بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
در شرایط فعلی بسیاری از شرکت ها در صف پذیرش و عرضه در بازار سرمایه هستند و به نظر می رسد سازمان بورس می بایست برنامه عرضه اولیه ها را به صورت هدفمند انجام دهند تا نقدینگی در تمام صنایع تزریق شود و در کنار آن ابزارهایی برای ترغیب سرمایه گذاران طراحی گردد.
کد خبر : ۱۶۰۶۴۹
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه در شرایط فعلی با اجرایی شدن طرح برجام و رفع کلیه تحریم های بین المللی بر کشور در حالی با رشد و اقبال سرمایه گذاران مواجه شده و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه چشم انداز مثبتی را برای بورس در پی رفع سایه مهمترین ریسک سیتماتیک از آن متصور هستند که در این شرایط پایداری روند صعودی شکل گرفته در بازار سرمایه مهمترین دغدغه سهامداران و سرمایه گذاران به شمار می رود.

در همین ارتباط، مدیر سرمایه گذاری های شرکت کارگزاری بانک رفاه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از شرکت ها در صف پذیرش و عرضه در بازار سرمایه هستند و به نظر می رسد سازمان بورس می بایست برنامه عرضه اولیه ها را به صورت هدفمند انجام دهند تا نقدینگی در تمام صنایع تزریق شود و در کنار آن ابزارهایی برای ترغیب سرمایه گذاران طراحی گردد.

علی پازوکی در خصوص روند آتی بورس اظهار داشت: در شکل گیری روند آتی بازار سرمایه عواملی همچون ریسک سیتماتیک، اعمال آثار مثبت ناشی از رفع تحریم ها بر وضعیت سودآوری شرکت ها، نرخ سپرده های بانکی، قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی در کنار تعیین نرخ ارز و سیاست بانک مرکزی جهت تک نرخی شدن نرخ ارز، تأثیر گذار هستند و در این شرایط انتظار می رود تا طی ماه های آتی با توجه به چشم انداز مثبت اقتصادی روند مثبت با شیب ملایمی در بازار سرمایه شکل بگیرد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت کارگزاری بانک رفاه با اشاره به اقبال سهامداران به گروه خودرو و زیر مجموعه های فعال در آن و نیز برنامه های آتی خودروسازان جهت مشارکت با شرکت های خارجی، در این خصوص ابراز داشت: در صورتیکه بازار سرمایه، بازاری کار باشد می بایست اطلاعات در اختیار کلیه سرمایه گذاران قرار بگیرد و در شرایطی که جزئیات تغییر و تحولات این صنعت به اطلاع عموم فعالان بازار سرمایه نرسیده، نمی توان برآورد کارشناسی در خصوص پتانسیل های این صنعت نمود و پیرامون رشد حبابی یا ارزندگی سهام آن ها اظهار نظر کرد. بر این اساس لازم به نظر می رسد تا جزئیات قراردادها و نحوه اجرایی شدن آنها در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار بگیرد تا بر اساس ارزش گذاری سهام آنها اقدام به سرمایه گذاری کرد.

پازوکی همچنین به پتانسیل های موجود در سایر صنایع همچون دارو، بانک و نیز حمل و نقل در پی رفع تحریم های بین المللی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به بهبود شرایط سیاسی اغلب گروه ها از پتانسیل رشد و سودآوری برخوردارند، اما با این حال شاهد عدم اقبال سهامداران نسبت به سهام گروه های مذکور هستیم. از این رو به نظر می رسد فعالان بازار سرمایه می بایست با نگاه بلند مدت و با توجه به پتانسیل های موجود در سهام شرکت ها نسبت به سرمایه گذاری در آنها اقدام شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
این مطالب همه درست ولی مسیله ای که از همه مهتر است رشد شرکت ها براساس تولید می باشد تا سهامداران محترم را ناامید نسازد بلکه امیدوارتر به خرید سهام و هر گونه حباب قیمتی را به سرعت پوشش دهد
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
تولید تولید تولید و بازدهی شرکت ها این چیزی است که ما سهامدارادن از دولت بطور جد خواهانیم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
ما سهامداری کردیم ولی هنوز ضررمان جبران نشده . تازه عرضه اولیه وسبحان چه دسته گلی بر سر سهامداران زده؟
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
ما اول و اخرش نفهمیدیم که این فولاد چرا اینجوری میکنه یک روز خرید 30 میلیوند و خرید با دامنه بالا یک روز دیگر فروش 30 میلیونی با بازده پایین از دولت واقعا می خواهیم از این صنایع حمایت کند و خصوصا جلوی عرضه حقوقی ها را بطور جد بگیرئد با تشکر
payam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
سلام
چیه سهام خودرویی نداری خوب فردا برو تو سف خرید بخر. ناراحت شدن نداره.
عباس شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
باسلام درسته ولی الان شرکتی مانند حتوکا ارزندگی و پتانسیل بالایی داره اگر مجوزات حمل ونقلی اون رو نگاه کنید واز طرفی داراییهای مشهود این شرکت وسرمایه گذاریهای اون را میبینید که قیمت سهم واقعا 10 درصد قیمت واقعی میباشد. انصافا با پول نقد هم میبایست دهها برابر خرج کنی تا بشه شرکتی مثل حتوکا. باتشکر