بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران عنوان کرد:

روس ها گروه لبنیات را با اقبال همراه کردند

سازمان دامپزشکی در حال مذاکره با کشور روسیه برای صادرات محصولات لبنی ایران به این کشور می باشد و پیش بینی می شود در صورت نهایی شدن و انعقاد قرار داد، حدود 500 میلیون دلار فرآورده لبنی را به روس ها صادر کنیم.
کد خبر : ۱۵۹۱۲۱
نویسنده :
یارمحمدی
چندی قبل، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستوری مبنی بر گرانی فرآورده های پر مصرف لبنی را تا سقف 6 درصد صادر کرد و این موضوع موجب بحث میان انجمن صنایع لبنی و دامداران در رابطه با اجرایی شدن این افزایش قیمت شد، اما با وجود مقاومت های گروه لبنیات اعلام منتفی شدن این دستور، همچنان شاهد اقبال و حجم تقاضا در میان سهام این شرکت ها در بازار سرمایه هستیم.

در همین ارتباط دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: سازمان دامپزشکی در حال مذاکره با کشور روسیه برای صادرات محصولات لبنی ایران به این کشور می باشد و پیش بینی می شود در صورت نهایی شدن و انعقاد قرار داد، حدود 500 میلیون دلار فرآورده لبنی را به روس ها صادر کنیم.

رضا باکری در ادامه افزود: روسیه در گذشته 2.3 میلیارد دلار از اروپا واردات محصولات لبنی داشته که با اعمال تحریم 800 میلیون دلار از آن نصیب کشور ترکیه شد و اکنون نیز با وجود مشکلات ایجاد شده فی ما بین این کشورها، ایران در صدد صادر کردن محصولات لبنی کارخانجات خود به روسیه می باشد.

وی ادامه داد: این کشور از کارخانجات ایرانی تقاضا دارد که بر شیر خام در خصوص انجام آزمایش برای 6 نوع بیماری کنترل داشته باشد و در صورت اطمینان از سالم بودن شیر خام صادرات صورت می پذیرد و عملیاتی شدن این امر، چشم انداز روشنی برای این صنعت در جهت خروج از رکود ایجاد خواهد کرد در همین راستا به نظرمی رسد اقبال کنونی به سهام این گروه تحت تأثیر این موضوع باشد.

این مقام مسئول در رابطه با شرکت هایی که محصولات خود را به روسیه صادر خواهند کرد توضیح داد: سازمان دامپزشکی تلاش خود را برای امضای این پروتکل انجام می دهد، اما این روس ها هستند که بعد از بررسی کارخانه ها و گاوداری ها به عنوان تأمین کننده شیر خام، از بین آنها چند شرکت را انتخاب خواهند کرد که در حال حاضر نیز 4 شرکت از این گروه مورد تأیید قرار گرفته است.

وی در رابطه با وضعیت نهایی افزایش نرخ محصولات این گروه عنوان کرد: این امر بستگی به این دارد که آیا تقاضا برای محصولات لبنی به حد تولید فعلی کارخانجات آن خواهد رسید یا خیر؟ چرا که در حال حاضر با مازاد عرضه از طرف این مجموعه ها مواجه هستیم و رشد قیمت در چنین شرایطی به سختی صورت می پذیرد.

باکری در خاتمه تأکید کرد: برای سال آتی چشم انداز روشنی در رابطه با خروج اقتصاد کشور از رکود وجود دارد، همچنین در صورتی که رشد 5 درصدی اقتصاد کشور برای سال 95 محقق گردد، صنعت لبنیات هم می تواند از شرایط فعلی خارج شده و با رشد و سودآوری همراه شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
همون مگر اینکه ایرانی ها امیدشان به همان روز س های درب و داغون باشه موفق باشید
ناشناس
سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
بابا کل محصولات لبنی تولیدی شرکتهای بورسی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار نیست. آخه بقیش را از کجا بیاریم. راستی خودمون چه بخوریم
رمضان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
4 شرکت کددوم هستن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
مسولین ما بفکر سلامتی مردم هستند با صادرات گروه لبنی هم بابک ها به مال منال میرسند مردم هم با نخوردن لبنیات چربی حون نمی گیرند
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
اخه مگر شركتهاي داخلي ميتونند پنير سبز يا ديگر پنيرهاي مورد علاقه روسها را توليدكنند نكنه ميخواهند شير صادر كنند 500مليون دلار بادلار 3تومني ميشه 1500ميلياردتومن؟
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
چهار شرکت کاله، پگاه گلپایگان، پگاه فارس و پگاه تهران؛ مجاز به صادرات لبنیات

فتحی تصریح کرد: در میان شرکت‌های درخواست‌کننده محصولات صادراتی به کشور روسیه که پیش از این بازاریابی‌های متعددی برای صادرات صورت داده بودند، چهار شرکت کاله، پگاه گلپایگان، پگاه فارس و پگاه تهران دارای استانداردهای پیچیده طرف روسی بودند که این شرکت‌ها به همراه دو شرکت درخواست‌کننده صادرات گوشت مرغ پس از طی مراحلی صادرات محصولات خود را به کشور روسیه به‌زودی آغاز خواهند کرد.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
با سلام ضمن خسته نباشید به وزیر بهداشت استدعا دارم چرا با این همه تلاششان واقعا چرا به شعار پیشگیری بهتر از درمان تکرار خدا جامه عمل بپوشانید و سلامت وای نده جامعه را تضمین نمایید مصرف شیر در جامعه چقدر پایین آمده که با این شرایط جامعه تنبلی و عدم تحرک و محیط زیستی وهمچنینمشکلات اقتصادی چ فجایع در آینده به وجود آید دوم نوع تولیدات کارخانجات لبنی با عرض پوزش از تولید کنندگان که متاسفانه مادیات در بعضی کارخانجات جای وجدان را گرفت وفرملاسیونهای جدید لبنیات را به بیراهه جامه را به بیمارستان مردم را از مصرف لبنیات بیزار کما اینکه رکود در جامعه هست ولی بی اعتمادی بیشترین ضربه را لبنیات زده کما اینکه عملکرد بد عده ای منفعت طلب از تولید کنندگان لبنیات شیریارانه را از چرخه تولید سفره مردم بده که پیامد آن زیان سلامتی جامعه و سفره آنها تعطیلی واحدهای دامی لبنی وبیداری شد سوم ایا ازمیشگاهای موادغذایی شما چکارهاند ایا بافت ماست های متنوع از استاندارد خارج نیست رنگ بو طعم و دروغهای بدون گاز تاریخهای تولیدات لبنیات تشخیص سالم از ناسالم سخت استبدادی وجدان واحساس مسولیت را بیدار وبه تولید و افراد باوجدان و سلامت جامعه رفع مشکلات اقتصادی و آینده سلامت جامعه اشتغال کمک کنبم
پریسا شریف نیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کسی هست که از صحت این خبر در جریان باشه؟مثل اینکه صادرات صورت نگرفته!
در حالیکه رییس سازمان دامپزشکی آماده نبودن کارخانه‌های لبنی را دلیل تاخیر در صادرات لبنیات به روسیه اعلام کرده است، دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد که مشکلات سوئیفت و قوانین مالی، بازرگانی و گمرکی روسیه، مانع صادرات لبنیات ایرانی و عامل تاخیر صاردات شده است.