بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر : ۱۶۰۰۱۱
علی فاضلی امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تجهیز اصناف به صندوقهای مکانیزه فروش منافع اصناف و دولت را توامان در پی خواهد داشت و دریافت مالیات را عادلانه، شفاف و نظام مند خواهد کرد.
رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اجرای این طرح موجب خواهد شد تا شبکه تولید و توزیع کشور از تامین کنندگان و تولید کنندگان تا آخرین حلقه زنجیره توزیع به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند، واسطه های غیر ضرور حذف شود و کالا ارزانتر به دست مصرف کننده برسد.
فاضلی تصریح کرد: با اجرای این پروژه بازرسی های صنوف مکانیزه شده و بخش قابل توجهی از هزینه های سخت افزاری بازرسی اصناف کسر خواهد شد.
وی افزود: با اجرای این پروژه ملی، شبکه قاچاق به عنوان بزرگترین معضل پیش روی کشور قابل ردیابی و کنترل خواهد بود.
رییس اتاق اصناف در خصوص چگونگی اجرای این پروژه گفت: اجرای این پروژه ملی با توجه به تمامی ملاحظات اتاق اصناف ایران به شرکت باران واگذار شده و این شرکت با توجه به تاکید اتاق مبنی بر تامین پوزها از منابع تولیدکنندگان معتبر داخلی، طی مناقصه ای از میان واجدین شرایط ،با شرکت کنتورسازی ایران به توافق رسیده است.
فاضلی در مورد مدل اجرایی طرح باران خاطرنشان ساخت:تمامی صندوق های مکانیزه فروش به صورت رایگان به اصناف واگذار می شود و ما افتخار داریم تا در اجرای بزرگترین پروژه ساماندهی مالیاتی کشور که سالها معطل مانده است، پیش قدم شده و به دولت کمک کنیم.
وی در خصوص مدل طرح باران در تامین اعتبار خرید صندوقهای مکانیزه فروش گفت: مجری با استفاده از تشویقهای قانونی و ارائه خدمات ارزش افزوده بار هزینه خرید صندوق فروشگاهی را از دوش اصناف قانونمند جامعه برداشته و علاوه بر آن زیر ساختهای بسیار مناسبی را برای اتاق اصناف و دولت فراهم خواهد کرد.
فاضلی همچنین با اشاره به نشست هفته گذشته فعالان اقتصاد غیر دولتی ایران با رییس جمهور گفت:توجه به تولید ملی و مبارزه با قاچاق و تنظیم قوانین مالیاتی و کار و تامین اجتماعی متناسب با شرایط اقتصادی را به عنوان انتظارات اصلی اصناف به نمایندگی از جامعه سه میلونی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کشور مطرح کردم که خوشبختانه از سوی رییس جمهوری محترم نیز به جد مورد تاکید قرار گرفت.
وی به دغدغه شدید رییس جمهوری در خصوص اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: 600 هزار واحد صنفی تولیدی کوچک این توان و پتانسیل را دارد تا با نوسازی ماشین آلات و جذب سرمایه های خارجی 600 هزار شغل جدید ایجاد کند.
فاضلی با اشاره به افزایش حدود 15 درصدی مالیات در بودجه سال آینده و لغو معافیتهای مالیاتی در برنامه ششم توسعه تاکید کرد:اصناف هیچگاه مخالف پرداخت مالیات نبوده و نیست بلکه بر دریافت عادلانه و نظام مند مالیات تاکید و اصرار دارد.
رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: برنامه ها و انتظارات مان از سازمان امور مالیاتی را با رییس جدید این سازمان مطرح کرده ام و تعامل خوبی با ایشان برقرار شده است و به نظرم اجرای برنامه های مشترک می تواند به نتایج خوبی منجر شود.
فاضلی، سه شنبه هفته گذشته در اجلاس فعالان بخش خصوصی با حضور رئیس جمهور گفته بود: اصناف سال گذشته 480 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کردند و خانواده بزرگ اصناف سهم 17.5 درصدی در تولید ناخالص داخلی دارد.
وی یادآور شده بود که در سطح جهان به ازای هر 37 خانوار در دنیا یک بنگاه صنفی وجود دارد ، در حالی که ایران به ازای هر 7 خانوار یک بنگاه صنفی فعالیت می کند.
مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت هم پیشتر در نشستی، استفاده از صندوق های مکانیزه در واحدهای صنفی را لازم دانسته و ابراز امیدواری کرده بود در برنامه ای یک تا دو ساله نسبت به تجهیز همه واحدهای صنفی به صندوق های مکانیزه اقدام شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عبد خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
شایسته است سهامداران مثل دشیمی تو چاه نیفتند چون فعلا سودی در کار نیست همه اش روی کاغذ میباشد؟؟؟ فقط سهام بنیادی
ناشناس
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
الان کنتور بنیادی نیست زامیاد بنیادیه یا قندیا؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
اين ريس اتاق اصناف نگفتند هزينهاش را كي ميدهد و شركت باران مال چه كسي است و چرا حاشيه سود قرارداد بالاست و ايا داخلي است يا وارداتي و...........