بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
تاکنون در نماد "وبصادر" بیش از 290 میلیون سهم معامله شده و این حجم معاملاتی در حالی رقم خورده که سهم مذکور از روندی متعادل به سمت تشکیل صف خریداران پیش رفته است.
کد خبر : ۱۶۰۶۵۴
نویسنده :
کیوان فر-ارسالی

حجم های قابل توجه، اقبال پر شور خریداران و افزایش قیمت سهام همراه با آغاز حرکت از روند متعادل به سمت تشکیل صف خرید همگی اتفاقاتی است که در کمتر از یک ساعت معاملاتی کل یک گروه را در بر گرفت تا امروز بانکی ها پیشتاز سایر سهام جهت حرکت بر مدار مثبت و روند صعودی باشند.

به گزارش بورس نیوز، بدین ترتیب معاملات امروز بورس در حالی با چراغ سبز بانکی ها آغاز شد که در ساعت اولیه بازار شاهد داد و ستد پر حجم در نمادهای این گروه بودیم که حاکی از جذب قابل توجه نقدینگی به بورس و نیز گروه مذکور است.

بطوریکه تاکنون در نماد "وبصادر" بیش از 290 میلیون سهم معامله شده و این حجم معاملاتی در حالی رقم خورده که سهم مذکور از روندی متعادل به سمت تشکیل صف خریداران پیش رفته است.

بانک تجارت نیز روندی مشابه را در پیش گرفته تا با حجمی قابل توجه کانون توجه خریداران قرار گیرد.

سایر نمادهای گروه نیز به تبعیت از بزرگان خود در مدار صعودی گام نهاده اند و اکثر قریب به اتفاق آنها تا صف خریداران پیش رفته اند تا شاید در این مقطع زمانی شاهد اوج گیری و استارت روند صعودی جدیدی در این گروه باشیم. گروهی که بر خلاف بروز اتفاقات مثبت از جمله برقراری سوئیفت بانکی و انتشار اخبار خوش جدید پس از اجرای برجام، تاکنون واکنش ملموسی از خود نشان نداده بودند تا بالاخره امروز چراغ قرمز آنها جهت شروع حرکت مثبت سبز شود.

سرمایه گذاران متقاضی سهام بانکی آنچنان پر قدرت ظاهر شده اند که گویا هر عرضه ای را حتی در بالاترین قیمت های مجاز روزانه به خود جذب می کنند که این نشانه مثبتی برای آنها تلقی می شود.

این روند مثبت و افزایش تقاضا برای سهام بانکی ها در حالی قابل مشاهده است که حجم عرضه ها از سوی حقوقی ها در نمادهای مذکور بسیار قابل توجه است؛ اما باز هم خریداران متقاضی عرضه های سنگین سهام بانک ها هستند و گویا با این تقاضای پر حجمشان می خواهند امروز تکلیف خود و گروه بانکی را روشن کنند. حال بایستی دید این سرمایه گذاران تا چه اندازه در این امر موفق خواهند شد؟

با این اوصاف، به مدد رشد قیمت سهام بانکی ها کلیت بورس نیز مثبت بوده و شاخص کل نیز برای هر چه بیشتر نزدیک شدن به مدار 75 هزار واحدی گامی محکم برداشته و تاکنون رشدی حدود 700 واحدی را تجربه کرده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
چرا بررسی نمیکنید ببینید چه دست کثیفی هست که نمیذاره کشتتیرانی سر بلند کنه!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
اقا باز شروع شد تا می خاد بانکی ها رشد کنند این حقوقی ها نمی ذارن پیش کی بنالیم بورس نیوز یه کاری مصاحبه ای ....*فردا اخروقت با عرضه شدید حقوقی منفی میشن
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
شاید بتوان گفت بانکیها نسبت بدیگر سهام جزو ارزشمندترین باشند ولاکن حقوقیهای انها عرصه را برای انها تنگ کرده که چنین اتفاقی چرا برای خودروییها نمیافتد هر چند که همه خودروییها به بانکها بدهی کلان دارند؟؟
هدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
بفرمایید چراغ خودروییها کی زرد متمایل به قرمز میشود فکر نمیکنید نوسان گیران و رانت پشت پرده میلیاردها تومان بجیب زدند.تا بوده همین بوده چرا نمیدانیم؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
با یکی دو روز رشد بانکی ها و عرضه های رگباری، بازار اصلاح خواهد کرد
اراک مرتضی
-
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
این حقوقیها را که این چنین عرضه سهام میکنند باید در معاملات محدود کرد مگرنه در این گروه هیچ تحول خاصی رخ نمیدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
دو مسیله اینجا مهم است
1- عقب کشیدن ایران از مسیله سوریه تا برخوردی را با عربستان ایجاد نکند
2-عوض ترساندن سهامداران شرکت ها را می بایستی به سمت و سوی تولید واقعی ترغیب نمود تا زیان انباشته انها به سرعت جبران و حبابی بودن بورس نیز رفع گردد هر چند که به نظر بنده با این قیمتهای سهام حالا حالا ها تا حبابی شدن فاصله هست