بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
مستطيل شيشه اي تالار

بازگشت به امید/ یک خبر خوب

امروز در حالی سهام شرکت های خودرویی با لیدری سایپا و زامیاد جو گروه خودرویی و در کل بازار سرمایه را متأثر از خود کردند که تمامی سهام بانکی علی رغم پیش بینی کارشناسان و تحلیلگران با صف فروش و کاهش قیمت همراه بودند.
کد خبر : ۱۶۰۴۲۳
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.11.11 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 368 واحد کاهش به رقم 49151 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 409 واحد افزایش عدد 159162 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 105 واحد کاهش به رقم 27290 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپنا" با 41 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وغدیر" با 83 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد کاهش به رقم 757 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3389 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1800 میلیارد ریال رسید.

در معاملات روز جاری شاخص بورس هم با سهام شرکت ها هم صدا شد و با همدیگر روند نزولی در پیش گرفتند اما این در حالی بود که در پایان معاملات مجدداً خریداران سهام خصوصاً در دو گروه قدرت خود را به رخ فروشندگان کشیدند و دوباره جو امید و اعتماد به بازار بازگشت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در حالی سهام شرکت های خودرویی با لیدری سایپا و زامیاد جو گروه خودرویی و در کل بازار سرمایه را متأثر از خود کردند که تمامی سهام بانکی علی رغم پیش بینی کارشناسان و تحلیلگران با صف فروش و کاهش قیمت همراه بودند. اهالی تالار بر این باورند که گروه بانکی در شرایط فعلی اگرچه می تواند با نوسانات مثبت و بازدهی نسبتاً معقولی همراه شوند اما این گروه اصلاً شخصیت لیدری بورس را ندارد.

در گروه خودرویی بورس ظاهراً بحث افزایش سرمایه ها بالا گرفته و اغلب شرکت های این گروه با اعمال افزایش سرمایه و اصلاح ساختار مالی به استقبال سرمایه گذاران و شرکاء خارجی جدیدی خود می روند البته بر خلاف گروه سایپا و زیر مجموعه ها هنوز ایران خودرو نتوانسته انتظارات را برآورده کند هر چند که احتمال می رود این شرکت و زیر مجموعه ها نیز بزودی با اخبار مثت و اتفاقات جدید مواجه خواهند شد.

در گروه بانکی نیز طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی قرار است امشب 9 بانک ایرانی به سوئیفت متصل شوند و از فردا با اتصال به درگاه جهانی فصل جدید فعالیت های مالی ایران با دنیا آغاز می شود. باید ببینیم واکنش این گروه به خبر مذکور در معاملات فردا چگونه خواهد بود، قطعاً اگر واکنش قابل انتظار بازار را نداشته باشند باید تا اطلاح ثانوی با بازدهی مثبت خداحافظی کنند.

اما امروز لیدر قدیمی و البته خوشنام و خاطره ساز بورس یکبار دیگر نشان داد هنوز توان لیدری و گفتن حرف بین بزرگان را دارد هر چند که امروز همچون شیری بی یال و کوپال شده است. شبندر امروز با بازگشت پر قدرت خود خاطرات خوش سال 92 را برای سهامدارانش زنده کرد تا مجدداً موج مثبتی از امید به آینده بازار سرمایه در دل اهالی تالار ایجاد گردد. فعلاً این گروه مبهم ترین گروه بورسی نیز از لحاظ سودآوری می باشند.

بر اساس این گزارش، نکته ای که باید به آن توجه کرد نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه می باشد نقدینگی که بصورت هوشمند و با هدف پا به این بازار گذاشته است. لذا بسیار بعید بنظر می رسد که این نقدینگی به این زودی ها و با ایجاد جو منفی از بازار سرمایه خارح شود مضاف بر اینکه هر روز بر تعداد اخبار مثبت اقتصادی افزوده می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
من نمی دونم چرا ما این قدر جو گیر هستیم. مدت زیادی صبر کردید اجازه بدهید میوه های درختی که تازه از خشک سالی دو سال گذشته رها شده خوب برسد بعد بچینید. چرا تا صف فروش می شود همه در آن قرار می گیریم؟ مطمئن باشید تا آخر 95 و یا بهتر بگویم تا انتخابات ریاست جمهوری 96 همه چیز گل وبلبل می شود. بودجه و افزایش حقوق ها را ببینید. همچنین پرداخت بدهی دولت و .... را در نظر بگیرید. به نظر شما سال آینده سود بانکی 18 درصدی بهتر از بورس است؟ به قیمت سهم ها نگاه کنید واقعا قیمت سهم های بنیادی باید این قدر باشد؟ لطفا تحلیل کنید بعد در صف خرید یا فروش قرار بگیرید دولت برای این که دوباره رای بیاورد طی این 15 ماه همه کار خواهد کرد خیلی از طرفداران این دولت هم می گویند اگر کار به همین منوال پیش برود دولت روحانی اولین دولت 4 ساله خواهد بود به همین دلیل دولت همه کار می کند تا این اتفاق نیفتد کمی فکر کنید ... امیدوارم موفق و پر سود باشید..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
تا پایان سال بازار فرسایشی و منفی خواهد بود. این تحرکات جزیی که میگید آخر بازار ایجاد شده و تقلا و ناباوری سهامداران هست که به مرور تموم میشه. این موجی که کانال های تلگرامی ایجاد کردن و تا سه شنبه قبلی ادامه داشت ، خیلی ها رو متضرر می کنه. خودرو ها هم حرفی برا گفتن ندارن ، شرکت های زیانده ای هستن که با همین حرفهایی مثه افزایش سرمایه مردم رو فریب میدن. چون غیر ازاین چه نکته مثبتی در مورد تولید و سود می تونن داشته باشن. چقد شایعه کردن که رنو میخواد خپارس رو بخره، ولی دریغ از یه تفاهم نامه حتی...
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
جو منفی هم حدی دارد بلاخره این جو منفی هم از بازار روزی رخت بر خواهد کند بزودی بازار موج سود آورریش شروع خواهد شد به امید خدا.
محبت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
با تشکر یقینا با اتصال سوییفت فردا بانکها با حجم خرید سرسام اور مواجه خواهند شد الخصوص بانکهایی. مثل تجارت وبملت و پاسارگاد که بیشترین شعب را در خارج دارند موفق باشید سهام بنیادی را هر گز نفروشید........
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
سهامداران مطمین باشند که امید به بورس بازگشته و هر چه زمان بگذرد می بینیم که پولهای پارک شده در جاهای دیگر بسوی بورس سرازیر خواهد شد و اینقدر که میگویند شرکتهای خودرویی ضرر ده هستند باید بعرض برسانم شرکتهایی مثل ایران خودرو - سایپا -
خپارس - خکمک - خاور در صورتیکه بسته شوند مطمین باشید با تعدیل های مثبت 30-40 درصدی باز خواهند شد. به امید خدا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
برو که بریم ......
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
وتوسم + شپنا رشد شاخص برعهده شان است
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
تکمبادر صورتیکه بسته شود مطمین باشیدباتعدیل های مثبت 90-80 درصدی باز خواهد شد. بخریدکه سهمی است زیر100تومن وهیچ موقعه ضررندارد.به امید خدا