بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
مستطيل شيشه اي تالار

بهشت حقوقی ها

این روزها چشم اهالی تالار به اخبار اقتصاد کلان دوخته شده و این در حالیست که اخبار ضد و نقیض رسیده از بودجه سال آینده و برنامه ششم بیش از همه سرمایه گذاران را درگیر خود کرده است.
کد خبر : ۱۵۸۶۹۰
نویسنده :
ّبابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.10.05 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 42 واحد کاهش به رقم 42124 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 349 واحد افزایش عدد 139419 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 6 واحد افزایش به رقم 23915 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 51 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فولاد" با 18 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.9 واحد افزایش به رقم 677 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1106 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1458 میلیارد ریال رسید.

معاملات روز جاری بازار سرمایه همانند روزهای گذشته آغاز و با همان روند تعادلی به پایان رسید البته در این بین تعداد نمادها و گروه های دارای روند صعودی نسبت به روزهای گذشته بهتر بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، این روزها چشم اهالی تالار به اخبار اقتصاد کلان دوخته شده و این در حالیست که اخبار ضد و نقیض رسیده از بودجه سال آینده و برنامه ششم بیش از همه سرمایه گذاران را درگیر خود کرده است.

اما بازار سرمایه در شرایط فعلی فارغ از هر گونه توجهی به اخبار و اتفاقات در حال سپری کردن روندی است که شاید بتوان آن را بهشت حقوقی ها نام نهاد.

چراکه در شرایط فعلی عمده خریداران سهام شرکت ها حقوقی ها هستند و بیشتر فروشندگان حقیقی های بازار می باشند اما فقط تنها سوالی که باقی می ماند اینست که فروشندگان با چه نگاه و توجهی دست به چنین اقدامی می زنند.

واقعاً حقیقی های بازار که قطعاً اغلب آنها با فروش سهام خود در قیمت های فعلی اقدام به شناسایی زیان می کنند، چه آینده ای را برای بورس متصور هستند؟ آیا فکر می کنند روند از این هم بدتر خواهد شد؟

شاید بهتر باشد از این به بعد اهالی تالار اندکی در فروش سهام خود تأمل کنند، ممکن است روزی رسد که مجبور شوند سهام واگذار کرده خود را به قیمتی بالاتر از فروش مجدداً جایگزین کنند و از همه مهم تر آنست که شاید آن روز خیلی دیر نباشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
بیبشترین ضرری که متوجه سهامداران میشود از ناحیه همین حقیقی هایی است که البته فریب ... دلالان و نوسانگیران و حقوقی ها را میخورند.
بارها یک نوسانگیر بی... با عرضه تنها 1000 سهم 100 تومانی آن هم به دفعات با قیمتی زیر قیمت معاملات باعث شده که ضررهای هنگفتی به مردم برسد.
این موضوع میطلبد تا سازوکاری نو و مدرن برای جلوگیری و برخورد با این نا.... اندیشیده شود.
ناشناس
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
بندگان خدا با این رکود موجود مجبورن بفروشن مخارج زندگیشون در بیاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
البته چنین حرفی درست نیست
همین چهارشنبه تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی کل بازا منفی بود

یعنی حقوقی ها خوب فروختن

در 90 روز گدشته تنها 160 میلیارد تومن از حقیقی به حقوقی منتقل شده که رقم پایینیه . برای رونق بورس باید این رقم به 400 میلیارد برسه
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
الکی میگی نرخ خوراک گروه پتروشیمی کمتر از 11 سنت نیست با این فومولی که اعلام شده توسط فطانت شاخص کل به زودی به ریز 60 هزار میگه میگی نه بشن نگاه
ارشیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
بخاطر کسب سود مطمئن در بانک، فرار از بازار بورس که هر ماه کف جدبد را کشف وشناسایی می کند. خیلی روشن و واضح است.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
این حقوقی زمگسا نمی دانم چرا این بلا رو بر سر سهم آورد؟؟؟؟
علی شاه
GERMANY
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۰
((ممکن است روزی رسد که مجبور شوند سهام واگذار کرده خود را به قیمتی بالاتر از فروش مجدداً جایگزین کنند و از همه مهم تر آنست که شاید آن روز خیلی دیر نباشد.))

یادش بخیر . این جمله چقدر آشناست
دقیقا خاطرم هست که اوایل فروردین و اوایل تیر هم این جمله را گفته بودین.

از اون موقع 9 و 6 ماه گذشته ، اما ارزش سهام ما حداقل 25 درصد دیگه و در بعضی سهمهای دیگه مثل پالایشیها تا 50 درصد دیگه کم شد.

ایران خودرو روزی که شما میگفتین بزودی بازار بهار میشه 316 تومان بود و سایپا 160 تومان و شبندر 680 و سفارس 220 و فولاد 217 و مپنا 785 و بانک ملت 242 و .....

الان قیمتها را خودتون میدونید
نیازی به عنوان نیست

حرف زدن آسونه بورس نیوز جان
بخصوص در مملکت ما

اما میدونید اشتباه شما کجاست
اینکه فکر میکنید وقتی کسی الان با این ضرر وحشتناک سهامش را فروخت ، دیگه حاضره در این خانه ی فساد بیهمتا مجددا سرمایه گذاری کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
اصلا رفتار حقوقی ها با حقیقی ها قابل قیاس نیست حجم همان یک بار که حقوقی ها عرضه می کنند صدبرابر حقیقی هاست
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
فاذر