بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
مدیر سرمایه گذاری تأمین سرمایه کاردان گفت:

رشد متداوم بورس بعد از اجرای برجام

یکی از مهمترین مشکلاتی که بازار بورس و صنایع را تحت تأثیر قرار داده، نرخ بالای بهره بانک ها و بالا بودن هزینه مالی شرکت ها می باشد که با توجه به سیاست های بانک مرکزی که طی 6 ماه گذشته اتخاذ شده، در حال بهبود بوده و رشد حال حاضر بازار علاوه بر اجرای برجام نتیجه این سیاست های اقتصادی دولت و بانک مرکزی می باشد.
کد خبر : ۱۵۹۵۳۷
نویسنده :
یارمحمدی

افت قیمت های جهانی در حال حاضر سابقه آن نزدیک به دو سال نیز رسیده است و چشم اندازی که در رابطه با آن ها وجود دارد، انتظار عدم رشد سودآوری برای شرکت هایی که وابستگی زیادی به این قیمت ها دارند، می رود.

مدیر سرمایه گذاری تأمین سرمایه کاردان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: نکته مهمی که در رابطه با شرکت های صادرات محور وجود دارد، افزایش 10 درصدی نرخ دلار طی چند ماه اخیر می باشد که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، موقعیت رشد تا 10 درصد دیگر را نیز دارد و می تواند مشکلات صنعت را تا حدودی جبران کند، هر چند همانطور که عنوان شد هنوز چشم انداز مثبتی برای این گروه شرکت ها وجود ندارد.

شهریار هاشمی طباطبایی در ادامه افزود: قبل از این هر گونه خبری که در رابطه با بحث توافق هسته ای منتشر می شد، بر بازار تأثیر روانی داشت و به همین دلیل هم باعث افت قیمت بعد از آن می شد، اما در حال حاضر با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها باید منتظر اثرات آن بر بخش واقعی اقتصاد و تحول در صنایع بود، بنابر این به نظر می رسد این رشد بورس که در حال ورود به هفته سوم خود می باشد، همچون رشد هیجانی دفعات قبلی نبوده و می توان چشم به تداوم آن داشت.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که بازار بورس و صنایع را تحت تأثیر قرار داده، نرخ بالای بهره بانک ها و بالا بودن هزینه مالی شرکت ها می باشد که با توجه به سیاست های بانک مرکزی که طی 6 ماه گذشته اتخاذ شده، در حال بهبود بوده و رشد حال حاضر بازار علاوه بر اجرای برجام نتیجه این سیاست های اقتصادی دولت و بانک مرکزی می باشد.

هاشمی طباطبایی گفت: با توجه به شرایط فعلی بورس و دورنمایی که در خصوص اقتصاد کشور ایجاد شده، به نظر می رسد تحلیلگران تکنیکال نیز می توانند امیدوار باشند که روند نزولی قیمت ها در بازار بورس به اتمام رسیده است، اما این به معنای شروع روند صعودی و پر قدرت در بازار نیست چرا که با توجه به افت قیمت جهانی نفت، کامادیتی ها و انتشار عملکرد نامناسب برخی شرکت ها طی 9 ماهه سال جاری، می تواند نوسانات منفی ایجاد کند اما روند کلی بورس را تا سال آینده متعادل و مثبت ارزیابی می کنم.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه گفت: به نظر من این بار دیگر تجربه های تلخ سهامداران بعد از اعلام نتیجه مذاکرات طی دو سال گذشته تکرار نخواهد شد، چرا که در بازار سرمایه چشم انداز مثبت وزن بیشتری نسبت به عملیاتی واقع شرکت ها و یا اقتصاد کشور دارد و در حال حاضر نیز علاوه بر لغو تحریم ها، این دورنمای مثبت ایجاد شده، بنابر این می توان به آینده بورس نیز امیدوار بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
به رشد بورس میتوان امیدوار بود در صورتی که حقوقیها نای حرکت از بورس را نگیرند.
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
بورس نیوز خوابی؟ جنگ شده در خلیج فارس
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
سپاه پاسداران ١٠ نظامی آمریکایی را در خلیج فارس بازداشت کرد/ سپاه: دستگیرشدگان در محل امنی نگهداری می‌شوند
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
شماها که منفی میدین از هیچ چیز خبر ندارین

بیفتین تا بینین سزای خویش
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
خطر رقع شد ملوانان امریکایی بزودی ازاد میشوند
ورود شناورهای آمریکایی بدلیل خرابی‌ سیستم‌های ناوبری بود/ تفنگداران احتمالا بزودی آزاد می‌شوند سردار فدوی
هادی
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
چه جنگی شده آقا چرا جو الکی میدی
درسته که رابطه ایران و عربستان خراب شده ولی هر دو کشور عاقل تر از این هستند که با هم بجنگند
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
سپاه پاسداران پس از اخذ تعهد مبنی بر عدم تکرار اشتباهات، 10 تفنگدار آمریکایی بازداشت شده را رها کرد.
ناشناس
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
اگر شنبه بود بورس 2000واحد سقوط می کرد
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
امروز کنگره آمریکا قراره برای اجرای برجام و اعمال تحریم های بیشتر ایران رای گیری کنه . مواظب خریدهاتون باشید.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
امیدوارم با اجرایی شدن برجام نه تنها رشد بورس بلکه اقتصاد مملکت رشد مداوم داشته باشد و درنهایت کشور عزیزمان به جایگاه واقعی خود در دنیا دست پیدا کند .
اندکی صبر سحر نزدیک است
محبت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
متاسفم از اینکه سهامی چون تاپیکو. فملی. فولاد و معادن یا سهام بنیادی دیگر؟؟؟؟ نه حمایت میشوند نه دولت کمک میکند
مهدی
ROMANIA
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
افزایش تعرفه واردات فولاد رو چرا نمیبرن بالا...شرکتای فولادی با اینکه بنیاد خوبی دارن .همشون دارن روز به روز ورشکسته تر میشن.بعدازاون دولت به فکر این میفته که ریشه از کجا بوده.فولاد .فخوز ... والااینا جزء بزرگای بورس و تولیدی های کشورن نباید اینجوری بهشون ظلم بشه