بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
طی دوره مذکور شرکت سرمایه گذاری ملی ایران حدود هفت میلیون سهم شرکت قند شیرین خراسان را خریداری کرد و بانک سامان دو میلیون سهم شرکت لیزنیگ ایرانیان و حدود 850 هزار سهم شرکت حمل و نقل توکا را تحصیل کرد.
کد خبر : ۱۶۰۳۷۹
نویسنده :
جمشیدی

عملکرد سهامداران حقوقی در معاملات روزانه بازار سرمایه به عنوان بزرگان و بازیگران اصلی این بازار همواره مورد توجه سهامداران و معامله گران بوده است، بویژه طی چند وقت اخیر که روند صعودی پر قدرتی در بورس شکل گرفته و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان موج جدیدی از نقدینگی به بورس وارد شده است. بر اساس گزارش بورس نیوز، بررسی معاملات سهامداران حقوقی از یکشنبه هفته گذشته تا چهارشنبه همان هفته حاکی از حضور این گروه از سهامداران در قامت فروشنده است و این شرکت ها طی این دوره به ندرت متقاضی خرید سهام بوده اند و مقدار فروش سهام بیش از خرید آن بوده است.

بر اساس اطلاعات موجود، طی دوره مذکور شرکت سرمایه گذاری ملی ایران حدود هفت میلیون سهم شرکت قند شیرین خراسان را خریداری کرد و بانک سامان دو میلیون سهم شرکت لیزنیگ ایرانیان و حدود 850 هزار سهم شرکت حمل و نقل توکا را تحصیل کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری سامان مجد بیش از یک میلیون سهم بانک انصار را به پرتفوی سرمایه گذاری خود افزود و شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان بیش از 700 هزار سهم "حخزر" را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که برخی از سهامداران حقوقی در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام خود کردند که در این بین می توان به فروش حدود سه میلیون سهم شرکت محور سازان ایران خودرو توسط بنیاد مستضعفان و واگذاری حدود پنج میلیون سهم لیزینگ ایرانیان از سوی شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری سمند بیش از 10 میلیون سهم "ختوقا" و 108 میلیون سهم "خدیزل" را عرضه کرد و همچنین شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین فروشنده بیش از چهار میلیون سهم بانک ملت، 600 هزار سهم "دفارا"، 600 هزار سهم "خمحرکه"، 800 هزار سهم "دپارس" بود.

علاوه بر این، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تأمین شش میلیون سهم شرکت پالایش نفت اصفهان را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد و در نماد "وایران" شرکت گسترش تجارت کالای ایرانیان فروشنده پنج میلیون سهم آن بود.

شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر نیز بیش از دو میلیون سهم بیمه دی را به فروش رساند و بانک رفاه هفت میلیون سهم "تیپیکو" را عرضه کرد.

بر اساس این گزارش، طی دوره مورد بررسی 32 میلیون سهم ساپیا دیزل از پرتفوی سرمایه گذاری شرکت بازرگانی آسیای آرام طلایی خارج شد و در نماد "وبصادر"، بانک سپه فروشنده حدود 10 میلیون سهم آن بود و صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی سپهر بیش از 280 میلیون سهم بانک صادرات را به فروش رساند.

همچنین بانک قوامین در حالی بیش از 13 میلیون سهم "بترانس" را فروخت که حدود 29 میلیون سهم "خزامیا" را خریداری کرد و در نماد "رمپنا"، صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه خریدار چهار میلیون سهم آن و عرضه کننده پنج میلیون سهم آن بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
چرا؟؟؟ اصل معاملات تو خساپا بوده! که اصلا بهش اشاره ای نشده است. لطفا در مورد تغییر ترکیب درصد مالکیت سهامداردن خساپا مطلب بگذارید. ممنون
مهرابادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
چه جوري قند شيرين خراسان را 7ميليون خريده در حالي كه حجم معاملات زير 200هزار تا بوده تو اين مدت
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
ضمن تشکر متاسفانه سهام بنیادی مثل. مس. فولاد. تاپیکو. معادن و.و.و در این بازار کمترین رشد را داشته اند بنظر میرسد تا این سهام حرکت نکنند شاخص پایدار نخواهد شد
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
با سلام بورس نیوز عزیز در خصوص توقف طولانی مدت نماد وخارزم و بلوکه کردن سرمایه سهامداران اونم در زمانی که بازار رشد داشته لطفا در صورت امکان پیگیری بفرمایید
با تشکر
صادقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
با سلام. خیلی از حقوقی هائی که این روزها با عرضه های بی منطق جلوی رشد سهامی را که ماههاست تنزل داشته گرفتند. و تحمل دیدن رشد 10% را هم نداشتند. از جمله سهام هلدینگ خلیج فارس در این دو روز رشد از سوی یک حقیقی آنقدر عرضه شد که مانع حرکت سهم شد. این حقوقی فق دیروز 5 میلیون سهم را بتدریج کمتر از قیمتی که درحال معامله بود عرضه میکرد.! واز فروشنده سهام تاپیکو و شتران وفولادil اسم نبردید!
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
میگن شاخص حبابی نیست پس چرا امروز اینطوری شد یکی از دلایل بزرگ عدم توجه دولت و حقوقیها به سهام با ارزش و بنیادی میباشد؟؟؟؟ کار تالار شده خودرو..اینهمه تبلیغ توی توپی که فقط باد است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
ختوقا خوبه