بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
در گفتگو با معاون اجرایی شرکت تأمین سرمایه نوین مطرح شد:

بازگشت امید به بازار سرمایه با رخداد چند اتفاق

از جمله تأثیرات مثبتی که رفع تحریم های بین المللی و اجرایی شدن طرح برجام بر وضعیت اقتصادی کشور اعمال می کند، می توان به باز شدن سوئیفت بانکی و در پی آن افزایش حجم عملیات بانکی و نیز سهولت تبادلات مالی شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در کنار آزاد شدن پول های بلوکه شده در کشورهای خارجی اشاره کرد.
کد خبر : ۱۵۹۲۴۵
نویسنده :
جمشیدی

همزمان با نزدیک شدن به زمان اجرایی شدن طرح برجام جو مثبتی در بازار سرمایه شکل گرفته که با توجه به این موضوع به نظر می رسد امید و انتظار برای رشد و رونق بازار سرمایه در ماه های آتی چندان دور از انتظار نباشد.

معاون اجرایی شرکت تأمین سرمایه نوین با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: از جمله تأثیرات مثبتی که رفع تحریم های بین المللی و اجرایی شدن طرح برجام بر وضعیت اقتصادی کشور اعمال می کند، می توان به باز شدن سوئیفت بانکی و در پی آن افزایش حجم عملیات بانکی و نیز سهولت تبادلات مالی شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در کنار آزاد شدن پول های بلوکه شده در کشورهای خارجی اشاره کرد. چرا که به نظر می رسد در شرایط فعلی پرداخت طلب طلبکاران دولت اولویت اصلی دولتمردان و سیاستگذاران باشد که بانک ها، سازمان تأمین اجتماعی و پیمانکاران بزرگترین طلبکاران دولت هستند.

احسان بدیعی افزود: بدهی دولت به بخش پیمانکاری حدود 300 هزار میلیارد تومان اعلام شده که رقم قابل توجهی است و دولت از توانایی مالی پرداخت این مبلغ به پیمانکاران برخوردار نیست. حال آنکه در شرایط فعلی شرکت های پیمانکاری و تجهیزاتی و نیز اقتصاد کشور به نقدینگی نیاز دارند و به دلیل کمبود نقدینگی و عدم پرداخت طلب طلبکاران دولت رکود بر اقتصاد کشور حاکم شده است.

این در حالی است که قرار دادهای جدید نفتی با شرکت های خارجی به شرط تأمین قطعات و تجهیزات از طریق شرکت های پیمانکاری و تجهیزات داخلی منعقد شده که این موضوع تأثیر مثبتی بر وضعیت سودآوری و عملیاتی شرکت ها اعمال می کند و از همین رو دولت می تواند از فرصت های موجود از محل منابع مالی ناشی از آزاد شدن پول های بلوکه شده استفاده بیشتری کند که البته این موارد در شرایطی مطرح می شود که اتفاقاتی در حوزه سیاسی رخ ندهد.

وی همچنین به صنایع لبنی اشاره کرد و گفت: زمزمه صادرات محصولات لبنی به کشورهای همسایه در حالی از اردیبهشت ماه سال جاری شنیده می شد که با امضای تفاهم نامه میان کشور روسیه و چهار شرکت لبنی داخلی مقرر شد تا صادرات محصولات لبنی به کشور مذکور از 15 ژانویه آغاز گردد. از سوی دیگر به نظر می رسد شرکت های لبنی با فروش خارجی محصولات تولیدی خود نسبت به اعمال افزایش نرخ فروش شش درصدی که تاکنون از انجام آن امتناع می کردند، اقدام می کنند که در پی آن قیمت شیر خام نیز افزایش می یابد و زنجیره تأمین صنعت رونق می گیرد. چرا که در شرایط بهبود وضعیت فروش محصولات افزایش قیمت فروش در میزان تقاضا برای تولیدات آنها تأثیر منفی بر جای نمی گذارد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه اظهار داشت: با توجه به اینکه طی روزهای گذشته شاهد ورود نقدینگی جدید به بورس بوده ایم، انتظار می رود تا روند صعودی بازار سرمایه تا هفته آینده تداوم داشته باشد. هر چند که ممکن است روند قمیت سهام برخی از شرکت ها با برخورد به سطوح مقاومتی خود وارد فاز اصلاحی شوند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
بازگشت امید به بازار با رخداد چند عوامل داخلی (انفعالی).
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
بخاطر سفارت عربستان هست که بسته شد بورس سبز شد:-) مردم امید دار شدن
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
سرمایه گذاری صنعت بیمه سناریوی 2سال پیش روداره بازی میکنه دقیقاهمومن موقع هم که خودشون داشتن قیمت میبردن بالا گزارش دادن که هیچ اتفاق خاصی توشرکت رخ نداده ، وچندروزبعدش مردم بیچاره کردن وکاربه دادسرای ونک کشیده شدو...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
اگر نوسانگیر و حقوقی بذارن امید برمیگرده. ولی امروز تو همین 30-40 دقیقه که بازار باز شده ببین چه بازی در میارن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کدام امید این دفعه هم مثل دفعه های قبلی بلطف دولت وحقوقیهاش با عرضه های فراوان بازار رو خراب می کنند که به اصطلاح بازار جو گیر نشه اما انچنان شدت وهدت به خرج میدن که بازار روکلا نابود میشه