بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
وزیر نفت در حالی نرخ خوراک را حدود 8.5 تا 9 سنت ابلاغ کرد که چنانچه این نرخ خوراک از ابتدای سال 94 برای واحدهای پتروشیمی محاسبه گردد، طبیعی است که به زودی شاهد تعدیل مثبت سودآوری شرکت های این گروه خواهیم بود.
کد خبر : ۱۵۹۸۶۷
نویسنده :
کیوان فر

وزیر نفت دیروز در حالی از نهایی شدن نرخ خوراک پتروشیمی در محدوده 8.5 تا 9 سنت و ابلاغ جزئیات نرخ خوراک گاز طبیعی خبر داد که بایستی دید آثار این موضوع بر سودآوری این صنعت چه خواهد بود.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت هلدینگ سرمایه گذاری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: وزیر نفت در حالی نرخ خوراک را حدود 8.5 تا 9 سنت ابلاغ کرد که چنانچه این نرخ خوراک از ابتدای سال 94 برای واحدهای پتروشیمی محاسبه گردد، طبیعی است که به زودی شاهد تعدیل مثبت سودآوری شرکت های این گروه خواهیم بود.

غلامرضا سلیمانی امیری افزود: البته تعدیل سودآوری سال جاری و میزان آن منوط به این است که مشخص گردد زمان اجرای این مصوبه از چه تاریخی خواهد بود و آیا از ابتدای سال اعمال می گردد یا خیر.

این مقام مسئول در خصوص نرخ تعیین شده تأکید کرد: نرخ اعلام شده برای خوراک گازی نرخی مناسب بوده و می تواند موجب جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی شود و حجم سرمایه گذاری ها را در بخش پتروشیمی افزایش دهد. بطوریکه می توان از منابع جدید جذب شده برای اجرای طرح های توسعه ای و اجرای پروژه ها و در نتیجه افزایش میزان تولید واحدها بهره برد.

افزون بر این، تصمیم اخیر وزارت نفت می تواند به جذب سرمایه گذاران خارجی به این صنعت منتهی گردد؛ چرا که تاکنون این گروه از سرمایه گذاران منتظر تعیین نرخ خوراک و زمان اجرای آن بودند که با تعیین یک فرمول 10 ساله تصمیم گیری برای سرمایه گذار خارجی با ثبات بیشتری همراه خواهد بود.

سلیمانی امیری در خصوص حفظ مزیت های رقابتی صنعت پتروشیمی در منطقه با نرخ جدید خوراک اظهار داشت: نرخ تعیین شده توسط وزارت نفت در محدوده نرخ 9 سنت در منطقه است و باعث حفظ مزیت های رقابتی این صنعت خواهد شد و اگر این نرخ 8.5 سنت اعمال گردد باعث افزایش توان رقابتی ایران در سطح منطقه و در میان سایر رقبا می شود.

وی در خصوص روند اجرای پروژه های پتروشیمی گفت: در حال حاضر حدود 50 میلیارد یورو پروژه در صنعت پتروشیمی وجود دارد که این نرخ جدید می تواند در اجرا و تکمیل این پروژه ها بسیار کمک کننده باشد تا با سرعت بیشتری طرح های توسعه ای واحدها به اجرا در آید.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر در خاتمه سخنان خود تأکید کرد: با توجه به تعیین نرخ خوراک، این هلدینگ پتروشیمی نیز با سرعت و قدرت بیشتری در اجرای طرح های جدید و تکمیل پروژه های قبلی حضور خواهد یافت تا شاهد رشد سودآوری شرکت اصلی و زیر مجموعه ها باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
خخخخخخخخخ خیلی باحالی بورس نیوز کدوم سرمایه گذاری نرخ تو آمریکا 6و تو عربستان5.5 سنته. تبلیغ بی جا خیلی هارو دچار اشتباه میکنه . دست ور دار از این تبلیغها.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
تو همین خیال باش
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
با تشکر اغاز روند صعودی پترو شیمیها خصوصا تاپیکو ضمتا سرمایه گذاری غدیر در اکثر پتروشیمیها سهامدار است؟؟؟
همشهری
GERMANY
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
تعدیل منفی ندید تعدیل مثبت فدای سرتون.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
شایسته است بورس نیوز در خصوص سهام بنیادی مثل. فملی. ومعادن. فولاد و............ تحلیل داشته باشد چون تا ین سهام حرکت نکنند اعتمادی به سهام کم حجم مبنا که رانت نوسان گیران است نیست...تشکر
ناسناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
فرداتاپیکو صف خرید سنگین دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
تا جای که من از مصاحبه آقای وزیر نفت به یاد دارم گفته بود این نرخ عطف به ما سبق نمی شود پس چرا می خواهید یک عده رو به کام این شرکت های زیان ده بندازید؟!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
عزیز جان قیمت نفت شده 25 دلار میدونی یعنی چه؟
اگر حاشیه سود پتروشیمی ها 50 درصد هم باشه نفت 100 دلاری میشه 50 دلار سود نفت 25 دلاری میشه 12 دلار سود !!!!!!!هزینه های ثابت را هم حساب کنید .
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
اول میآن نرخ خوراکو چند برابر میکنن بعد که دیدن همه چی بهم ریختن و خراب کردن دوباره اصلاح میکنن . واقعا" که !!!!!!!
نکته بین
-
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
در گذشته با توجه به گزارشات شرکت ها گاهی نگاهی به سایت کدال یا فرابورس میکردم ولی مدتی است مثل طلافروشان که قیمت طلا را آنلاین دارند بیشتر سایت های وابسته به بورس را آنلاین زیر نظر دارم و چنین خبری که بورس نیوز تیتر کرده خوش بینانه است و به این زودی در دسترس نخواهد بود. به امید آنروز
هدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
درود بر بورس نیوز با جو مثبت. ضمنا اخبار امروز حکایت جان گرفتن بانکیها خصوصا صادرات میباشد ضمنا فملی رشدش را اغاز کرده .فعلا از فروش سهام خودداری فرمایید ؟؟؟؟
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
زنگنه جان سلام نام تو با قرارداد های نفتی درخشان گزه خورده قرار داد کرسنت و نفت سبک وشیرین هرمزگان ایران و هدیه نفت به امارات حالا یادت اومد. تمام دنیا عاشقت شده می گن خیلی بخشنده ای آفرین آفرين
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
خجالت بکش رسانه اصلاح طلبان نامرد. قرارداد کرسنت يه گوشه کوچکی از خیانت زنگنه است. نفت ایران رو به دنیا مجانی می دهید چهار تا سهامداران خرده پا را نابود می کنید تا ثروتش رو بچاپید