بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
در بازار امروز رشد 1793 واحدی شاخص کل بود رشدی که اصلاً نشان دهنده وضعیت بازار نیست چرا که طی روز جاری در حالی شاخص کل رشد 2.5 درصدی را نظاره کرده که سهام شرکت ها در بهترین حالت تنها 5 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند هر چند که حتی این رشد 2.5 درصدی شاخص کل نیز هنوز نتوانسته بر مبنای واقعیاتی که در انتظار اقتصاد ایران است حرکت کند.
کد خبر : ۱۶۰۴۷۷
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 94.11.12 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 1247 واحد افزایش به رقم 50398 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 3970 واحد افزایش عدد 163132 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 688 واحد افزایش به رقم 27979 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 197 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "همراه" با 6 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 20 واحد افزایش به رقم 778 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 4633 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1889 میلیارد ریال رسید.

رویایی ترین روز بازار سرمایه طی 11 ماه گذشته امروز پیش چشم اهالی تالار رقم خورد تا بورس و اقتصاد نشان دهد که می شود با تدبیر ظریفانه امید را به سرمایه گذاران بازگرداند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، روند روزهای گذشته بورس حکایت از روند صعودی دارد که می تواند با توجه به شرایط پیش روی اقتصاد تداوم دار باشد روندی که در تقابل بین خریداران و فروشندگان سهام توانسته تا به امروز با همت شوالیه نارنجی پوش بورس یعنی شرکت سایپا این تقابل را به نفع خریداران به پایان ببرد، امروز سهام شرکت سایپا همچون یک شوالیه جنگ جو در صدر اقبال بازار سرمایه قرار گرفته و هر کجا که ترس و نا امیدی در اردوگاه خریداران خیمه می زند با یک حرکت پر قدرت مجدداً امید و اطمینان را به صف خریداران باز می گرداند.

لذا از آنجاییکه فعلاً لیدر بورس سهام شرکت سایپا می باشد و در شرایط فعلی با توجه به اقبال موجود در نماد این شرکت پیش بینی تداوم روند صعودی شکل گرفته در آن می شود پس نگرانی از بابت تغییر روند احتمالی در بورس وجود ندارد.

از سوی دیگر اقبال شکل گرفته در اغلب نمادهای بورس حکایت از جذابیت سهام در رقم های فعلی برای سرمایه گذاران دارد که حاضرند در صف های میلیونی با انتظار عرضه بمانند. اما نکته جالب در بازار امروز رشد 1793 واحدی شاخص کل بود رشدی که اصلاً نشان دهنده وضعیت بازار نیست چرا که طی روز جاری در حالی شاخص کل رشد 2.5 درصدی را نظاره کرده که سهام شرکت ها در بهترین حالت تنها 5 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند هر چند که حتی این رشد 2.5 درصدی شاخص کل نیز هنوز نتوانسته بر مبنای واقعیاتی که در انتظار اقتصاد ایران است حرکت کند و هنوز خیلی راه مانده تا بورس به جایگاه اصلی خود بر مبنای اتفاقات اقتصادی موجود برسد.

بر این اساس توجه اهالی تالار را به دو نکته مهم و اساسی جلب می کنیم و در پایان نیز نتیجه گیری کلی بر اتفاقات بورس خواهیم داشت.

اولین موضوع این کانال های تلگرامی هستند که هر روز همچون قارچ سر از بورس بر می آورند و کم کم تعداد آنها در حال رسیدن به تعداد کدهای فعال در بازار می باشد و چون هزینه ای برای سازنده ندارند ظرف یک ساعت فعالیت آنها بدون مشخص بودن سابقه و دانش ادمین محترم راه اندازی می شوند و به مجمع کارشناسان بازار سرمایه می پیوندند.

در این کانال ها که 95 درصد آنها بر مبنای تحلیل تکنیکال پایه گذاری شده ما شاهد حضور کانال های تحلیلی هستیم که بعضاً مدیر آن فرق بین خط کش و گونیا را نمی داند اما صحبت از سقف و کف می کند. بطوریکه جالب است بعضاً دیده شده برای سهامی با قیمت 160 تومان نقطه مقاومت 167 و حد ضرر 155 تعیین می شود یعنی در یک بازه یک روز این سهم هم می تواند حد ضرر را رد کند و هم می تواند مقاومت خود را بشکاند، حال چرا این کانال های رایگان تحلیل های مثلاً جامع و کامل خود را در اختیار سهامداران قرارا می دهد و هیچ چشم داشتی هم ندارند؟ چون در واقع درآمد آنها از محل همین مخاطبان تأمین می شود چرا که سهام مانده در پرتفوی مدیران محترم کانال با ارسال یک سیگنال دو خطی خرید در بالاترین قیمت وارد پرتفوی مخاطبان از همه جا بی خبر می شود البته این موضوع برای همه کانال های تحلیلی تلگرام مصداق ندارد اما کم نیستن کانال هایی که منبع درآمدشان از این محل است و هر روز سقف و کف جدیدی از سهام و شاخص را به خورد سهامداران خرد می دهند. لذا یک کلام ختم کلام باید بگوییم که اگر این کانال های نوپا و قارچ گونه تحلیل می شناختند که مدیران آنها برای گردش پرتفوی خود با نقدینگی میلیاردی وقت سر خاراندن نداشتند چه برسد به سیگنال دادن.

اما نکته دوم که بسیار مهم و قابل توجه است آغاز جو سازی کاسبان تحریم به جهت حبابی بودن رشد بورس است.

در همین راستا مدتی است که برخی سایت ها و رسانه های وابسته به دولت گذشته در برابر توافق هسته ای و بازگشت امید به اقتصاد و بازار سرمایه تاب نیاورده اند و صحبت از رشد هیجانی و یا سکوت سیاسی مسئولان اقتصادی در برابر رشد حبابی بورس می کنند.

لذا در همین خصوص سخنی کوتاه با این افراد داریم که به نظر می رسد تکلیفشان باخودشان هم روشن نیست.

عزیزان بزرگوار، قبل از هر چی ای کاش ابتدا تعریفی از بازار سرمایه واقتصاد ارایه می کردید تا متوجه شویم شما اصلاً چیزی از بورس می دانید یا فقط دنبال چماغی برای کوبیدن بر سر دولت به جهت خالی شدن عقده های خود می گردید.

مگر نه اینست که از سه کارت زرد وزیر اقتصاد دو تای آن به بهانه افت بورس و شاخص های آن بود، مگر نگران زیان و ضرر مردم نبودید و هر روز انگشت اشاره خود را به سمت دولت نشانه نمی گرفتید حال چه شده که با رشد 4 درصدی شاخص پس از آن افت 30 درصدی و افزایش 20 درصدی قیمت سهام بعد از یک نزول 70 تا 80 درصدی صحبت از حباب می کنید؟ دم خروس شما را ببینم یا قسم حضرت عباس را. چطور از نگاه شما در بدترین شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی شاخص 89 هزار واحدی توجیح داشت اما امروز با بازگشت اقتصاد به دنیای تجارت و سرمایه گذاری بعد از اجرای برجام رشد 6 هزار واحدی شاخص حباب می شود؟ شاید دلیل آن زاویه موجود بین شما جا ماندگان از دو دولت گذشته با دولت فعلی است.

صحبت از هیجان و حباب کردید و شاخص کل بورس را بهانه قرار دادید به همین خاطر لازم دانسیتم موضوعی را به عرض برسانیم که شاید اطلاع نداشته باشید، شاخص کل غیر واقعی امروز بورس میراث آمارسازی ها و بزرگنمایی های دولت مورد علاقه شما در سال 87 است که باعث شد طی دو سال گذشته هر چه سهامداران فریاد ضرر و زیان سرمایه خود در بورس را کشیدند کسی صدایشان را آنگونه که باید نشوند. محض اطلاع شما بزرگواران که از طریق رسانه جهت دار خود دم از "سکوت سیاسی مسئولان اقتصادی در برابر رشد هیجانی شاخص بورس" می زنید باید عرض کنیم که اگر شما سر سوزنی اطلاع اقتصادی و بورسی داشتی متوجه می شدی که حباب بورس در سال 91 و 92 بود که سکوت شما بر آن دامن زد و روزهای سیاه آذر 92 تا دی ماه 94 را برای سرمایه گذاران و سهامداران رقم زد.

حباب جایی بود که کاغذ پاره های رییس دولت شما همچون طنابی بر گردن اقتصاد این کشور پیچیده می شد و نفت 100 دلاری پای ندانم کاری های تیم اقتصادی شما به هدر می رفت.

اگر به اندازه یک دانه ارزن اطلاع از بورس داشتید می دانستید که توافق هسته ای و اجرای برجام اگر بطور مسقیم بر برخی شرکت ها تأثیر گذار نباشد اما غیر مستقیم قطعاً تأثیر گذار است ولی متأسفانه در نبود فهم اقتصادی می گوید هر آنچه که دل تنگتان می خواهد. با صراحت عرض می کنیم آنچه که می ترکد حباب بورس نیست چشم تنگ نظرانی است که به امید بر زمین خوردن دولت و برنامه های سیاسی واقتصادی در حال انداختن پوست موز بر زمین هستند.

امروز روند صعودی شاخص بورس و سهام شرکت ها مثبت نمایی کارنامه اقتصادی نیست بلکه نمایش نامه واقعیات اقتصادی است که اگر مثبت نمایی بوده در دولت فخیمه شما بوده که 8 سال رنگ امید و اعتماد پیش چشم مردم را خاکستری کرد و مهمترین عملکرد کارنامه اش ایجاد روابط با جیبوتی بود، لطفاً سکوت کنید که حرفتان نه خریدار دارد و نه هیچ ارزشی دارد شما به جای بررسی بورس و حبابی بودن یا نبودن بازار سرمایه اول از هر چیز علت پیدایش بابک زنجانی ها و خاوری ها و پراید 20 میلیون تومانی و دلار 3900 تومانی و گم شدن پول نفت 110 دلاری و دکل حفاری را جستجو کنید. لطفاً سکوت کنید که اگر بخواهیم لب باز کنیم مطمئن باشید چیزی از شما بی اطلاعان اقتصاد و بازار سرمایه باقی نمی ماند. دلواپسان شاخص و بورس لطفاً، هیس

اما در پایان با نگاهی به وضعیت فعلی بازار سرمایه باید گفت که هنوز ابتدای راه است و ارزش معاملات همچنان جاری رشد قابل توجه طی روزهای آینده را دارا می باشد.

هنوز پول های زیر بالشت ها و خوابیده در سپرده بانکی به بازار سرمایه وارد نشده و بزودی حجم بالایی از نقدینگی کشور به بورس سرازیر خواهد شد. هنوز سرمایه گذار خارجی با قدرت به حافظ نیامده و همچنان نقدینگی بازارهای موازی به سمت بورس سر خم نکرده است.

لذا پیش بینی می کنیم با عدم عرضه سهام از سوی سهامداران و جا ماندن پول ها در پشت صف های خرید بزودی حرکتی صعودی در سهام بزرگ همانند بانک ها و پتروشیمی ها شکل خواهد گرفت و این گروه ها را نیز همچون خودرویی ها و دیگر گروه های پیشتاز قفل خواهد کرد.

این بورس به هیچ عنوان شبیه به بازار سرمایه ای با چنین دورنمای نزدیک اقتصادی نیست و هنوز تا رسیدن به جایگاه اصلی فاصله بسیار دارد فقط گول بزرگنمایی شاخص کل را نخورید که بزودی با همت مسئولین از بازار سرمایه رخت خواهد بست. پس دلواپس شاخص نباشید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
ممنون از صراحت تحلیل . واقعا حرف دل ما را زدید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
گل گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
به بازار سرمایه بر نمی گردم. این شاخص شاخص هم که ميکنی صبر داشته باش ماه آینده همین موقع ها داری از شاخص می نالی...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
افرین بر بورس نیورز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
در تکمیل کامنت بسیار عالی بورس نیوز ما سهامداران اعلام میداریم که به این هم قانع نیستیم و شاخص 200000 واخدی را طالبیم
سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
حرف دل چند ملیون سهام دار جز را گفتی.دلم حال امد عزیزم دورود وهزاران دورود.............
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
واقعا دیدن دارد وقتی که تازه سرمایه گذاران حارجی وارد بورس ایران شوند
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
احسنت بر شما

ختم دلواپسی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
واقعا جالبه شاخص دیروز با حجم معاملات بالا در منفی 5 اکثر شرکت‌ها 260 واحد منفی میخورد ولی امروز 1800 واحد مثبت پیدا کنید پرتقال فروش را
safari nasredin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
فقط و فقط مرسی بورس نیوز عالی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
حال کردم عاااااالی بود...
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
با تشکر من واقعا لذت بردم از جواب دندان شکنی که دادید احسنت من شخصا همیشه طرفدار سایت شمابودم و هستم و خواهم بود با تشکر از زحمات شما که اطلاع رسانی درست به مردم میکنید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
برو بابا.سهام زیان ده خودرویی 2 برابر شده شما میگید هنوز اول راهه چرا با تبلیغات جهت دار مردم را بیخودی ترغیب می کنید.
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
احسنت شیر مادر هلالت خاری از دلمان در آوردی ممنون
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
سخنی با حقوقی محترم شمواد

جناب شپلی

باور کنید من فکر نمیکردم شمواد را در روز اول توجه بازار به پتروشیمی ها ادم حساب نمیکنن.

شمواد شده بادمجان تو سبد میوه/ البته اینا همش تجربه است که سهم را بشناسیم/

تا همین جایش هم خیلی ها از سهم فرار کردند.

حقوقی محترم هر روز نذر داشت 105000 سهم بخرد و حمایت کند لااقل پایانی منفی نشود

/کسی نیست بگوید اقای شپلی این همه زیان را هر روز به خلق الله تو صف با ناز میفروشی "

طوریت میشه کمی از این همه پول باد اورده را بیاری از شمواد حمایت کنی/
خورشیدعلی خراسانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
آفرین احسن
کوروش
ROMANIA
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
مقاله خوبی بود ، بسیاری از مشکلات میراث دولت قبل هست ، امیدوارم با رفع تحریمها روزهای روشن برای اقتصاد ایران در پیش باشد
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
احسنت
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
جانا سخن از دل ما میگویی دمت گرم
شاخص بورس ملاک بازار امروز سرمایه نیست چشم انداز اقتصاد روشن است کور شود انکه پیشرفت دولت دبیر و امید را نتوان دید تا دیروز فریاد وا مصیبتا برای سقوط هواپیمای فرسوده بود امروز که به همت تیم دولت هواپیمای نو خریدیم باز فریاد وا مصیبتا سر میدهند اول تکلیف خودشون با خودشون روشن کنند بعد بیان سراغ مردم یادمان باشد شما بودید که سنگ پا و سنگ قبر چینی وارد کردید واین دولت روحانیست که هواپیما وارد میکند انهم بعداز 35 سال تحریم
ارومیه لی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
احسنت، درود به شرف و شجاعتت. ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
دمت گرم بورس نیوز فدایی دارییی ی ی ی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
به امید رونق اقتصادی و ایجاد رفاه در میان ایرانیان
تا کور شود هر آنکس که نتواند دید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
دمت گرم. کاسبای تحریم رو بیشتر رسوا کنید بدونیم تحرکشون کجای بورس میتونه باشه خیلی تحلیل دقیقی بود
مجید
ROMANIA
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
در مملکت ازاد همه حق اظهار نظر و رای دارند چرا بایستی همیشه یک طرف ماجرا را سرکوب کنیم وقتی که می توانیم با دلیل و منطق طرف مقابل خود را به کمال برسانیم چرا سرکوب و انتقاد.این دلواپسان مردمی ناآگاه هستند که میتوان با زبان منطق با آنها صحبت کرد نه با زبان سرکوب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
عجب مقاله قاطعی. احسنت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
عالی بود متشکریم.
ناشناس
UNITED STATES
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
عالی بود ......
حرف دل همه رو زدی ....

ممنون از رک گویی خوبتون ....
بهنام فرهادی
ROMANIA
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
درود بر شرفت ای بورس نیوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
بورس نیوز خدائی حال کردم سنگ تموم گذاشتی ، تا الان مطلبی به این صراحت از شما نخونده بودم ، ایول واقعا ایول
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
بورس نیوز تند نرو.....خودت هم این دو ساله کم بر علیه دولت مطلب نزدی....شما نبودید که هر روز مطلب می زدید که چرا با این همه اخبار خوب بورس رشد نمی کند؟!!!.....
حباب از بعد از انتخاب روحانی در بورس پیدا شد....زمانی که روحانی علت رشد بورس را خوشبینی به دولت تدبیر عنوان کرد و مردم را دعوت به بورس کرد.....
بعد از آن شما دلیل کاهش بورس را اعلام نرخ خوراک توسط مجلس و دلیل دیگر را انتقال بعضی از سهامها به بازار پایه معرفی کردید.....
بعد گفتید تا زمانی که مدیران منصوب شده احمدی نژاد در سر کارند وضعیت بورس همین است....مدیران عوض شدند و بورس بدتر شد....بعد گفتید تقصیر مدیران میانی هست....
شما که از این دولت حمایت می کنید چرا زمانی که وزیر اقتصاد باسواد دولت تدبیر هر روز کف سازی می کرد و انگار وظیفه اش سیگنال دادن به بازار بود و از طرفی هم چندین بار قول تزریق پول به بورس را داد و سهامداران را گول زد چرا اینها را بیان نمی کنید؟!!!!
در ضمن شما که اقتصاددان و کارشناس بورس هستید چرا این دوساله همش سیگنالهای خریدتان اشتباه در می آمد
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
درود بر شما و همه ی فعالین اقتصادی و سیاسی و سهامداران وفادار بورس . به کوری چشم همه ی حسودان و بد خواهان انشالله اقتصاد و به تبع ان بورس روز به روز شکوفاتر خواهد شد و ثمره این شکوفایی را همه ی مردم رنج دیده از 8سال تحریم و تورم خواهند دید. با تشکر ویژه از شما و همکاران گرامی شما که در سالهای رکود بورس در کنار ما سهامدارن زیان دیده ماندید و امید را در دل ما روشن نگه داشتین. خدا قوت.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
فدایی دارین بابا! عجب جواب دهن پرکنی! خوشم اومد بورس نیوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
اگر به اندازه یک دانه ارزن اطلاع از بورس داشتید نه بلکه اندازه یک دهم شرف و انصاف و حیا داشتید
siamak
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
متن شما عالی ،واقعیت وجسورانه بود،دست مریزاد،دم نویسنده گرم
کاویان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
درود بر شما حرف دل خیلی ها رو زدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
بسیااااااااااااااااار بسیاااااااااااااار عالی و پر محتوا و غم انگیز.با آرزوی ایرانی آباد و سالم
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
درود به شرف نگارنده متن. زنده باد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
هر چند اصلاح شاخص را ندیده گرفتید ولی متنون رو که خوندم کیف کردم .اونهاییکه 8 سال منابع این ملت را با بی تدبیری و جهالت به باد دادند باید به انتخاب مردم سر تعظیم فرود آورند. روحانی در ابتدای راهش است فقط از خدا میخواهم پوست موز زیر پایش نیفتد و امید این ملت صبور را ناامید نکند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
احسنت احسنت احسنت
نابودشون کردی
باریکلا ، نه باریکلا ، نه ، نه ، باریییییکلا
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
احسنت
علی
GERMANY
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
فوق العاده عالی
ساری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
احسنت بورس نیوز عالیییی بود
ناشناس
CANADA
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰
ترکوندی بورس نیوز.....ایول..
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲
خداوکیلی هنوزم توی ضرر 20 درصدی بعد از دوسال رکود سرمایه ام هستم همه ی حرفا که زده شد حرف دل من و بقیه سهامدارانه.ولی نمی دونم واقعا کدوم طرفی هستید.دلسوز مای ضرر دیده یا ....
افشین
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
احسنت.شاخص تا 75500 بدون مقاومت به پیش.اگر در دولت قبل نفت 400 دلارم بود وضع همین بود .درود بر تدبیر روحانی.
علی
AUSTRIA
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۹
چطوری بشما بگوییم که این شاخص سازی برای جوابگویی به انتظارات مردم بعداز توافق هسته‌ای است و همچنین استفاده انتخاباتی از آن است!! واقعاً چه اتفاقی افتاده که شبندر ۱۳۰ میلیون صف خرید داره؟ و یا اگر اخبار قرارداد صادرات لبنیات به روسیه صحت دارد، چگونه است که در روز افزایش ۱۷۹۰ واحدی بورس، «غالبر» منفی است؟!
علی
AUSTRIA
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۸
نویسنده مقاله چه دل پری از دولت قلب دارد؟! بنده خدا! بابک زنجانی که دست پرورده دولت همفکر شما یعنی اصلاحات و سازندگی است و خاوری همدست رئیس کل بانک مرکزی فعلی است! دلار را هم همدستان و هم پیمانان همین دولت در دولت قبل و در جهت کارشکنی در جلوی کارهای عمرانی دولت قبل و البته انتفاع و بهر‌برداری خودشان سه برابر کردند! والا چگونه است که با کمی افزایش تحریمها در دولت قبل، دلار سه برابر شد ولی به زعم زئیس شما با فرو ریختن دیوار تحریمها دلار باز هم گران شد؟؟! بهرحال یک ماه دیگر همه چیز روشن خواهد کرد! اگر این روند بعد از انتخابات اسفند ادامه داشت، حق با شماست!!
مهدی
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱
بالاخره نفهمیدیم این متن تحلیل اقتصادی بو یا تحلیل سیاسی!
میداودی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
بورس نیوز من آبان 92بانک صادرات خریدم 117تومن با احتساب سود بانکی دراومد 170تومن بعد ازدوسال فروختم 85تومن وبجاش چند سهم دیگه خریدم حالا تا 2ریال بخاد بازاررشد کنه ازصداوسیما گرفته تا کارشناس نماها می گن شاخص حباب داره و......لطفا با مدیران ارشد بورس درخصوص حذف شاخص معاملاتی مصاحبه کن لطفا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
بورس نيوز دمت گرم گل گفتي درددل تمامي سهامداران را درچندجمله منطقي مطرح كردي. متشكروسپاسگزار
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
بنده با بورس نیوز متمایل به جناح اصولگرا میانه خوبی ندارم اما انصافا این مقاله بسیار عالی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
احسنت بورس نیوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
فقط بگم بورس نیوز مرسی عزیز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
از وساپا چه خبر ؟ چرا هيچ گزارشي از آن تهيه نمي كنيد الان مدتهاست كه بسته است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
بورس نیوزجان!شمابه هیچ وجه حق نداری به دولت ورییس جمهورمحترم قبلی توهین کنی._شبندر من دردولت فعلی از1800تومن به340تومن رسیده،آیااین ضرروزیان80درصدی من دردولت قبلی اتفاق افتاد؟؟؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
من از بورس نیوز مچکرم ولی خوب ایشان هم حق دارند و در این مورد حرف حساب است
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
حق با شماست اگرچه دولت قبلی بسیار ... بود اما این دولت از دولت قبلی بیشتر مقصر است
1- بی توجهی به بورس
2- افت وحشتناک بورس
3- درست نکردن شاخص قلابی و استفاده از شاخص قلابی در جهت کمتر نشان دادن زیان سرمایه گذاران
4- فریب مردم و دعوت به بورس
5- فریب مردم در تزریق پول به بورس
6- افزایش 500 درصدی نرخ گاز پتروشیمی و بهره مالکانه معادن
7- افزایش سود بانکی
8 - سکوت 2 ساله دولت و بیخیالی وزیر اقتصاد با وجودیکه قرار بود گزارشات 100 روزه بدهد
9- عدم کاهش قیمت دلار.
10- دزدی از جیب سهامداران
11- تازه اگر قیمت ها و نه شاخص به سال 92 بازگردد چه نیازی به دعوت دولت در آن زمان بود چون هیچ سودی بای سهامدار نداشته و رکود محسوب میشود
و ........
10-
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
بورس همینه عزیز من قرار نیست که یک سهم هیچ وقت سقوط نداشته باشد در ضمن محض اطلاعتون باید بگم قله تاریخی شبندر 1616 بوده در زمان همین دولت یه زمانی از 120 به این قله رسید
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
منم مثل شمام برادر.برخی از سهامها در همین دولت از 2000 تومن به 400 تومن اونم با این اوج گیریهای چند روزه رسیده.یا یک سهام بانکی از 210 تومن در روزهای توافق رسید به 150 و بعد بست و با 140 تومن باز شد و الان دوباره به قیمت دوران تحریم تاه رسیده یعنی همون 150 تومن.اونوقت از چه حبابی عده ای ... می زنند و این دولت هم کدام صعود را در بورس ایجاد کرده بجز این شاخص لعنتی دروغین را !!!