بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
همزمان با سفر رییس جمهور به قاره سبز

بورس اروپایی شد !

امروز همزمان با سفر رییس جمهور به قاره سبز و کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و ایتالیا و اعلام برنامه های آتی صنایع جهت انجام مذاکره و انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی از جمله شرکت های خودوریی، معدنی، فولادی، اقبال به صنایع مذکور نیز بیش از پیش شد و اغلب سهام شرکت های خودرویی، فولادی و نیز پتروشیمی با صف تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند و تابلوی بورس تهران سبز شد
کد خبر : ۱۶۰۱۱۹
نویسنده :
جمشیدی

معاملات روز جاری بازار سرمایه در حالی در ادامه روند صعودی شکل گرفته در این بازار با افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد قیمتی اغلب سهام شرکت ها آغاز شد که در پی آن شاخص کل بورس طی دقایق ابتدایی معاملات وارد یک کانال بالاتر یعنی مدار 68 هزار واحدی شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز همزمان با سفر رییس جمهور به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و ایتالیا و اعلام برنامه های آتی صنایع جهت انجام مذاکره و انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی از جمله شرکت های خودوریی، معدنی، فولادی، اقبال به صنایع مذکور نیز بیش از پیش شد و اغلب سهام شرکت های خودرویی، فولادی و نیز پتروشیمی با صف تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند، به گونه ای که شاخص کل بورس به مدد اعمال تأثیر مثبت نمادهایی همچون "تاپیکو"، "فولاد"، "رمپنا"، "وغدیر"، "فملی" و "وامید" و "کگل" با رشد بیش از 990 واحدی همراه شد و از نیمه کانال 68 هزار واحدی عبور کرد. همچنین تا لحظه تنظیم این گزارش، حجم معاملات بیش از یک میلیارد و 856 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 408 میلیارد تومان را در بازار سرمایه رقم زد.

علاوه بر این، با توجه به رفع تحریم های بین المللی و انتظارات مثبت جهت گشایش روابط خارجی و مالی و ارزی، سهام شرکت های فعال در گروه دارو با استقبال سهامداران روبرو شدند، حال آنکه گروه بانک از جمله گروه هایی هستند که طی معاملات امروز مورد بی توجهی فعالان بازار سرمایه قرار گرفته اند و اغلب سهام بانک ها در درصدهای منفی قیمت معامله می شوند.

بر اساس این گزارش، بازار سرمایه امروز به استقبال سفر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان و هیأت اقتصادی همراه وی رفت، چرا که همانطور که عنوان شد گمانه زنی ها و موضوعات متعددی پیرامون انعقاد قرارداد شرکت های خودروساز و فولادی ها با شرکت های خارجی مطرح شده که از جمله آن می توان به همکاری مجدد شرکت های خودوریی همچون پارس خودور با خودروسازان فرانسه و نیز انعقاد قرارداد دو میلیارد دلاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان با شرکت فولاد ایتالیا اشاره کرد. بر این اساس آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که همراه با انتشار اخبار مثبت در حوزه سیاسی و اقتصادی نقدینگی جدید بتدریج وارد بازار سرمایه می شود که البته روند معاملات در اغلب گروه ها حاکی از آن است که جریان نقدینگی تنها در یک صنعت تزریق نمی شود و پول های جدید در صنایع مختلف در جریان است.

حال آنکه به نظر می رسد در شرایط فعلی توجه فعالان بازار سرمایه بر روی سهام شرکت هایی که از پتانسیل اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی برخوردارند و یا برنامه افزایش سرمایه در نظر دارند، قرار گرفته و تقاضا برای خرید سهام این شرکت ها بیش از سایر مجموعه ها می باشد.

در پایان این گزارش می افزاید، انتشار لحظه به لحظه اخبار مثبت و خوشایند پیرامون صنایع مختلف و برنامه های آتی آنها در راستای همکاری مجدد با شرکت های خارجی موجب شد تا کلیه صنایع رنگ سبز به خود بگیرند و با توجه به پتانسیل های خود برای رشد سودآوری با افزایش تقاضا مواجه شدند. از این رو امیدواریم تا با تحقق این برنامه ها و وعده ها شاهد ایجاد روند متعادل و رو به مثبتی در بازار سرمایه و رشد و بالندگی صنایع بورسی باشیم تا سهامداران که طی دو سال اخیر جز ضرر و زیان عایدی دیگری نداشتند، بازدهی مناسبی از سرمایه گذاری های خود به دست آوردند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
خوب این دقیقا همان مسیله ای است که بنده بارها اعلام کرده است ما می خریم دولت هم دست به کار شود بازار سرمایه و اقتصاد رشد کند که این دو امر تاکنون موفق و اجراشده اند با تشکر از روحانی که با جدیت در این زمینه فعال است
رهاورد
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
جو گیر نشوید هفته دیگه هم بازار دیدنیست....
وقتی بازار قرمز شد باز هم قربون صدقه روحانی میرید؟؟!
ناشناس
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
بخر بخربخربخر
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
جوگیر نشدیم قربون صدقه کسی هم نمیرویم روال معمول تو دنیا اینجوری هست حالا اگر این ملت و دولت مملکت بجه بازی هست اون دیه یک مسله دیگر است
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
ما که بلند مدت نهگ می داریم حالا اگر شما کوته فکری کنید و از شنبه فروش بزارین این دیگه مشکل خودتونه همه اش هم که دگیر روحانی نیست یک کمی هم فکر و مخیله تان را بکار بیندازید
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
در همه زمینه ها اگر سهامداران و دولت همکاری و جدیت به خرج دهند میتوان توان همه شرکت های بورسی را بالا برد و دیگر سهم بنجلی در بازار نماند
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
بورس نیوز قربنت پیگیر شو ببینیم سایپا کی باز مییشه تشکر از زحماتتون
ناشناس
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
من سایپا خریدم یوهویی بسته شد و پولم هم گیر کرده
یاور
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
باید صبر کنی تا نماد باز بشه تا پولت ازاد بشه
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
با کاهش دوباره نفت بورس کاهشی میشه .خرید سهمهایی با زیان انباشته بالا توجیهی نداره و باید از آنها فاصله گرفت مثل خودروییها و پتروپالایشیها.
ناشناس
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
دیگه کاری به قیمت نفت نداشته باشید بخرید بزارید بره بالا شماها دیه چه ملتی هستید
ناشناس
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
اوضاع بازارهای جهانی رو هم در نظر بگیرید
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
زنده باد دولت تدبیر و امید
که امید رو دوباره تو وجود ما زنده کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
هفته اینده همه توسزمی زنند وبه زمین وزمان بد وبیراه می گویند ماکه 50درصد توضرریم
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
اخه من نمفمم همه چیز الان تو دستان سهامداران هست خوب نفروشید که تو سر خودتان بزنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
از فردا نوبت گروه پتروشيمي به ليدري تاپيكو است كه بازار را صعودي كند
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
سلام بر همگی دوستان و سهامداران محترم
خوشحالم که نشاط در بازار سرمایه حامک است و وقتی کامنت های دوستان خوانده می شود دیگه کسی از رای دادن به روحانی اظهار پشیمانی نمی کند. همان طور که بارها در این صفحه گفتم دولت و به خصوص تیم پرتوان هسته ای کار خودش را با وجئد مخالفت های عجیب و غریب داخلی و خارجی انجام داد. الان دیگه نوبت سهامداران محترم و فعالان اقتصادی است که در کارهایشان ظرافت به خرج دهند و با احساس مسئولیت بازار را بسازند. فقط به فکر سود شخصی نباشیم نوسان گیری را رها کنیم و با امید و با مطالعه در بازار حضور داشته باشیم.
ایام به کام
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳
مفت حرف نزن. درسته ما ملت فراموش کاری هسیم اما نه دیگه این قدر. هنوز کلی تو ضرر هستیم. من که دیگه عمرم به این دولت رای نمی دم.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
من مثبت دادم ولی نمی دانم انها که مهفی دادند
برای چه؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
دوستی که دستی در کار دارد گفت دولت بیشتر روی سهام بنیادی برای صادرات متمرکز شده. پتروشیمیها. معدنیها. فولادیها. مس و.و.و.و/و دقت فرماید از خرید سهام زیانده پرهیز کنید؟؟