بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
در گفتگو با مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه گوهران امید مطرح شد:

هدف از عرضه پر حجم در نماد "فولاد" چیست؟

شرکت مدیریت توسعه گوهران امید تاکنون عرضه پر حجمی در نماد "فولاد" نداشته و به دلیل اینکه نام این شرکت جزو سهامداران حقوقی و عمده "فولاد" در سامانه معاملات بورس و اطلاعات سهامداری شرکت فولاد مبارکه ثبت شده، تعداد سهام عرضه شده توسط آن کاملاً مشخص است.
کد خبر : ۱۶۰۳۲۵
نویسنده :
جمشیدی

صنایع و شرکت های فعال در بازار سرمایه در حالی در پی اجرایی شدن طرح برجام و رفع کلیه تحریم های بین المللی یکی پس از دیگر برنامه های خود را برای انعقاد قرارداد با شرکت های هم گروه خارجی اعلام می کنند که این اخبار خوش موجب افزایش اقبال برای خرید سهام شرکت ها و رشد قیمتی آنها شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان از جمله مجموعه هایی است که طی هفته گذشته خبر برنامه های این شرکت جهت انعقاد قرارداد با شرکت دنیلی ایتالیایی به ارزش 5.7 میلیارد یورو منتشر شد و این موضوع در حالی سبب افزایش اقبال برای خرید سهام آن و تشکیل صف میلیونی خرید در این نماد گردید که عرضه های قابل توجه سهام از سوی سهامداران عمده و حقوقی "فولاد" بویژه شرکت مدیریت توسعه گوهران امید موجب شد تا سهامداران علیرغم اخبار مثبت و پتانسیل های این شرکت فولادی از خرید سهام این مجموعه طی روزهای آتی منصرف شوند تا آنجا که روند معاملات "فولاد" طی چهارشنبه هفته گذشته تا مرز تشکیل صف فروش سهام پیش رفت.

بر این اساس این سوال مطرح می شود که شرکت مدیریت توسعه گوهران امید که تملک دو درصدی سهام "فولاد" را در اختیار با چه اهدافی اقدام به عرضه قابل توجه سهام در روزهای پر اقبال این نماد کرد و بر چه اساسی رفتار این چنینی که یادآور خاطرات تلخ رفتار سهامدار عمده بانک صادرات ایران در روزهای معاملاتی پس از ارائه بیانیه مشترک لوزان بود، از خود به نمایش گذاشت؟

جلوگیری از ورود سفته بازان

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه گوهران امید در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این مجموعه دو هدف از عرضه سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی روزهای گذشته داشته است، به گونه ای که می توان گفت هدف اصلی بر مبنای جلوگیری از رفتار هیجانی و ورود سفته بازارن به روند معاملات سهام شرکت پایه ریزی شد تا سرمایه گذارانی که به پتانیسل های شرکت اعتقاد دارند، سهامدار این مجموعه شوند. حال آنکه با عرضه سهام به سهامداران هشدار داده شد که سهامداران حقوقی مجموعه فولاد مبارکه اصفهان فروشنده هستند و سهامداران بداند که می بایست سهامداری کنند.

تغییر پرتفوی بورس جهت ورود به سهام بانک ها

سیاوش وکیلی به هدف دوم شرکت مدیریت توسعه گوهران امید از عرضه سهام "فولاد" اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت مدیریت توسعه گوهران امید در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و مراحل واگذاری بخشی از سهام شرکت در فرابورس را سپری کرده و آماده حضور در این بازار می باشد.

حال آنکه این مجموعه فعال در گروه واسطه گری های مالی شناخته شده و بخش عمده ای از پرتفوی سرمایه گذاری آن به گروه فلزات اساسی و شرکت فولاد مبارکه اصفهان اختصاص دارد، بر این اساس به منظور عرضه سهام در بازار فرابورس می بایست در پرتفوی سرمایه گذاری تغییراتی اعمال شود و ضریب وزنی شرکت های فولادی در سبد سرمایه گذاری کاهش یابد.

عرضه های بلوکی متقاضی ندارد

وی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت از بازار بلوکی جهت عرضه سهام استفاده نمی کند؟، گفت: در بازار بلوکی متقاضی خرید سهام وجود ندارد و معمولاً انجام آن ناموفق است.

قصد تکرار رفتار سهامدار حقوقی "وبصادر" را نداریم/ رشد پلکانی قیمت

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه گوهران امید همچنین با اشاره به رفتار سهامداران حقوقی بانک صادرات در زمان ارائه بیانیه لوزان اظهار داشت: این مجموعه به هیچ وجه قصد تکرار رفتار صندوق نفت را نداشته است. بلکه معتقدیم می بایست سود منطقی و در خور پتانسیل ها و اتفاقات مثبت درون شرکت عاید سهامداران شود. بر این اساس انتظار می رود تا روند قیمت سهام شرکت فولاد مبارکه به صورت پلکانی در مسیر صعودی پیش رود و طی روزهای اخیر به موجب انعقاد قرارداد با شرکت ایتالیایی رشد قیمتی را از 100 تومان به 120 تومان تجربه کرد و در دوره بعدی می بایست بر مبنای اعمال اثر اجرای قرارداد مذکور بر روند سودآوری شرکت رشد کند.

حجم عرضه ها قابل توجه نبوده است.

وکیلی در خصوص برنامه های آتی این مجموعه جهت عرضه سهام "فولاد" گفت: شرکت مدیریت توسعه گوهران امید تاکنون عرضه پر حجمی در نماد "فولاد" نداشته و به دلیل اینکه نام این شرکت جزو سهامداران حقوقی و عمده "فولاد" در سامانه معاملات بورس و اطلاعات سهامداری شرکت فولاد مبارکه ثبت شده، تعداد سهام عرضه شده توسط آن کاملاً مشخص است. به طوریکه طی روزی که حجم معاملاتی حدود 200 میلیون سهمی در "فولاد" رقم خورد، شرکت گوهران امید عرضه کننده 50 میلیون سهم آن بود و مابقی توسط سایر سهامداران به فروش رفت که نام آنها در سامانه معاملات ثبت نشده است. علاوه بر این، شرکت در نظر دارد در شرایط ایجاد روند قیمتی متعادل و منطقی "فولاد" اقدام به فروش سهام کند. چرا که در حال حاضر این مجموعه با فروش سهام فولاد مبارکه زیان شناسایی می کند.

به هر حال تمایل شرکت انجام معامله بلوکی به منظور کاهش ضریب وزنی سهام شرکت های فعال در گروه فلزات اساسی در پرتفوی بورسی است که در همین راستا در نظر داریم معامله بلوکی جهت تغییر پرتفوی انجام دهیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
هیچی دیگه باید صبرکنیم 100 سالمون بشه تا رشد سهام شرکت ها رو ببینیم
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
پس باید گقت رشد اقتصادی ایران با ایتالیا؟
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
با تشکر. سهامداران حقیقی فولاد اینها همه اش برنامه است تا فولاد را در قیمت پایین جمع کنند که دارند میکنند .رشد فولاد که عمده صنایع بان وابستگی دارد بزودی اغاز میشود هیجانی سهم را به مفت نفروشید؟؟؟
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
دلیل اصلیش اینکه سهمو میکشونند پایین بعد جمش میکنند و با قیمت 2 برابر به مردم میفروشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
یعنی منفی کردن سهام فولاد و ضرر زدن به سهامدارها. من که ضرر کردم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
به زور سهام خودرویی را نوسان گیران و رانت پشت پرده برد بالا کدام ماشین بدون مس. فولاد. پتروشیمی و.و میتونه تولید شود کدام ساختمان وو.و.و بدون سهام بنیادی ایجاد میشود منتظر رشد سهام بنیادی باشید؟؟؟؟
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
شرکتهایی مثل شرکت فوق خود سهم را به قیمت پایین عرضه می کنند تا مانع از بالا رفتن قیمت سهم شوند و هدف آنان بزخری حق تقدمهای استفاده نشده در روز عرضه برای حراج است.لازم است مسیولان بورس جهت حفظ منافع سهامدار خرد تمهیدات لازم را به اجرا بگذارند.
محمد
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
تو حق تقدمش هم حقوقی با عرضه بی رویه سهامداران خرد رو بیچاره کرد! حقوقی باید نقش متعادل کننده قیمت رو داشته باشه نه سهام رو به صف فروش بکشونه!!
اميد علي
FRANCE
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
مديرتوسعه گوهران اميد

طوري صحبت ميکنه انگار ايشون با مالکيت 2 درصد سهام شرکت فولاد تعداد 1.5 ميليارد سهم با قيمت 120 تومان چيزي حدود
180 ميليارد تومان بيشتر دارن البته فعلا 966 ميليون سهم آزاد قابل معامله دارن که با قمت 120 تومان حدودا ميشه 115 ميليارد تومان
که اين مبلغ براي بازار رقمي نيست که شما بخواهيد براي سهم شرط بذاريد ؟؟؟


کدام سهامدار عاقلي را ديديد که بياد سهامدار 2 درصد شرکت باشه قيمت سهم افت زيادي کرده باشه براش 30 درصد بالاتر چندين سال قبل تمام شده باشه
بعد بخواد موقعي که کل بازار رشد کرده بگه ما نميخواهيم سفته باز ها وارد سهم بشن ؟؟؟؟ الان فولاد حباب منفي 200 درصدي داره اون وقت صحبت از سفته باز ميکنيد ؟؟؟
نميدونم هدف اين مدير چيه ولي مطمئنا ايني که گفته نبوده ؟

بنده به عنوان يه شخص سهامدار تنها کاري که ميتونم انجام بدم اينه که ديگر سهام رشد کرده را در اسرع وقت تبديل به فولاد کنم و صبر کنم ببينم
نيت اين مدير و امسال اينها چيه ؟؟


در کچاد هم حقوقي 3 بهمن موقع بازگشائي 52 درصد سهام کچاد را در 200 تومان عرضه کرد چي شد کي ضرر کرد

البته سهامداران حقيقي هم از روي دست حقوقي معامله ميکردند هم فروختند ضرر کردند


در مورد فولاد تنها سهام موجود بازاره که رشدي نکرده و مطمئنا اين سهم هم راه خودش را در روز هاي اخير پيدا خواهد کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
تولید کنسانتره و گندله و بلیت و فویل و میلگرد st52 توسط کارخانه فولاد مبارکه اصفهان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
اعمال تعرفه ۴۰ درصدی برای واردات فولاد از چین
تورج سلطانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
با سلام به دوستان سهامدار وسهامدارن عمده وحقوقی عزیز وکمی عمده کمتر....متاسفم ازوضعیت سهام فولاد چراکه سهامدار خرد که توانسته یه هزبنه ای با هزار دردسرورنج جورکنه واسه خودش یه اشتغال کوچکی راه انداخته حالا بااین وضیت نصف ویابیشتر سرمایه اش چند روزه به فنا بره چه امیدی به آیتده میتونه داشته باشه وسرمایه زندگییشم ازدست بده..ممکنه این فرد درمسافرت یامشگلی حیاطی داشته باشه ونتونه فروش بزنه یدفه کل سرمایه اش منفی بخوره..خواهشا .وهزار بار خواشا مقتضیست که سهم رو توروال عادی خودش داره جلو میره خرابش نکنید .اون سهامداره عمده ازین قشر ضعیف جامعه هست نمیتونه جبران کنه..خواهشا.سهمو توروند خودش خراب نکنید..مطمینا یه خرده سهامدار نمیتونه رانت خوار یا دلال یا فیودال باشه فقط به اتدازه نیاز خودش یه هزبنه ای رو بامشقت تهیه میکنه وبا امیدی هیجانی در انتظار ۵% اونم درماه یا در چندماه نشسته....اشاا....ک همیشه سهام کشورمون درحال رشد وپیشترفت باشه...منفی شدن زیاد در سهام موجب رکود در اهداف عالی کشورمون هم میشه...وباعث شادمانی دشمنان نیز هست......همین سهامداران خرد جزع قشر ضعیف وکارگران و زحمتکشان هستند سیر قهقرایی سهام وشیب آن بطرف کارخانه ها وباز سیری.غیرطبیعی محسوب میشه وباعث رشد صنعت کشور نیست...حجم عرضه سهام فولاد والومینیوم درحال تحربم نشان دهنده رشد صنعت کشور وخنثی شدن تحریم خواهد بود وباعث میشه دشمن از هدفش باز بومونه...وبیخیال تمریم بشه...موفق وپیروز باشید....