بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه گفت:

بهبود عملکرد "حتاید" با وجود سرمایه گذار خارجی

با اجرای توافقات شکل گرفته در حوزه حمل و نقل و یا با افزایش صادرات و واردات، حمل بار افزایش خواهد داشت، اما این موضوع با چالش های از جمله، ضعف در زیر ساخت های حمل و نقل، ظرفیت پایین ریلی کشور و عدم وجود فرهنگ مناسب همراه است که باعث شده تا هزینه حمل بار در سطوح بالایی قرار داشته باشد حال اگر در این حوزه نیز با یک دیدگاه جامع برنامه ریزی صورت گیرد و فرهنگ سازی لازم نیز انجام شود، رونق به این شرکت ها نیز باز خواهد گشت.
کد خبر : ۱۶۰۶۴۵
نویسنده :
یارمحمدی

لغو تحریم های بین المللی و افزایش مراودات تجاری میان ایران و دیگر کشورها صنعت حمل و نقل را با چشم انداز روشنی برای سال ها آتی همراه کرده است اخباری که پیرامون این صنعت مطرح شده، از انجام مذاکرات و یا انعقاد قرادادهایی در زمینه حمل و نقل ریلی حکایت دارد و در صورت اجرایی شدن آن تأثیر بسیار زیادی بر درآمد زایی این حوزه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با اجرای توافقات شکل گرفته در حوزه حمل و نقل و یا با افزایش صادرات و واردات، حمل بار افزایش خواهد داشت، اما این موضوع با چالش های از جمله، ضعف در زیر ساخت های حمل و نقل، ظرفیت پایین ریلی کشور و عدم وجود فرهنگ مناسب همراه است که باعث شده تا هزینه حمل بار در سطوح بالایی قرار داشته باشد حال اگر در این حوزه نیز با یک دیدگاه جامع برنامه ریزی صورت گیرد و فرهنگ سازی لازم نیز انجام شود، رونق به این شرکت ها نیز باز خواهد گشت.

اعتصام در ادامه گفت: با افزایش مبادلات تجاری قطع به یقین این افزایش بار باعث رشد سودآوری شرکت های این حوزه به خصوص "حتاید" خواهد شد و به طور کل اگر مشکلاتی که به آن اشاره کردم از بنیه حل گردد و با توجه به اینکه بنادر کشور از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار هستند، چشم انداز این صنعت روشن خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت تاید واتر خارمیانه در حال حاضر قراردادهای جدیدی که با سازمان بنادر منعقده کرده را به مرحله اجرا رسانده است که برخی از آنها در سال 95 می تواند به سودآوری و درآمدزایی برای این شرکت بیانجامد. از جمله این قراردادها می توان راه اندازی و بهره برداری از سیلو در بندر امیر آباد، انجام مطالعات لازم در بندر انزلی، توسعه حفاری و سیلو در بندر امام خمینی و همچنین فعالیت "حتاید" در بندر شهید رجایی اشاره کرد.

این مقام مسئول در رابطه با مناقصه ای که قرار بود در نیمه دوم سال جاری در خصوص بندر شهید رجایی برگزار شود، گفت: هنوز هیچ مناقصه ای صورت نگرفته و بعید به نظر می رسد این برنامه در سال جاری انجام می شود که در مهمترین رقبای ما در این بین می توان به حمل و نقل دریایی سینا اشاره داشت. اما ما امیدواریم در جهت حفظ منافع ملی کشور شرکتی که صلاحیت لازم را داشته باشد در این رقابت بنده مناقصه شود.

اعتصام در خصوص عملکرد واقعی شرکت در 9 ماهه سال جاری توضیح داد: با توجه به شرایط شرکت تا به امروز، عملکرد "حتاید" متناسب با بودجه برآوردی بوده و احتمالاً بتوانیم درآمد پیش بینی شده به ازای هر سهم را پوشش دهیم. از طرفی برای سال 95 نیز با توجه به تعاملاتی که با شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی انجام داده ایم عملکرد بهتری پیش بینی می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر