بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر : ۱۶۰۰۲۸
معاون برنامه‌ریزی شرکت‌های فرودگاه‌ها از حضور شرکت ایرباس در اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶ در ایران خبر داد و گفت: شرکت بوئینگ به دلیل مشکلات ویزا امکان حضور در ایران را نیافت.

به گزارش «انتخاب»، احمدرضا بیاتی امروز در نشستی خبری با اشاره به برگزاری اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶ اظهارداشت: در این اجلاس شرکت‌های بزرگ هوانوردی جهان و تمامی ایرلانها و شرکتهای داخلی حضور دارند که از مهمترین آنها شرکتهای ایرباس، بمباردیر از کانادا و امبرائر از برزیل است.

وی با اشاره به اینکه پنل های تخصصی در این اجلاس طراحی شده است، افزود: در زمان تحریم، تکیه ما بر دانش مهندسان داخلی بود اما الان تصمیم داریم تا با کمپانی بزرگی مانند لوفتانزاتکنیک جلساتی را برای حوزه مهندسی و تعمیر و نگهداری هواپیما داشته باشیم.

بیاتی با اشاره به نیاز کشور به هواپیماهای کوتاه برد و میان برد گفت: شرکت هواپیمائی بوئینگ به دلیل مشکلات ویزا در این اجلاس حضور ندارد اما شرکتهای بزرگ اجاره دهنده هواپیما از کشور آمریکا در این اجلاس حضور دارند. ضمن آنکه مرکز لیزینگ هواپیما بیشتر در اروپا است و از قبل اقدامات صدور ویزا برای این شرکتها انجام شده بود.

معاون برنامه ریزی راهبردی به همکاری های بین المللی شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه شرکتهای لیزینگ دعوت شده ۷۰ درصد از کل هواپیماهایی که در کل دنیا اجاره می روند متعلق به آنها است، گفت: یک شرکت هم از کشور امارات در این اجلاس حاضر می شود. همچنین در حوزه هندلینگ و خدمات فرودگاه هم ۵ شرکت بزرگ دنیا حضور دارند.

وی با اشاره به شرایط استراتژیک ایران برای پروازهای عبوری اظهارداشت: پنلی در این خصوص طراحی شده که مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی ترکیش، لهستان و عمان در این پنل حاضر می شوند تا مزایای رقابتی ایران در این حوزه بررسی شود.

بیاتی با اشاره به اینکه علی رغم مشکلات ویزایی که کشور آمریکا به وجود آورده اما تعداد زیادی از شرکت کنندگان از کمپانی های بزرگ در این اجلاس حاضر می شوند، افزود: ایران بازار بکری با ۸۰ میلیون ظرفیت است که شرکتهای بزرگ علاقه مند به ورود آن هستند. بنابراین توجهی به محدود سفر به آمریکا نشان ندادند.

گفتنی است اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶، چهارم و پنجم بهمن ماه در تهران برگزار می شود.
منبع: مهر

اشتراک گذاری :
ارسال نظر