بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
در معاملات امروز همچنان تب و تاب خرید سهام خودرویی داغ بود و اغلب نمادهای فعال این گروه نیز با صف خرید قابل توجه مواجه بودند، اهالی تالار بر این باورند که با بازگشت لیدر گروه و بورس که احتمالاً فردا خواهد بود مجدداً این گروه با حرکت قابل قبولی مواجه خواهند شد.
کد خبر : ۱۶۰۶۳۲
نویسنده :
ّبابک اموخته

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.11.17 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 278 واحد افزایش به رقم 51334 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1003 واحد افزایش عدد 165151 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 161 واحد افزایش به رقم 28436 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 51 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "پارسان" با 63 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحدافزایش به رقم 802 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3746 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2435 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری توانست مدار 72 هزار واحدی را فتح نماید و در این روز نیز سهام اغلب شرکت ها در حالی متعادل اما صعودی نوسان داشتند که این روند برای گروه های خودرویی، بیمه ای و لیزینگی با صف خرید دنبال شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز همچنان تب و تاب خرید سهام خودرویی داغ بود و اغلب نمادهای فعال این گروه نیز با صف خرید قابل توجه مواجه بودند، اهالی تالار بر این باورند که با بازگشت لیدر گروه و بورس که احتمالاً فردا خواهد بود مجدداً این گروه با حرکت قابل قبولی مواجه خواهند شد، چرا که سایپا با توجه به اخباری که در مجمع فوق العاده خود منتشر کرده برای آینده خود و زیر مجموعه ها برنامه مدونی دارد که می تواند این گروه را آبستن اخبار جدیدی قرار دهد. ایران خودرو نیز امروز با توجه به انتشار خبر دریافت غرامت از پژو مورد اقبال خریداران قرار گرفت و توانست با صف خرید قابل توجه مواجه شود اهالی تالار معتقدند ایران خودرو پس از اتمام مهلت استفاده از حق تقدم های استفاده نشده می تواند خودی نشان دهد. زامیاد نیز امروز علی رغم انتشار خبر افزایش سرمایه 133 درصدی از محل تجدید ارزیابی اما مورد مورد حمله حقوقی ها قرار گرفت و روز بیاد ماندنی را پشت سر گذاشت چرا که نزدیک به 7 درصد سهام این شرکت طی روز جاری معامله شد بنظر می رسد دو تا از حقوقی های اندکی بالاتر از یک درصد این نماد در روز جاری از ترکیب سهامدارای زامیاد خارج شده اند.

در گروه ساختمانی امروز شاهد رشد قیمت دسته جمعی و تشکیل صف خرید برای تمامی نمادهای فعال این گروه بودیم که این اتفاق با حجم قابل توجه معاملات نیز همراه بود. اهالی تالار معتقدند گروه ساختمانی در حال حاضر از شرایط مطلوبی با نگاه میزان دارایی و NAV برخوردار است.

در بیمه ای های بورس تحرک قابل قبولی امروز اتفاق افتاد و منجر به رشد قیمت و صف خرید برای اغلب نمادهای این گروه شد اهالی تالار معتقدند برخی شرکت های بیمه ای قدیمی و به نام این گروه در کانون توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته و احتمالاً بزودی اخبار خوبی از آنها بگوش خواهد رسید.

اما گروه حمل و نقل علی رغم انتظارات و پیش بینی های اهالی تالار و کارشناسان نتوانستند بعد از برجام به فرجام برسند و این در حالیست که اغلب آنها از نگاه بنیادین در شرایط مطلوبی قرار دارند.

لبنیاتی های بورس نیز که رشد بازار سرمایه از این گروه آغاز شد پس از یک دوره اصلاح قیمتی مجدد از امروز با روند نسبتاً صعودی همراه شدند بنظر می رسد موضوع صادرات آنها به کشورهای منطقه و روسیه مهمترین عامل اقبال بازار به آنها می باشد. شنیده شده مشکل بازگشایی ال سی آنها برای صادرات به روسیه مرتفع شده و این گروه در انتظار سالی پر بار می باشند.

اما پر حرف و حدیت ترین گروه بورسی امروز کانون اخبار و شایعات داغ بود، گروه بانکی که بعد از برداشته شدن تحریم سوئیفت هنور نتوانسته آنگونه که شایسته است به اجرای برجام واکنش نشان دهد امروز در کانون خبرهای داغ فروش دارایی و تأثیرات برداشته شدن تحریم سوئیفت قرار داشت. تا جاییکه گفته می شود بزودی اخبار قابل قبول و امیدوار کننده ای از سه بانک تجارت، ملت و صادرات منتشر خواهد شد که می تواند کل گروه را تحت تأثیر مثبت قرار دهد. جالب است که این روزها نه تنها از فروشنده حقوقی خبری نیست بلکه اغلب آنها در قامت خریدار ظاهر شده اند.

در پایان همچنان اهالی تالار نسبت به سرازیر شدن حجم قابل نقدینگی به بازار سرمایه تأکید دارند و معتقدند بزودی حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه برجامی خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
از عجایب بازار رشد نکردن گروه پتروشیمی است،با اینکه نرخ خوراک پایین اومده این گروه در حاشیه اند،بازار خودردیی با بازار اشبا و ضررهای چند صد میلیاردی میخره ولی پتروشیمی نه!!!!جالبه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
سهام فولاد ولی حیف و میل شد
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
سلام
یه عده "ناشناس" بودند که در 14 ماه گذشته ناله و زاری میکردند و درود درود به رییس دولت پاکدستان سابق میفرستادند و به تمسخر مچکریم مچکریم میگفتند.
دلمون که براشون تنگ نشده اما امیدواریم حالشون خوب باشه !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
بازار داغ شایعه و دروغ
محمدهادی مکارم پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
در گروه خودرو بازی چیزی جز سفته بازی نیست ... !!!

گروهی با زیان انباشته که تا یکسال آینده هم به وضعیت سودآوری نمیرسه .
ناسناس
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
تجارت و سهام ونیکی یادتان نرود. بزودی قیمت بانک تجارت خاطره خواهد شد
هدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
فعلا حقوقیهای فولاد و فملی. تاپیکو و کل سهام بنیادی گویا به خواب بد زمستانی رفته اند براستی چرا با صنایع پایه چنین رفتارهایی میکنند چون زحمت کش ترین کارکنان در این صنایع هستند؟؟؟.باشد دوستان فقط سهام بنیادی را نفروشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
نترس کافی بانک تجارت 2تومن بالابره حقوقی 100م عرضه می کنه
ugd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کجادرقامت خریدار؟امروزبانک صادرات فروشنده حقوقی340میلیون سهم دربانک ملت40میلیون سهم ودرتجارت147میلیون سهم