکت ها همه رانتی اند و عقب مانده؟ مسئول مگر شما نیستید؟ گیرم سه چهارم مشکل مال دولت احمدی نژاد باشد، حداقل یک چهارمش که به شما مربوط است.
7. این شرکت های خصوصی و خصولتی اگر بی کفایت اند شما شرکت های دولتی زیر مجوعه تان را نشان بدهید که کارآمد و با کفایت اند!؟
علی
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
واقعیت اینه که وزیر نفت مسوول بالا وپایین رفتن قیمت سهام نیست وکارووظیفه وزیر اداره زیر مجموعه خود به نحو صحیح هست که با توجه به مشکلاتی که در این صنعت از قدیم بوده وجدیدا هم که معضل اساسی قیمت پایین نفت بر مشکلات قبلی اضافه شده مدیریت ایشان نمره قابل قبولی می گیرد
واقعیت دیگه اینه که گله مندی نمایندگان از دولت روحانی به خاطر رکود کاملا غیر منطقی هست چون اصولا وقتی بخواهید تورم وحشتناک نزدیک 40رو به رقم منطقی زیر 10درصد بیارید تا همه در شرایط امن بتوانند زندگی وسرمایه گذاری کنند ناچار باید یک دوره رکود را پشت سر گذاشت واقعیت اینه که این نمایندگانی که الان سنگ مردم رو به بهانه رکود به سینه می زنند زمان دولت احمدی نژاد که تورم داشت همه چیزو نابود می کرد کجا تشریف داشتند
نکته خیلی مهم گزارش اخیر صندوق جهانی است که برای سال آینده با برداشته شدن تحرییمها رشد بالای4درصد رو پیش بینی کرده واین به معنی اینه که بازار ایران با بستر سازی درست اقتصادی وورود سرمایه های خارجی کم کم از رکود خارج خواهد شد
لطفا صبور باشید واگه نیاز ندارید سهامتون رو نگه دارید ومطمیین باشید ثمره صبرتون رو خواهید چشید دوستان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
قیمت هر سهم حکشتی به زودی به زیر 300 تومان میرسد!
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
بورس نيوز چرا نظر من را درج نكردي؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
دمش گرم. راحت به صاحبان ثروت کافیست. وزیر نفت وزیر همه ملت هستند.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
ورشکستگی یک اصل در اقتصاد در همه دنیاست .چرا باید از ورشکستگی یک بنگاه یا صنعت ترسید .ادم که اشرف مخلوقات است می میرد چرا یک بنگاه یا یک صنعت نباید بمیرد.!!!!! این سخنان گهر بار از کسی نیست جز وزیر نفت اقای زنگنه .فقط باید کفت وای بر ما .وای برما.امریکا هم غلط کرد در بحران اقتصادی میلیاردها دلار به صنایع کمک کرد .باید می گذاشت بمیرد یا نه بهتر بود خودش تیر خلاص را مثل ما به صنایعش شلیک می کرد.