بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر : ۱۶۰۶۲۱
در جریان سفر یک روزه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به مشهد آغاز عملیات اجرایی برقی سازی قطار مشهد – تهران کلید خورد. 

طرح برقی سازی راه آهن مشهد - تهران با حل مشکل فاینانس آن در سفر اخیر رئیس جمهوری چین به ایران، در قالب کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران ایرانی و چینی اجرایی شده است و از جمله اهداف این طرح راه اندازی قطارهای سریع مسافربری برای دستیابی به زمان سیر حرکت در مسیر راه آهن مشهد - تهران ظرف مدت شش ساعت است.

در همین چارچوب وضعیت رفت و آمد قطارهای باری نیز با ظرفیت حمل 10 میلیون تن در سال در این مسیر ریلی ارتقاء می یابد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با تامین واگن‌های جدید توسط بخش خصوصی و جایگزینی واگن‌های موجود در افق 15 ساله طرح، بتوان به ظرفیت سالانه حمل 35 میلیون مسافر در مسیر راه آهن مشهد - تهران دست یافت.

منبع:‌ ايسنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
دو خطه کردن محور تهران قم
اراک مرتضی
-
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
من پدرم بازنشسته راه آهن است هم امروز میگفت که خط ریلهای هندی بقدری بی کیفیت هستن که بعد از مدتی از حالت عادی خارج میشوند وباعث خارج شدن قطار از ریل شده وباعث سانحه میشود تازه این مربوط به سرعت پایین میباشد نه سرعت بالا خدا بداد برسد که سوانحه ریلی هم میخواهد به بقیه بپیوندد این معامله احتمالا مربوط به عدم پرداخت پولهای بلوکه شده ایران میباشد قابل توجه نمایندگان مجلس برای بررسی این معامله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
ریل های مغناطیسی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
تکمیل و بهره برداری از تراموا قم بعد ۱۰ سال, ساخت مترو سلفچگان, ساوه, پرند, پردیس, گلبهار, هشتگرد