بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
در پی اخبار خوش مجمع فوق العاده سایپا

موتور خودرویی ها مجهز به توربو شارژ شد !!!

نماینده سازمان بورس در این مجمع در رابطه با قیمت گذاری دارایی های شرکت گفت که هنوز کم و کیف قیمتی آن مشخص نمی باشد و در رابطه با فروش املاک و شناسایی سود تا پایان سال گزارشی به این سازمان ارائه نشده است و مسئولین شرکت در پاسخ به این صحبت ها اعلام کردند که گزارش کارشناسی مربوطه آماده و به زودی به سازمان ارائه می گردد.
کد خبر : ۱۶۰۵۵۲
نویسنده :
یارمحمدی

"خساپا" که دوشنبه هفته جاری با اعلام پیغام ناظر مبنی بر برگزاری مجمع عمومی فوق العاده این شرکت متوقف شده بود روز جاری جلسه ای در رابطه با تصمیم گیری این موضوع برگزار کرد.

به گزارش بورس نیوز، آخوندی رئیس مجمع و جمالی مدیر عامل شرکت با ارائه اطلاعات کلی از شرکت، مجمع فوق العاده این مجموعه را در رابطه با تصمیم گیری برای ماده 141 قانون تجارت آغاز کردند و با هر خبری که از این جلسه منتشر شد، سهام گروه خودرویی را با اقبال همراه کرده و صف خرید آن را محکمتر از قبل می کرد انگار که موتور آنها مجهز به توربو شارژ شده است .

بر اساس این گزارش، نماینده سازمان بورس در این مجمع در رابطه با قیمت گذاری دارایی های شرکت گفت که هنوز کم و کیف قیمتی آن مشخص نمی باشد و در رابطه با فروش املاک و شناسایی سود تا پایان سال گزارشی به این سازمان ارائه نشده است و مسئولین شرکت در پاسخ به این صحبت ها اعلام کردند که گزارش کارشناسی مربوطه آماده و به زودی به سازمان ارائه می گردد.

مدیر عامل سایپا در ادامه در رابطه با تأثیر کاهش سرمایه بر سهامداران خرد عنوان کرد که یا باید ارزش اسمی و یا تعداد سهام در تملک را کاهش داد، که در حال مذاکره با سازمان بورس برای انتخاب گزینه کاهش ارزش اسمی هستیم.

همچنین مسئولین این شرکت این اتفاقات را برای سایپا در صورت انجام، مثبت می دانند و گفته اند که شرکت های زیر مجموعه نیز می توانند با توجه به صورت های مالی خودشان اقدام به اخذ تسهیلات کنند.

بر این اساس، از جمله مهمترین مسائلی که در این جلسه مطرح شده، می توان به واگذاری دارایی ها، افزایش سرمایه از محل واگذاری، کاهش سرمایه تا مرز زیان انباشته، اصلاح ساختار سرمایه، مذاکره با طرف خارجی برای تأمین مالی ارزان و عملیاتی شدن اخذ اعتبار و یوزانس 50 تا 60 میلیارد یورویی اشاره کرد که به تصویب سهامداران شرکت رسید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عابد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
با تشکر ولاکن خبرهای تالار میگوید با همه این بده بستانها شرکت زیان انباشته بسیار سنگینی دارد . شایسته است در خصوص فولاد مبارکه تحلیل داشته باشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
مجمع فوق العاده سایپا امروز در ساعت 10 صبح برگزار شد:

در مجمع سايپا اعلام شد.

برنامه ها برای خروج از ماده 141 قانون تجارت.
١ - واگذاري و فروش دارايي ها.
٢ - افزايش سرمايه از محل واگذاري.
٣ - اصلاح ساختار سرمايه.
٤ - فروش ملک وردآباد به مساحت یک میلیون متر مربع - فروش ملک پلاسكو به مساخت 52 هزار متر مربع - فروش ملک اندیشه به مساحت 5 هزار مترمربع.

افزايش سرمايه ي مگاموتور از محل واگذاري ٤٢٠٠ ميليارد ريال دارايي ها.

افزايش سرمايه شركت زیرمجموعه سایپا یعنی پارس خودرو:
از محل واگذاري ٧٦٠٠ ميليارد ريال دارايي.
مثلا ٥٠ درصد شركت سايپا كاشان.

مذاكره سايپا با ٢ خودرو ساز خارجي که به نتیجه نهایی رسیده است.

تامین مالی خارجی سایپا یوزانس را از ٢ هفته پیش اجرایی کردند و اعلام کردن حدود ٥٠-٦٠ میلیون یورو از بخش بازرگانی تامین شده است.

جمالی مدیرعامل سایپا اعلام کرد : گشايش ال سي ١٠ درصدي براي سايپا نهايت تا ٧-٨ روز آتي اجرايي ميشود.
اعترافات یک مال باخته
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
با این معامله ای که سهام پارس خودرو امروز روش انجام شد که حقوقی فروشنده داشت سهامش رو به یه افراد خاص می داد. بس کنید این اعمال ناشایست رو. همه ما می دونیم که لیدر اصلی خپارس نه خساپا.
دوستان اینقدر دم از زیان انباشته نزنید که همین شماها باعث شدید ما سهام رو در قیمت پایین بفروشیم و در این قیمت ها دوباره خریداری کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
مبارک سهامداراش
حیدری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
همه این حرفها فریبنده ومقطعی هست لذا سود مهم است که فعلا وحالاحالا خبری نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
البته این را هم باید گفت که نفس فولاد را باز گرفتند و همه به خودرویی روی اوردند
مهدی
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
نفس فولاد و فملی . پترو شیمی را نمیتوانند بگیرند کدام خودرویی بدون انها میتواند تولید و راه برود . برو حالشو ببر>>>>>>>>>>
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
توربو شارژ = ماشین برقی