بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
در شرایط فعلی هنوز تعیین تکلیف نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی توسط دولت که حدود 30 درصد از ارزش بازار سرمایه را به خود اختصاص می دهند، در ابهام قرار دارد و درکنار آن دولت از شرکت های معدنی عوارض های گوناگون دریافت می کند و وزارت نفت قیمت نرخ خوراک و نیز فروش فرآورده های نفتی را مشخص نکرده است.
کد خبر : ۱۵۹۷۶۰
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی پس از ارائه بیانیه مشترک برجام با استقبال کمرنگ سهامداران نسبت به رفع کلیه تحریم های بین المللی مواجه شد تا بدان جا که برخی از سهام شرکت های فعال بورسی طی ساعات پایانی معاملات با افزایش تقاضا برای فروش سهام و بعضاً تشکیل صف فروش سهام مواجه گردیدند و روند روز گذشته بازار سرمایه موجب تعجب و شگفتی فعالان بازار سرمایه شد.

عملکرد نامناسب وزرای اقتصادی دولت عامل اصلی واکنش منفی بازار سرمایه

در همین ارتباط، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این موضوع که دولت با اجرای برجام و حل موضوع هسته ای ریسک سیستماتیک 12 ساله را از اقتصاد و بازار سرمایه پاک کرده بسیار قابل تقدیر است، اما بازار سرمایه از اجرای برجام و وصل شدن اقتصاد جهانی استقبال نکرد که این امر در عدم اعتقاد دولت یازدهم به بازار سرمایه نشأت می گیرد که البته این موضوع به معنای حمایت دولت و تزریق نقدینگی در بازار سرمایه نمی باشد.

جعفر عزیزی افزود: در شرایط فعلی هنوز تعیین تکلیف نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی توسط دولت که حدود 30 درصد از ارزش بازار سرمایه را به خود اختصاص می دهند، در ابهام قرار دارد و درکنار آن دولت از شرکت های معدنی عوارض های گوناگون دریافت می کند و وزارت نفت قیمت نرخ خوراک و نیز فروش فرآورده های نفتی را مشخص نکرده است.

وی ادامه داد: کلیه اختلاف نظرها در دولت ها در این است که منابع مالی دولت می بایست صرف تولید و بهره وری شود و به طور مثال از درآمدهای ارزی واحدهای پتروشیمی در سرمایه گذاری در پروژه ها استفاده شود و دولت عوارض دریافتی از معادن را به صورت یارانه تولید به آنها بدهد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه به آخرین اظهارات رئیس جمهور مبنی بر عدم وجود دلار در خزانه دولت اشاره کرد و گفت: دولت در حالی از محل عوارض و تحمیل هزینه ها بر صنایع ماهیانه یک میلیارد دلار یارانه به مردم پرداخت می کند و طی پنج سال گذشته حدود 60 میلیارد دلار برای پرداخت یارانه هزینه کرده که می توانست با همین مبلغ سالیانه دو تا سه میلیارد دلار ارز آوری داشته باشد و در این شرایط این سوال مطرح می شود که اگر دولت دلار ندارد چگونه هر ماه یارانه پرداخت می کند؟

عزیزی افزود: کارشناسان سیاسی و اقتصادی دولت قبل را پوپولیسم می نامیدند و فکر می کردیم که در دولت یازدهم خرد گرایی حاکم است، اما در همین دولت مشاهده کردیم که بازار سرمایه چه روندی را سپری کرده است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه نسبت به عملکرد تیم اقتصادی بی اعتمادی وجود دارد، در این خصوص گفت: فعالان بازار سرمایه، کارشناسان و حتی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این اعتقادند که عملکرد تیم اقتصادی طی دو سال اخیر مناسب نبوده و در حالی که همزمان با پیشرفت روند مذاکرات هسته ای و دستاورهای کابینه سیاسی دولت طی دو سال اخیر می بایستی تیم اقتصادی با عملکرد مناسب و تدبیر خود رونق اقتصادی را ایجاد می کرد تا کاهش درآمدهای نفتی ناشی از افت قیمت نفت از محل مالیات دریافتی از صنایع جبران شود، متأسفانه تیم اقتصادی دولت یازدهم در زمان مناسب به این امر مهم دست نیافت و اکنون رکود صنایع به حدی رسیده که توانایی پرداخت مالیات را ندارند.

عزیزی در خصوص روند آتی بازار سرمایه اظهار داشت: ریسک سیستماتیک خارجی در حالی حذف شده که هنوز ریسک سیستماتیک داخلی که منتج از تصمیمات تیم اقتصادی دولت است همچنان پابرجاست. بر این اساس با شناختی که از دولت یازدهم دارم و افت قابل توجه بهای جهانی نفت و رکود اقتصادی بی سابقه به نظر می رسد دولت سال آینده نه درآمد نفتی خواهد داشت و نه درآمد مالیاتی. چرا که همانطور که عنوان شد در دوره ای که می بایست رونق اقتصادی ایجاد شود، تغییری در وضعیت اقتصادی در مسیر رشد ایجاد نگردید.

از این رو اگرچه با اجرای برجام صادرات نفت 30 تا 40 درصد افزایش می یابد، اما در عین حال قیمت جهانی نفت به همین میزان کاهش یافته است. از این رو در حالی که دولت طی سال 2015 میلادی درآمد نفتی با میانگین قیمتی 50 دلاری به دست آورده، طی سال 2016 میلادی درآمد نفتی با میانگین قیمتی 30 دلار خواهد داشت و در کنار این موارد کاهش حدود 25 درصدی درآمد مالیاتی ناشی از کاهش توان مالی صنایع برای پرداخت مالیات نیز افزوده می شود. بر این اساس می توان گفت درآمدهای دولت طی سال آینده کفاف هزینه های جاری آن را نخواهد داشت و بودجه ای برای عمران و تولید در اختیار ندارد.

وی در خاتمه با بیان اینکه پس از گذر از دوره طولانی رونق اقتصادی ایجاد می شود، گفت: علیرغم اینکه برخی از نهادها همچون بلومبرگ و صندوق بین المللی پول از سرمایه گذاری خارجی 100 میلیارد دلاری در کشورمان و رشد اقتصادی شش درصدی طی سال آینده خبر می دهند، بنده معتقدم که حداکثر سرمایه گذاری خارجی طی سال آینده 15 تا 20 میلیارد دلار خواهد بود و رشد اقتصادی حداکثر دو تا سه درصدی خواهیم داشت و بازار سرمایه و اقتصاد کشور با شیب ملایم در مسیر صعودی قرار می گیرند و نبایستی انتظار رشد شارپی را در ماه های آتی داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
ایاربطی به سهام خودرویی .بیمه ای .بانکی وامثالهم دارد . ایا زمانیکه پالایشیها چند برابر شدند خودرو هم بالا رفت ؟ نوسانگیری افت بزرگ بازار شده که مسبب اصلی ان موظف است با وارد کردن پول وتغییر رویه در بازار ضرر های بزرگ سهامداران واقعی را جبران کند.انکه بازار راترساند وغده سرطانی نوسانگیری را به جان ان انداخت
ناشناس
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
البته در این بین باید به سلامت سهامداران هم شک کرد که در این اوضاع باز هم سهام خود را مفت مفت در اختیار نوسانگیران و دلالان بی ... قرار میدهند. به خدا قسم اگه سهامدار سهامشو مفت نفروشه سریع بازار به حالت عادی برمیگرده. ولی دریغ. درسته که حقوقی هم به مردم ضربه میزنه ولی مشکل اصلی فروش سهام از سوی مردم است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
در بازار دیروز شرکت های حقوقی ابتدا دست به فروش زدند ، زمانی که موج ریزش و فروش سهام ااز شد انها عقب نشستند و ریزش قیمت ها را نظاره کردند و در فواصل مشخص نسبت به خرید سهام در قیمت های پایین تر اقدام کردند . یک موج سواری کثیف...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
بدترین تیم اقتصادی از زمان قبل و بعد انقلاب همین تیمه روحانیه یا کار بلد نیستن یا عمدا دارن فرصتهارو از بین میبرن.اصلا با بورس و تولید پدرکشتگی دارن و تمام تلاششون نابود کردن تولید داخلی با از بین بردن سرمایه ها در بورس است.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
مردم را با یک مشت وعده دروغ و پوچ برای بهبود وضعیت اقتصادی پس از رفع تحریمها سر کار گذاشتند و فقط هر بار با افزایش قیمت حاملهای انرژی و مالیالت جیبشان را خالیتر و خالیتر کردند و هنوز هم میکنند.
ناشناس
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
یک کلمه حرف حساب زدی.واقعا این حرف دل اکثر مردم تازه بیدار شده از خواب خوش برجام و تحریم است.حیف اینهمه سال که دود شد.اقتصاد از پایه ویران است و ربطی به امریکا و تحریم و عربستان ندارد.
کارشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
دولت میتوانست بجای کمک به خودروسازان با اعطای وام خرید نقدینگی را وارد بورس کند ولی کوتاهی کرد .
ناشناس
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کارشناس عزیز، اگر درست فهمیده باشم، فرمودید که پول از طریق وام وارد بورس شود. اصولا سرمایه گذاری در بورس از طریق وام شدیدا تقبیح شده و کارگزاران می باید این موضوع را به سرمایه گذاران توضیح بدهند. بهر صورت در خارج بدرستی اینطور اعمال می شود.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
متاسفانه این هم دومین روز توافق،همه قرمز با این شرایط آیا کسی می تواند اعتماد کند
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
اینا همش برنامه است واسه موفت خریدن سهام توسط سرمایه گذار خارجی به چه قیمتی آب شدن سرمایه های ایرانی
علی
ROMANIA
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
اقای مهندسی که این مطلب را نوشتی...وقتی درامد اصلی دولت رد شرایط تحریم یک سوم می شود مجبور است نرخ بهره و ÷ول گاز و غیره و عیره را از
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
خبر روز بورس وسط راه پنچر شده عنوان روزنامه های فردا
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
به نظر من تنها دلیل منفی شدن شاخص و بازار اینه که خود بورس متوجه شده حقیقی ها دیگه اعتمادی به این سرمایه گذاری ندارن .برای همین منفی ویا مثبت کردن بازار رو دستوری انجام میدن.
ناشناس 153
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
علت اصلي حمايت نكردن دولت از بورس ورشكستگي بانك ها است اگر بورس رونق بگيرد سرمايه ها از بانك خارج مي شود و براي بانك ها بسيار بد مي شود دولت مي خواهد با سرمايه هاي خارجي به بورس كمك كند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
وقتی دوات آنقدر توانایی ندارد که نرخ ارزی که در جلوی پاساژ افشار مشخص میشه را کنترل کند, چه انتظاری دارید که بتواند جلوی حرکت تعدادی نوسان گیر را بگیرد ؟ و آیا حقوقی ها مگه اکثرشون دولتی نیستند؟ فکر نمی کنید این ها دستور داشته باشند که خودشون نوسان گیری کرده و هم درآمد داشته و هم مانع رشد بازار شوند؟!
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
ناشناس عزیز
آره پ من بودم با نرخ خوراک 13سنتی و اعمال حق مالکانه و ...
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
نرخ خوراک 5 سنت هم بشود مادامی که بازار توسط عده ای بصورت عمدی دستکاری میشود نمیتوان امیدوار بود .هر موقع کاری توسط دولت انجام میشود بلافاصله ریزش بازار صورت می گیردو جو ناامیدی به سرمایه گذار القا میشود.
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
دیدید تاریخ برای چندمین بار تکرار شد.ولی ................................................
امینی
ROMANIA
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
خود حقوقیها نمی دانندچکار میکنندصندوقهای سرمیه گذاری بلای جان بورس شدند شرکتهای ورشکسته بورس ما که وضعشان بهتر از شرکتهای سود ده هستند چرا از ورشکستگی شرکتها می ترسیم
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
یعنی وزرا مقصر هستند ولی مدیریت بازار سرمایه مقصر نیست؟
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
این هم اخر و عاقبت بر جام؟؟؟ کام سهامداران چون همیشه و بیشتر از همیشه تلخ ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
واقعا سرمایه گزاری تو این بازار اشتباه جز ضرر هیچی نداره فقط استرس استرس استرس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
جالب است كه هر روز براي بازار چه مثبت ، چه منفي دليلي داري بورس نيوز جان!!!!تا ديروز فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري بود!امروز به دلايلي كه گفتيد منفي شده؟آيا فقط تصميمات دولت غلطه يا نوسان گيرها اين موج ها را راه ميندازن؟آيا نبايد يه محدوديتهايي به حقوقي ها داده بشه تا بازار بتونه يه نفسي بگيره؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
هفته اینده که خودرویی ها به فرانسه فروخته بشه و حمل و نقلی ها و مخابراتی ها و بانکی ها به خارجی ها واگذار بشه .


دوباره یک کارشناس سبز میشه میگه که از اول مشخص بود بازار صعودیه .



وعده ما هفته اینده در سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
تحلیل خوبی بود، متشکرم
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
راست میگفتن مشکلات ما به تحریما ربطی نداره, الان فهمیدم معنی جمله ی" خانه از پای بست ویران است" یعنی چی؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
سلام-من دوروزاست پشت سزهم اعلام میکنم که چراحقوقی ها سهام رافروخته وصف های فروش مشکوک است.آیاهمه این بازی ها برای پرداختن حقوق کنان درفروش وعرضه دوسهام درعرض یک هفته نبود؟تمام این ضررهاراخوددولت مهندسی میکندتابتواند
گلیم خودراازآب بیرون بکشد..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
تا زمانی که سود بانکی به 7% برای سپرده ها نرسد ، فقط سقوط خواهیم دید.
و دیگه خبر هیته ای یا انتظاری نخواهیم داشت که بازار در انتظار آن باشه.
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
ساعت 11:55 شاخص منفی 800 دقیقه بعد منفی 671 احتمالا وقت بسته شدن مثبت 1000 شود ولی معلوم نیست قیمت کدام سهم بالا میرود که ما نمیبینیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
خوراک پتروشیمی ها که تکلیف اش دو روزاست روشن شده است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
تنها عامل نابودی اقتصاد و بدبخت شدن مردم شخص زنگنه وزیر نفت است.
هنریار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
بازار دستوری..........

بزنید بیرون تا وقت هست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
در عرض اين دوسال و نيم كه روحاني امده بورس نابودشده و همه سرمايه مردم به فنا رفته اقاي روحاني شما كه مردم را تشويق به سرمايه گذاري در بورس كردي شما كه وعده صد روزه بهبود اوضاع اقتصادي دادي پس چي شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
با اين وضعييت بورس اين دولت قطعا اولين دولت 4 ساله خواهد بود.
همه
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
پس بخاطر بورس در دولت قبل بود که 8 سال دفاع مقدس 2 را تحمل کردیم!؟
کسی روز اول به تو نگفت بیای توی بورس...اشتباهت رو ننداز گردن بقیه!
مهران محبتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
تو اقتصاد کشور ما چه سودی شرکت ها برده اند که چیزیم نصیب ما سهامداران بشه بورس کشور ما مغایر با واقعیت تولید و صادرات و واردات نیستش پس همینطوری نوسان خواهیم داشت
ناامید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
ما حدود 2 ساله که امیدی به این دولت نداریم وقتی بورس چین یک روز پایین میاید تعطیل میکنن فکری به حالش میکنن اینها دوسال در خواب ناز بسر می برن
پژمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
مشکل بورس تحریم نبود که بخواد چیزی عوص بشه... مشکل اصلی در دو سال اخیر، عدم اعتماد به دولت برای سرمایه گذاری در این بازار است. همچنان که دولت قبل اسکناس بی پشتوانه چاپ میکرد این عزیزان سهام را بی پشتوانه و آبشاری عرضه میکنند... الان هم هیچ چیز عجیبی رخ نداده با سیاستهای اقتصادی دولت فعلی مثل نرخ ارز و سود بانکی حداکثری، تا دو سال آینده بورس و تولید کشور رمقی نخواهد داشت، چه با تحریم، چه بی تحریم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
دولت که دلال و نوسان گیر باشه وبااحساسات مردم بالا اومده باشه...وضع بازار بورسش هم از این بهتر نمیشه؟!
سرمایه گذار واقعا کجاباید سرمایه گذاری کنه؟!!!!!
بره سمت ارز دلار و سکه... یا مسکن رو مسکن دپو کنه
بیاره تو بورس که بهتره
پس باید دولت از سهامدار حمایت کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
اقا با این اقای طیب نیا هیچ امیدی به بورس نیست.بنده بررسی کردم کل پایان نامه و مقالات و حتی مواد درسی که ایشان تدریس میکردن همه در مورد انواع مالیات و نحوه گرفتن مالیات از مردم است و تنها چیزی که ایشان سواد آنرا اصلا ندارد بازار سرمایه و بورس است!
اراک مرتضی
-
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
بابا چند بار باید گفت تا جلوی حقوقیها گرفته نشود من و تو دراین دایره علافیم
ugd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
بوس تا اخرسال زیر 60000واحدمثل همیشه مردم گول خوردن وسرمایه انهانصف میشه تمام شرکتها زیان ده هستن باش تا ببینینی
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
متاسفانه زمان ریاست جمهوری در این کشور 8 سال است نه 4 سال وتا شش سال دیگر بورس واقتصاد کاملا نابود خواهد شد مگر اینکه زنگنه بر کنا شود که تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد
خلیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
نرخ خوراک علاوه بر ابهام حتی زیاد هم شده . نرخ 9سنت با نفت 25دلار درست در می آید اگر سال آینده قیمت نفت 40دلار شود ( مطابق برآورد بودجه ) نرخ گاز همان 13سنت می شود وچنانچه بیشتر شود که محتمل است به مراتب بیشتر می شود
باقری
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷
چقدر در بین کامنت ها جای خالیه کامنت آلشان اسکندری ملقب به علی شاه احساس میشه.
آلشان کامنی بذار و مریدان را کمی شاد کن.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹
البته از روز سیاه معدنی‌ها نمی‌شود گذشت، حدود ۲ سال است که هر روز منفی میخوردند، تا جایی که در این ۲ روز افزایش فرمایشی بازار پس از فرجام برجام، فقط این معدنی‌ها بودند که منفی بودند و صف فروش!! ای کاش دولت بجای جبران هزینه‌های سنگین خود بر دوش ملت و دست کردن در جیب مردم، کمی فقط کمی از هزینه‌های خود را کاهش میداد تا هزینه ۳۰ ماه این دولت به اندازه ۸ سال دولت قبل نمی‌شد!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
عزیزان به جای اینهمه رجزخوانی ها فقط و فقط سهم بخرید . ضرر های همه جبران خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
نمیدونم چرا بعضی از دوستان بی منطق حرف میزنن...روند اکثر سهما رو توی دو هفته اخیر نگاه کنین اکثرا مثبت بودن...بورس ، بانک نیست که بخاد سود تضمین شده بهتون بده ...پشت هر روند مثبتی اونم با این هیجانی که چند روز اخیر داشت حتما یک اصلاحی نیاز داره تا دوباره روند مثبت انشالله شروع بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
تنها وزیر با عرضه و با سوادش همین طیب نیا هست

وزیر نفت و صنعت ناتوان ترین و نادان ترین مسئولین کشور هستند