بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
طی دقایق ابتدایی معاملات روز جاری رخ داد:

شاخص کل قله 74 هزار واحدی را فتح کرد

علیرغم پیش بینی افزایش 50 درصدی بهای جهانی نفت تا ماه فوریه یعنی اسفند ماه، اما شرکت های پالایشی با روند منفی همراه شدند که به زعم کارشناسان بازار سرمایه این امر متأثر از ورود این گروه به فاز اصلاحی کوتاه مدت اتفاق افتاده است.
کد خبر : ۱۶۰۶۰۷
نویسنده :
جمشیدی

معاملات بازار سرمایه در اولین روز از هفته جاری با افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد ارزش سهام اغلب شرکت ها و نماگر ها آغاز شد و در نهایت این امر موجب شد تا شاخص کل طی دقایق ابتدایی معاملات امروز با رشد 533 واحدی قله 74 هزار واحدی را فتح کند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در پی انتشار و اعلام اخبار مثبت پیرامون برنامه های آتی صنایع و شرکت های مطرح بورس همچون فولاد و خودرو جهت انعقاد قرارداد همکاری با شرکت های خارجی هم گروه، بازار سرمایه با قدرت بیشتری در مسیر صعودی گام برداشت که در این بین به نظر می رسد انتشار اخبار خوش برگزاری مجمع عمومی فوق العاده گروه سایپا مبنی بر برنامه های این مجموعه جهت پوشش زیان انباشته و اجرای برنامه افزایش سرمایه زیر مجموعه های آن و نیز واگذاری دارایی ها در کنار پرداخت خسارت به شرکت ایران خودرو از سوی شرکت پژو فرانسه از جمله مهترین اخبار مثبت در این گروه به عنوان لیدر بازار سرمایه به شمار می رود که امید و انتظارات جهت بهبود شرایط سودآوری صنایع و اقتصاد کشور را بیش از پیش تقویت کرد.

همچنین در شرایطی که طی چند وقت اخیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت دانیلی ایتالیا شفاف سازی کرد و برنامه های آتی خود را برای دوران پسا تحریم اعلام نمود و همراه با آن مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام داشت که برنامه افزایش سرمایه 385 درصدی این مجموعه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تا اسفند ماه امسال اجرایی می شود، افزایش قیمت جهانی فلزات اساسی و سنگ آهن موجب شد تا کلیت گروه فلزات اساسی با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شوند.

در این بین علیرغم پیش بینی افزایش 50 درصدی بهای جهانی نفت تا ماه فوریه یعنی اسفند ماه، اما شرکت های پالایشی با روند منفی همراه شدند که به زعم کارشناسان بازار سرمایه این امر متأثر از ورود این گروه به فاز اصلاحی کوتاه مدت اتفاق افتاده است.

بر این اساس شاخص کل متأثر از رشد قیمتی سهام گروه هایی همچون حمل و نقل، فولاد، خودرو و بانکی به یک پله بالاتر صعود کرد و تا لحظه تنظیم این گزارش داد و ستد بیش از 832 میلیون سهم ارزشی به مبلغ 158 میلیارد تومان را در بورس رقم زد و همین وضعیت را در بازار فرابورس شاهد هستیم.

بر اساس این گزارش، آنچه که در شرایط فعلی بازار سرمایه مسلم به نظر می رسد این است که بتدریج حجم نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می شود که بررسی ارزش معاملات روزانه بورس به خوبی موید این مطلب می باشد و این امر بیانگر افق روشن بورس و پتانسیل های آن برای حرکت در مسیر رشد و بالندگی است. از این رو به نظر می رسد بین اعمال آثار مثبت ناشی از اجرای قرادادهای خارجی منعقد شده توسط شرکت های بورسی بر وضعیت سودآوری آنها و اعلام بودجه سال آینده آنها می تواند موجب تداوم روند صعودی بورس و حرکت در مسیر متعادل رو به مثبت شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
وقتی همه از جمله خود شماها میدونیم این شاخص یه عدد سازی قلابیه چرا راجع بهش اینجوری خبر میذارید؟
ناشناس
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
دیدی بورس نیوز خوئت هم احتیاج به شاخص داری پیس دیگه لطفا صحبت از حذف شاخص نکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
فولاد که افتاده
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
بانکی ها بیچاره ما کرد امیدمان رفت
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
امان از دست بانکیها و شرکتهای بنیادی که در خوابند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
اینها همه اش موقتی است عربستان در حال اعزام نیرو به سوریه تا منطقه را به اتش بکشاند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
فعلا که سهاوارهای بانکی ضرر کردند
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
باید تاسف خورد برای حقوقیهای فولاد مبارکه فملی. ومعادن خصوصا بانکیها و تاپیکو در این بازار سهامشان را مدیریت درست نمیکنند بفرمایید ایا سهام بنیادی قابل مقایسه با خودرویهای اشباع شده و زیانده هستند. پشت پرده چه خبرست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
افرین ایا این دولت واقعا حامی صنایع بنیادی است؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۶
ای کاش سازمان بورس کمی بفکر سهامداران زیان دیده فایرا بود و این شرکت را جهت بازگشایی نمادش پس از ۴ ماه، تحت فشار قرار میداد! واقعا اسفبار است ! در این بازار که میتوانست کمی از خسارت سهامداران جبران شود، این شرکت بی‌تعهد و بی‌مسئولیت، نماد خود را بسته و در تماس تلفنی معلوم بود که به این زودیها باز نخواهد شد!!!!