بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
در گفتگو با معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند

وضعیت طرح های توسعه شرکت و زمان بهره برداری آن ها بررسی شد

یکی از مهمترین این طرح ها فراسا یا همان احیای اراضی 450 هکتاری هشتگرد می باشد که در حال حاضر در حال مذاکره با نهاد های دولتی شهرداری و دیگر نهاد های مربوطه هستیم، این اراضی مناسب منطقه ویژه خدمات و محصولات ساختمانی بوده و فرآیند توسعه، احیا و اخذ مجوز های اولیه آن طولانی است و یک طرح فرا ملی محسوب می شود.
کد خبر : ۱۶۰۶۱۶
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند طرح های توسعه متفاوتی در برنامه خود داشته که برخی از آن ها به بهره برداری رسیده و برخی دیگر در دست اجرا می باشد و در سال های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

معاون سرمایه گذاری شرکت آتیه دماوند در همین ارتباط در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: یکی از مهمترین این طرح ها فراسا یا همان احیای اراضی 450 هکتاری هشتگرد می باشد که در حال حاضر در حال مذاکره با نهاد های دولتی شهرداری و دیگر نهاد های مربوطه هستیم، این اراضی مناسب منطقه ویژه خدمات و محصولات ساختمانی بوده و فرآیند توسعه، احیا و اخذ مجوز های اولیه آن طولانی است و یک طرح فرا ملی محسوب می شود.

حسین نراقی در ادامه افزود: بخش های کوچکی از این طرح بزرگ ممکن است در سال 95 به بهره برداری برسد، اما کلیت آن بیش از این به طول می انجامد و زود بازده نخواهد بود و ما آن را به عنوان یک دارایی با ارزش در نظر گرفته ایم که می تواند در سال های آینده سود دهی مناسبی داشته باشد. این اراضی اکنون از حالت رکود خارج شده و پیگیر احیای آن و اخذ مجوز های لازم در این زمینه هستیم و به محض نهایی شدن طی اطلاعیه شفاف سازی روی سامانه کدال جهت اطلاع سهامداران قرار خواهیم داد.

وی در خصوص شرکتهای زیرمجموعه اشاره ای به شرکت آتیه سازان صنعت و معدن نمود که نسبت به سرمایه اش سوددهی مناسبی ایجاد کرده و برای سال آینده نیز برآورد می شود عملکرد مناسب تری داشته باشد، اما لازم به ذکر است که این سودآوری تأثیر چشم گیری بر سود هر سهم "واتی" نخواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح دیگری که "واتی" 20 درصد مالکیت شرکت مجری آن را در اختیار دارد، پروژه دو نیرگاه 10مگاواتی نیروگاه خورشیدی واقع در یزد و زاهدان می باشد که طرحی بسیار وسیع بوده و اولین نیروگاه خورشیدی کشور می باشد .

نراقی در رابطه با افزایش سرمایه این شرکت توضیح داد: طبق نظر سازمان بورس ما افزایش سرمایه 100 میلیارد به 450 میلیارد تومان را در برنامه خود داشتیم که تا کنون افزایش آن به 300 میلیارد تومان انجام شده و تا قبل از مجمع به ثبت نیز خواهد رسید و 150 میلیارد تومان دیگر از آن در اختیار هیئت مدیره شرکت قرار دارد که از محل مطالبات و آورده نقدی صورت خواهد پذیرفت.

وی در پایان در رابطه با برنامه شرکت برای این افزایش سرمایه گفت: در طرح توجهی این افزایش سرمایه عنوان کرده ایم که این سرمایه اضافه شده از محل آورده نقدی و مطالبات را برای سرمایه گذاری در بازار بورس و متنوع سازی پرتفوی بورسی خود در نظر گرفته ایم. چرا که در حال حاضر بخش عمده پرتفوی شرکت را " شیران" به خود اختصاص داده و با آن که عملکرد شرکت مناسب می باشد، اما ریسک "واتی" را افزایش می دهد و ما در همین راستا قصد متنوع سازی سبد سهام خود را داریم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر