بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

تداوم روند صعودی بورس منوط به یک شرط

به نظر می رسد برای ادامه دار بودن این روند به افزایش ارزش معاملات به مبالغ بیش از 250 میلیارد تومان نیاز می باشد که این موضوع می بایست روزهای متوالی در بورس مشاهده شود تا در این شرایط نسبت به تداوم روند صعودی بازار سرمایه امیدوار باشیم.
کد خبر : ۱۵۹۴۰۱
نویسنده :
جمشیدی

قیمت سهام اغلب شرکت های فعال در بازار سرمایه در حالی طی روزهای گذشته به محدوده جذاب برای خرید سهام رسیده که همزمان با نزدیک شدن به زمان رفع تحریم های بین المللی جو مثبتی در گروه های کوچک بورسی ایجاد شده و در ادامه این روند به صنایع بزرگ و مطرح بورسی تسّری پیدا کرد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگرچه اظهار نظر کردن در خصوص تداوم روند صعودی که طی روزهای اخیر در بازار سرمایه شکل گرفته، دشوار است؛ اما به نظر می رسد برای ادامه دار بودن این روند به افزایش ارزش معاملات به مبالغ بیش از 250 میلیارد تومان نیاز می باشد که این موضوع می بایست روزهای متوالی در بورس مشاهده شود تا در این شرایط نسبت به تداوم روند صعودی بازار سرمایه امیدوار باشیم.

محمد همتی روزبهانی با بیان اینکه متغیرهای زیادی بر روند آتی بازار سرمایه تأثیر گذار است، در این خصوص افزود: اجرای طرح برجام، کاهش تنش های منطقه، ارائه گزارش های مالی عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری شرکت ها و نیز تعیین تکلیف نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی از جمله این عوامل به شمار می روند. حال آنکه با توجه به شرایط فعلی که حجم نقدینگی قابل توجهی وارد بازار سرمایه نشده و احتمالاً گزارش های 9 ماهه مناسب نخواهد بود، انتظار می رود تا بازار سرمایه طی روزهای آتی روند رو به رشد با شیب ملایم را سپری کند و نمی توان انتظار رشد هیجانی را از معاملات روزهای پایانی داشت.

وی همچنین به نرخ سود سپرده های بانکی اشاره کرد و ابراز داشت: کاهش نرخ سود بین بانکی یکی از عوامل مهم و اثر گذار در کاهش نرخ سود سپرده های بانکی است که در این مدت به تصویب شورای پول و اعتبارات رسید و به نظر می رسد رفته رفته به زمان کاهش نرخ سود سپرده های بانکی نزدیک شویم. حال آنکه به نظر می رسد با توجه به بدهی قابل توجه دولت به سازمان ها و شرکت های مختلف و نیز پیمانکاران، دولت در صدد پرداخت بخشی از بدهی های خود به این سازمان ها از محل منابع مالی ناشی از آزاد شدن پول های بلوکه شده می باشد تا بسترهای لازم برای تعیین نرخ سود بانکی و اجرای عملی آن توسط کلیه بانک ها و موسسات مالی فراهم شود و به عبارت بهتر در فرصت مناسب نسبت به این موضوع اقدام کند. چرا که در شرایط فعلی بهای تمام شده پول بسیار بالاست و انتظار می رود تا در پی اجرایی شدن طرح برجام و بهبود نسبی اوضاع اقتصادی کشور مانعی برای کاهش نرخ سود بانکی وجود نداشته باشد و دولت با مدیریت و کنترل همه ابعاد به سمت اجرایی شدن مصوبه کاهش نرخ سود بانکی حرکت کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
واقعا در شگفتم از این کارشناسی ها ادم حسابی جنگ با عربستان در گوشمان هست انوقت صحبت از معامله با مبالغ سنگین می کنی اخبار را بخوان عربستان به هر قیمتی جن با ایران را اغاز خواهد کرد
من از مدات ها دارم میگم که جنگ با عربستان به خاطر دخالت های ایران اغاز خواهد شد و بورس ریزش تاریخی خود را مشاهده خواهد کرد میگید نه صبر کنید تا ببینید
محمد هاشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
داداش نقدی از بازار جا موندی رجز خوانی میکنی