بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳
در حال حاضر من نه نگران رشد چند هزار واحدی شاخص هستم و نه نگران افزایش قیمت سهام شرکت ها چراکه شاخص از آن افت قابل توجه دو سال اخیر خود امروز تنها 10 درصد بالا آمده و قیمت برخی سهام شرکت ها که نسبت به سال 92 تا 80 درصد هم افت داشته اند نیز تنها 30 درصد افزایش یافته اند
کد خبر : ۱۶۰۳۱۲
نویسنده :
آموخته

باتوجه به رشد قابل توجه و ورود معنا دار نقدینگی به بازار سرمایه طی روزهای اخیر یکی از بزرگترین سوالات موجود در ذهن سهامداران بازار سرمایه مدت زمان تداوم این روند و احتمال تکرار سال 92 دیگری برای بورس می باشد تا جاییکه این روزها اهالی بازار سرمایه به دو گروه خوش بین و بد بین تقسیم شده اند بطویکه برخی از آنها روزهای منفی را فرصت خرید و بعضی دیگر صف های خرید را فرصت خروج می دانند.

در همین راستا محمود رضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به روند صعودی دو هفته اخیر بازار سرمایه و شاخص های بورس اظهار داشت: برای بررسی رشد باید ببینیم این رشد چگونه و با چه دلیلی آغاز شده است لذا در رشد اخیر بازار سرمایه نقدینگی بزرگترین و مهمترین عاملی بود که سبب افزایش شاخص ها، نرخ سهام شرکتها و ارزش معاملات شد با این تفاوت که اینبار حجم و میزان نقدینگی وارد شده به بورس قابل توجه تر از دفعات گذشته همانند توافق لوزان و وین بود و باعث شد روندهای کوتاه تبدیل به روندهای بلند مدت تر شوند.

وی افزود: قبل از اجرایی شدن برجام شاهد سه موج صعودی در بورس بودیم که هرکدام نه تنها بلند مدتر از دیگری بود بلکه میزان پول وارد شده هم بیشتر بود از همین رو در این موج آخر کسانی که سهام خود را واگذار کرده بودند مجبور شدند با نرخی بالاتر مجددا آن سهام را خریداری نمایند.

براین اساس روند جریان نقدینگی اخیر می گوید که این روند طولانی تر و قوی تر از گذشته است اما این روند فعلا از حرکت بورس در سال 92 قوی تر نیست. چراکه در روند رشدی سال 92 جریان ورود نقدینگی فراگیر بود و پول از سوی تمامی اقشار جامعه به سمت بازار سرمایه سرازیر شده بود اما درحال حاضر فعلا رشد نقدینگی بورس بیشتر از جانب افراد نزدیک به بازار سرمایه بوده و هنوز آمارهای موجود از صدور واحد های سرمایه گذاری صندوق ها بالا نرفته و یا نقدینگی از بازارهای موازی به سمت بورس جابجا نشده و این یعنی ممکن است موج بعدی جریان نقدینگی در راه بورس حامل نقدینگی اقشار مختلف مردم و بازارهای موازی باشد به عبارت ساده تر می تواند تکرارتجربه ای دیگر از سال 92 باشد.

خواجه نصیری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر مدت زمان تداوم روند صعودی گفت: در حال حاضر ما شاهد رشد پی بر ای سهام شرکت ها بدون تغییر سود پیش بینی شده می باشیم بطوریکه ممکن است تا خرداد سال آینده این روند ادامه دار باشد به عبارت ساده تر سود های پیش بینی شده رشد قیمت ها را حمایت نمی کند و باید این گپ ایجاد شده پوشش داده شود.

وی ادامه داد: امروز علت اصلی و تایید کننده تداوم رشدها اخباری چون سرمایه گذار خارجی، مزیت های بین المللی، قراردادهای منعقد شده با شرکت های خارجی و بهبود فضای کسب و کار می باشد که عملا فضای اقتصادی جامعه را زیر تلی از اخبار مثبت برده است وگرنه از نگاه بنیادی هنوز شرکت های بورسی با برخی مشکلات دست به گریبان هستند که ممکن است تا نیمه اول سال آینده نیز تداوم داشته باشد.

رییس سابق اداره نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس با بیان تفاوت های بین رشد سال 92 با حال حاضر عنوان کرد: رشد بازار سرمایه در سال 92 به دلیل عواملی چون انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، شروع مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها بود درحالی هم اکنون انتظارات از آینده اقتصادی و گشایش های ایجاد شده اصلی ترین عامل رشد بورس می باشد.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه آرمان با اشاره به سوال برخی افراد در خصوص اینکه آیا بورس درحال حبابی شدن است خاطرنشان کرد: واقعا حباب را قبل از ترکیدن نمی توان تشخیص داد یعنی هر انتظاری که در فضای اقتصادی پاسخ داده نشود به حباب تلقی می شود به عبارت ساده تر اگر امروز انتظاری را که برای اقتصاد بعد از برجام داریم برآورده نشود این رشد بازار به حباب تلقی می شود اما امروز نمی توانیم قضاوتی به حبابی بودن بورس داشته باشیم.

در شرایط امروز فارغ از تحلیل های موجود، سرمایه گذاران می خواهند از فضای رشد و موجی که ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند و این در حالی است که آنها درهمین شرایط آمادگی خروج سریع از بازار سرمایه را نیز دارند چراکه زنده بودن تلخی خاطرات سال 92 و نیز فراگیر نشدن بازار در حال حاضر باعث شده که امروز شخصیت بورس تبدیل به شخصیتی دست به ماشه گردد.

لذا من باتوجه به تقویت سه موج گذشته بورس که قبل تر عنوان کردم معتقدم موج چهار و موج پنجمی در راه است که می تواند روند صعودی را قوی تر و بزرگتر از آنچه که تا به امروز دیدیم گرداند اما برای اینکه روند بلند مدت تر شود باید بازار سرمایه و روند تثبیت شوند به عبارتی دیگر باید تنوع نقدینگی در بورس با افزایش تعداد و نوع افراد درگیر با بورس اتفاق بیفتد که این امر از طریق ورود سرمایه گذار خارجی، صندوق های سرمایه گذاری و ورود حقوقی ها در دسترس است البته در کنار اینها ما باید صنایعی داشته باشیم که اتفاقات واقعی هم به لحاظ سود آوری و هم به لحاظ ساختاری در آنها روی دهد یعنی یا سود هایی را ایجاد کنند و یا چشم اندازی را ایجاد کنند که افزایش قیمت ها توجیح پیدا کنند مثل صنعت خودرویی و حمل و نقلی.

خواجه نصیری در پایان تصریح کرد: در حال حاضر من نه نگران رشد چند هزار واحدی شاخص هستم و نه نگران افزایش قیمت سهام شرکت ها چراکه شاخص از آن افت قابل توجه دو سال اخیر خود امروز تنها 10 درصد بالا آمده و قیمت برخی سهام شرکت ها که نسبت به سال 92 تا 80 درصد هم افت داشته اند نیز تنها 30 درصد افزایش یافته اند اما نگرانی من از انتخاب و توزیع نقدینگی در صنایع بورسی است زیرا درصورتیکه پول بصورت تجمعی تنها وارد یک صنعت شود ممکن است با افت آن صنعت به هر دلیل پول ها در آن قفل شده و از ورود به صنایع دیگر باز بماند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
GERMANY
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۷
باور کنید هیچ اتفاق اقتصادی نیافتاده! با تصویب قوانین و تحریمهای جدید در قالب موشکی و ... همانهان ۱۳٪ تحریمها که هسته‌ای بودند، را که بمندت ۶ ماه تعلیق کردند، بازگرداندند! بدانید که هنوز هیچ سرمایه‌گذاری یک سنت سرمایه به ایران نیاورده! تمام این سفرها برای قالب کردن اجناسشان به ایران است! که بزرگترین استفاده را فرانسه کرد با ۹ میلیارد دلار فروش هواپیما که معلوم نیست که تحویل خواهد داد!؟ میدانیم که تمامی اروپا رکود است و آنها آنقدر پول اضافه ندارند که بیاورند ایران! پس هشدار که اینها شاخص‌سازی است برای بهر‌ه‌برداری سیاسی که اولاً بگویند توافق هسته‌ای تاثیر اقتصادی داشته و ثانیاً برای انتخابات مجلس استفاده ابزاری کنند!!
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
افرین
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
به نظرم واقعيت روندهاي اقتصادي ايران به کلي رو به تحول هستند؛ چطور اين تعابير بدبينانه‌ رو به کار مي‌بريد؟
پویا
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
موج دوم جذب سرمایه وپول پنهان در مورد مسکن میباشد آماده باشید
مالباخته
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
احسنت کاملا" موافقم .

تمام اتفاقات ایتالیا و فرانسه صرفا" عقد تفاهمنامه هایی بود که تمام ابعاد ان رسانه ای نشده ...
خرید هواپیما , بازگشت پژو , خرید واگن قطار و ..... با کدام پول ؟؟؟؟؟
این از نظر بنده رونق اقتصادی یا تقویت سیستم مولد نیست , پس دوستان با احتیاط خرید کنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
افرین احسن به این کارشناس و تحلیل ایشان
حامد
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
چه عجب یک نقد خوب گذاشتید . منم هم با آقای خواجه نصیر موافقم . حرفای کارشناسی و منطقی بنظر می رسد
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲
همین نگرانی های افرادی مثل شماسری پیش هم بورس روبه فتادادپس لطفا نگران نباشیدوقت نگرانی اون زمانی بودکه بورس یه کله کشیدبالا اونم تا اونجاکه عقل جن هم نمیرسیدبعدش یهوبامخ خوردزمین اونموقع کجاتشریف داشتیدجناب نگران هنوزبرای نگرانی شماوقت هست وخیلی زوده
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
مثل اینکه شما خوشت میاد مثل بچه ها گولت بزنن
شهرام
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
عزیز دل من خودم آدم گول میزنم شماکلاه خودت رومحکم نگه دارتابادنبردش افرادی مثل شماناشی وتازه واردبورس روبه این روزدرآوردن من خودم میدونم کجاواردوکجاخارج بشم
ناشناس
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
شهرام : ادم گول زدن !! افتخار داره ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
بنده هم با تظر ایشان موافقم چرا می گویید حبابی؟ار چناچه برجام عملی شود و ایران به تعداتش پایبند باشد و شرکت ها سریعا خود را بالا بکشند همانطور که بورس بالا میرود دیگر حبابی در کار نخواهد بود
یاور
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
بله به شرط انکه شرکت ها هم به جای دزدی و اختلاس تولید واقعی داشته باشند
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
من بعید میدانم که شرکت ها جدی باشند و تولیدی داشته باشند فقط بزن و ببر
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
در واقع همه چیز به عملکرد شرکت ها بستگی دارد که بورس حبابی بشود یا نشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
مسیولان کارشناسان به جای اینکه دایما تو ذوق سهامداران و سرمایه گذارن بزنند باید شرکت ها را ترغیب به عمیلیات تولید بیشتر و کارایی هرچه بهتر کنند و بنده حتی معتقدم که دامنه نواسان باید بیشتر شود تا رشد عملیاتی شرکت ها سرعت بیشتری گیرد
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
میخوای شماره حسابتو بده به مسولان تا سود شما رو زودتر بریزن به حسابت!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
زمانی قیمت ها باید به دو سال قبل برگرده که قیمت نفت، سود شرکت ها نیز به دو سال قبل برگرده! مثلا پالایشگاه اصفهان دو سال قبل برای هر سهم 300تومان سود اعلام کرده بود ولی الان شده 50تومان یا پالایشگاه لاوان سود 400 تومانی اعلام کرده بود و الان شده زیان 233 تومانی! حالا چرا باید قیمت ها به دو سال قبل برگرده؟؟!!
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
افرین .
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
بازم حرفهای قشنگ بورس ایران دیگه بورس بشو نیست تا نفت بالای 100دلار نره وضع هیچ تغییری نمیکنه.
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کاملا" درسته .
خامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
بورس را بنرید همه اش در رنج منفی
بانوی ایرانی
-
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
مردم هنوز از ضرروزیان این یک سال و اندی کمر راست نکرده اند زود صدای کارشناسان ذر امده که شرکتها سود نکرده اند شرکتها سال 92 هم سودی نداشتند از محل تسعیر چند برابری دلار سود شناسایی می کردند بقولی از جیبمان در می اوردند به دستمان می دادند حالا که قراره تحریمها برداشته شود و تولید راه بیفتد باید سرمایه باشد یا خارجی باید سرمایه بیاورد یا با همین فروش سهام وگر نه که مدیران دار وندار شرکتها را بالا کشیده اند و یک لیوان اب رویش
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
فقط تونستم یه دونه مثبت بدم.
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
هزاران بار درود بر شرف بر تو و گفتار صادق تو ای بانوی ایرانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
بازار یک پارچه قرمر واقعا باید گفت که انعقاد این قراردادها در فرانسه و یتالیا برای رشد اقتصاد ایران بود یا فرانسه و ایتالیا را می خواستیم اقتصادشان را بالا بکشیم؟
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
اینجوری ما فقط به خودمان زحمت دادیم و جیب اروپایی ها رو پر کردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
اقا این مملکت مال روس و چین و اروپا است ببرند و بخرند و حالش را ببرند
خامنه
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
احسنت کل واقعیت را بیان کردی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
مقاومت گروه بانكي علي الخصوص بانك صادرات شكسته است. هدف اول 125 تومان است
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
ول کنید دیگه شماها هم با این تحلیل های تکنینیکالتون اخر سر همه شون باز میان زیر صدتومن خیالتونو راحت کنم چون قراره باز ایران موشک ول بده
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
تبليغ مي‌کنيد؟ بازار روزه؟
مهدی
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
حتی جرات معرفی خودت را نداری عمو جان بانک صادرات تحریم است معامله بلوکی نگه داشته سهم را منتظر 90 تومان باش؟؟؟؟گول نزن
نامى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
دوستان حواستان را جمع كنيد دوباره طمع نكنيد اين بورس بى رحم هيچ حمايتى از سهامدار حقيقى نميكنه و نخواهد كرد و به وقتش چنان نقره داغ ميكند كه آرزوى مرگ كنيد آخه عقل سالم اين را ميفهمد كه تو اين دو سال اخير هيچ تدابير و تمهيداتى براى روزهاى اورژانسى بورس انديشيده نشده و همين گروهى گله اى خريدن و گله اى فروختن هنوز هست ومثل اين ميماند كه هجوم پول نقد را دست يه آدم بى سواد و بى عقل بسپرى
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
میدونیم بابا به خودت زحمت نده جهان سوم و علی الخصوص ایران همه اش بخوربخور و زدو بنده
ناشناس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
بله، کاملا موافق هستم. در بورس ایران نباید سرمایه گذاری کرد چون ریسک های مختلفی در آن موجود است. بنابراین باید رانت اطلاعاتی داشته باشی یا اینکه به صورت تمام وقت در حال اطلاعات جمع کردن باشی که شاید از این اطلاعات مخفی خبر دار شوی. والا اگر بخواهی مثل کشورهای خارجی یه مقداری پول رو به شرکت های سرمایه گذاری یا افراد حقیقی بگذارید همانند من بدانید که ضرر خواهید کرد. چون به دلیل نبود نظارت کافی معمولا این شرکتهای سرمایه گذاری نرخ سود تضمین شده خود را هیچ وقت پایین نمیاورند و ضرر و زیان مشتری را به سود خود ترجیح میدهند.

به امید اینکه هیچ بنی بشری که از راه حلال پول درآورده باشد در سراب بورس قرار ندهد که تماما ضرر هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
بازم به زمان احمدونزود نه سوثیفت لبد نه رفع تحریم ولی روزی 5 درصد میرفتیم بالا تو بورس
افسردگی رفتیم زمان روحانی با این قرمز پوشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
اقا ما که اصلا دیگه اننتخاباتو وللش
sadra
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
لطفا هی نگویید بازار افت میکند اون برای زمانی بود که شرکت ها دستشون باز نبود
افت یا افزایش بازار فقط مربوط به روند خودشون هست و این تحلیل گرا و کارشناسان هنوز توی گذشته موندن و بنا به اتفاقای گذشته پیش بینی غلط میکنند و نظر میدن.
مطمئنا اتفاقای خوبی به مرور زمان برای شرکت ها میافته و میتونیم شاهد افزایش قیمت باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
ملت ایران و سهامداران عزیز به کمپین ما ایرانی ها دیر گول نمی خوریم و در انتخابات شرکت نمی کنیم بپیوندید
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
فعلا دولت فروشنده سهام و مردم خریدار
تا کی این بازی یکطرفه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
ورس در آینده قطعا بهترین محل سرمایه گذاری است، ولی نباید طمع کرد سودهای باد آورده نه قابل اعتمادند و نه حلال. با آرامش بیشتر وبا تأنی وارد بازار شوید.رفتارهای هیجانی همه را بدبخت می کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
روز از نو و روزی از نو باز همان اش و همان کاسه بورس در کمال تعجب قرخز پوش شد
یاور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
بعضی از سهم ها 100 به بالا زیان ده هستند تعجب آوراست که چگونه آنها را میخرند در حال حاضر مثبت میباشند. مثل پالایشگاه لاوان احتمالا عمدا سهم را بالا میبرند .تا سهام دولتی را با قیمت بالا به خصوصی ها بفروشند
علی
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
خصوصی هایی که تحلیلشان برای خرید سهام لاوان مثل تو باشد..خدا اخر عاقبتشون به خیر کنه..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
از آنجا که بازارهای موازی دیگر رمقی برای جذب نقدینگی را ندارند، تنها بازار پیش رو بازار سرمایه است. هرچند که دولت نرخ سود بانکها را کاهش ندهد.
فیروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
سود بانکی چرا پایین بیاد فعلا بان با پول مردم سهام میخره یه سود حداقلی رو به مردم میده هر وقت عموم احساس کردن باید بیان تو سهم اونوقته که سود بانکی کاهش پیدا میکنه و عموم هجوم میارن و بانک هم آروم اروم از بازار سهام خارج میشه و ...
کارگزاری تامین سرمایه نوین یک دزد تمام عیار
ROMANIA
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
مواظب پول خود باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
الفراررررررررررررررر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
قراردادایران خودرو با پژوباعث رشد سهم ان شد ولی ایران خودرو منفی شد سودومون برای بقیه ضررمون برای خودی ها !!!!!
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
در حال حاضر بورس بهترين جا جهت سرمايه گذاري است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
احسنت و افرین به کامنت اول علی کاملا موافق هستم فقط شاخص سازی و بهره برداری انتخاباتی است
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
همه چیز به سهم خریداری شده بستگی داره در 2 سال گذشته با سقوط کلی بورس من ضرر نکردم که هیچ حدود 10 درصد هم سود کردم درسته از سود بانکی کمتر بوده ولی از ضرر خیلی ها بهتره رمز موفقیت سهامداری و صبوری و خرید سهام های بنیادین و قویست