بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
مستطيل شيشه اي تالار

جدال برای پیشتازی

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس از ساعات ابتدایی به لیدری گروه بانک و خودرو روند صعودی روزهای گذشته خود را ادامه داد و اکثر نمادهای فعال در بازار نیز با رشد قیمتی و صف خرید همراه شدند.
کد خبر : ۱۶۰۶۶۷
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.11.18 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 497 واحد افزایش به رقم 51832 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 32 واحد افزایش عدد 165183 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 178 واحد افزایش به رقم 28614 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وبصادر" با 63 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 64 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد افزایش به رقم 805 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 4257 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1810 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس از ساعات ابتدایی به لیدری گروه بانک و خودرو روند صعودی روزهای گذشته خود را ادامه داد و اکثر نمادهای فعال در بازار نیز با رشد قیمتی و صف خرید همراه شدند.

پیش بینی می شد امروز نیز بازار به روند مثبت روز گذشته خود ادامه دهد اما روند معاملات با شکل گیری صف خرید در گروه بانکی فراتر از انتظار عمل کرد و قوی تر ظاهر شد؛ بطوریکه تا حدی نسبت به روز گذشته روند مثبت قوی تری در پیش گرفت. امروز گروه بانکی بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و در بین نمادهای حاضر در این گروه، بانک صادرات با صف خرید 100 میلیونی و حجم معاملات 458 میلیون سهمی شگفتی ساز بازار امروز بود، در رابطه با این سهم شایعاتی مبنی بر انجام معامله بلوکی سهام شرکت زیر مجموعه فعال در صنعت نیشکر که سود غیر عملیاتی قابل توجهی به ازای هر سهم را برای این نماد بانکی در پی خواهد داشت، وجود دارد، اما به طور کل تنها نماد قرمز پوش گروه "وکار" بود و مابقی نمادها در بازه نزدیک به مثبت کامل مورد معامله قرار گرفته و یا با صف خرید به کار خود پایان دادند.

بر اساس این گزارش، مدیر عامل ایران خودرو نیز که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و امروز نیز نشست خبری خود را با خبرنگاران برگزار کرد، از شروع همکاری با پژو از اوایل سال آینده خبر داد و گفت اولین محصول مشترک که همان محصول 2008 است، نیز از اواخر سال 95 به بازار عرضه می گردد. صحبت های این مقام مسئول باعث شد تا نماد "خودرو" طی معاملات روز جاری با صف خرید سنگینی همراه شود.

"خزامیا" نیز در گروه خودرویی همچون روز گذشته پر مبادله بود و چهره ای متفاوت از خود نشان داد چرا که علیرغم وجود صف خرید در دیگر نمادها این سهم نتوانست به اندازه آنها رشد داشته باشد. گرچه این سهم نیز نزدیک به سقف قیمت ها معامله شد ولی پس از معامله پر حجم نتوانست صف خرید خود را حفظ کند.

با توجه به حرکت های پر قدرتی که امروز در دو گروه بانک و خودرو رقم خورد، به نظر می رسد جدال این دو گروه برای صدرنشینی فردا نیز ادامه دار باشد.

در این میان برخی گروه ها نیز رشد های دور از انتظار را تجربه کردند که از جمله این گروه ها، گروه فلزات اساسی بود در حالی که بنا بر تحلیل بسیاری از کارشناسان با توجه به وضعیت قیمت های جهانی این گروه از نظر بنیادی نمی توانست رونق را تجربه کند، اما طی معاملات این روزها، شاهد بازگشت اقبال به سهام این گروه نیز بودیم که برخی کارشناسان، دلیل رشد قیمتی سهام این گروه را تغییر دیدگاه سهامداران از سودآوری به ارزش جایگزینی بالای آنها می دانند.

به طور کلی امروز بازار تا حدی نسبت به روز گذشته مثبت تر بوده و شاخص کل نیز در حال نزدیک شدن به کانال 75 هزار واحدی می باشد و امید است این روند مثبت به همراه اجرایی شدن و به نتیجه رسیدن اخبار خوب اقتصادی در صنایع و شرکت های مختلف، روزهای پر سودی را پیش روی فعالان این بازار قرار دهد. هر چند که هر روند صعودی نیاز به اندکی اصلاح و استراحت دارد، اما به نظر می رسد با توجه به چشم انداز اقتصادی مثبتی که ایجاد شده روند کلی بورس در بلند مدت نیز صعودی شده باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
بانکها خیلی به بازار بدهکارند
Hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
یاد کسانی می افتم که در همین 2 ماه پیش صحبت از بدبخت شدم و بیچاره شدم می کردند و همانها امروز صف خرید با 56 میلیون برای خاور درست می کنند که 79 درصد قیمت سهمش در بازار برای هر سهم ضرر می دهد.
بازار خودرو در ایران اشباع شده است و به این زودی ها هم چیزی عوض نخواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
حالا حالاها مانده تا اصلاح سهامداران هنوز در ضرر هستند و ضررهایشان جبران نشده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
چرا از کارشکنی برخی نا.... برای به زانو درآوردن کربن و کشتیرانی چیزی نمیگید. شما مگه فقط طرفدار خودرو و بانکی ها هستید.
باران
ROMANIA
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
لطفا بورس نیوز یه گزارشی هم از سرمایه گذاری سپه تهیه کن که با 50تومان سود و مجمعی که یک ماه دیگر دارد و با قیمت زیر 160 تومان حقوقی هر روز سهم رو منفی می کنه و اجازه رشد به این سهم نمیده و حق سهامداران خرد این شرکت داره به شدت ضایع می شه و به صورت خیلی واضع داره تخلف انجام میده و هیچ کس هم باش کاری نداره
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
خوشحال هستیم که بعد از خواندن گزارش بسیار خوب و کامل نویسنده محترم این صفحه دیگر خیری از شکوه و شکایت از وضعیت بورس نیست. دیگه کسی هم تشکر نمی کند از کسانی که بابت رونق بورس زحمت کشیدند و لابد همه دوستانی که هر روز سود خوبی از بازار می برند به حساب نبوغ و .... خود می گذارند. خیلی عجیب نیست. دانش آموزان و دانشجویان هم وعمولا اگر نمره خوب بگیرند به حساب تلاش خودشون می گذارند اما اگر نمره بد گرفتند معلم و استاد مقصرند. خوب برای خالی نبودن عریضه یه تشکر از تیم متخصص هسته ای به مدیریت ظریف که قرار است فردا نشان لیاقت دریافت کند داریم.
دست همه کسانی که برای تعالی کشور تلاش می کنند درد نکنه. خدا را هم بابت پیروزی های ملت ایران شاکریم. از خدا می خواهیم به دلواپسان هم توان تحمل خوشحالی مردم را بدهد.
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
زمانی شاخص تثبیت میشود که تنها خودروییها لیدر نباشند و سهام بنیادی خصوصا بانکیها. فلزیها. مس. پتروشیمیها . حتی سیمانیها با قدرت وارد عمل شوند که انشاالله این مهم همانطور که شما تحلیل نمودید اتفاق بیفتد>>>>>>>>
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
هنوز هیچی نشده صدای خیلی از به اصطلاح کارشناسا دراومده که بورس داره حباب دار میشه و از این حرفا ما نمیدونیم تو این دو سال که کمر سهامدارا شکست و سرمایشون آب شد کسی از حباب منفی حرف نزد حالا دو هفته شده بورس اینجوری مثبته باز حباب حبابشون شروع شده ما که میدونیم این آقایان از کجا سوزششون گرفته ولی بسه تورو خدا بزارید سهامدار بدبخت یکم طعم روزای خوب رو بچشه آقای کاسب تحریم بسه آقای دلواپس بسه..
ناشناس
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
حالا حالاها مونده تا ضررای ما تو این دوسال جبران شه... ما سود نمیخایم... ضررامونو جبران کنند... دو سال بدبختی کشیدیم.. حالا یک ماه مثبت چشمشون رو داره در میاره
سليمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
همچنانكه خودتان اشاره كرديد طبق نظر تحليلگران فلزات اساسي جايي براي رشد ندارند ولي در بورس ايران بر عكس شده دليلش نبود تحليل و خريد ديمي وهيجاني است
سهیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
اخیش مردم ازخوشی