بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر : ۱۶۰۶۸۱
تیتر20 - فیات، به‌عنوان همکار جدید ایران خودرو در نظر گرفته شده تا پس از پژو، رنو و سوزوکی، چهارمین شریک آبی‌های جاده مخصوص باشد. 
ایران خودرویی‌ها که ظاهرا به‌دنبال شراکت با آلمانی‌ها بوده و فولکس واگن را به‌عنوان شرکت جدیدشان برگزیده بودند، با ناامید شدن از این خودروساز، این‌بار بیشتر روی فیات مانور داده و اعلام کردند از بین فولکس و فیات، یکی به‌عنوان شریک جدید ایران خودرو انتخاب خواهد شد. در نهایت دیروزهاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو رسما اعلام کرد که فیات-کرایسلر به‌عنوان شریک چهارم این شرکت انتخاب شده و مذاکرات میان دو طرف از هفته‌های آتی آغاز خواهد شد. یکه‌زارع با تاکید بر اینکه فیات شریک مناسبی برای ایران خودرو خواهد بود، گفت: فیات صاحب مجموعه‌های قوی خودروسازی در آمریکا مانند کرایسلر است و پیش‌بینی می‌شود برخی خودروسازان فعلی در جهان ظرف چند سال آینده توسط این شرکت محو شوند. 

شراکت ایران خودرو با فیات اما در حالی است که این خودروساز ایتالیایی سهامدار و به اصطلاح صاحب خودروساز معروف آمریکایی یعنی «کرایسلر» به‌شمار می‌رود و از همین رو گمانه‌زنی‌ها از نزدیک شدن خودروسازان آمریکایی به «جاده مخصوص» حکایت دارند. مدیرعامل ایران خودرو در این مورد و در پاسخ به اینکه شراکت با فیات می‌تواند به همکاری خودروسازان ایران و آمریکا ختم شود، گفت: ما دوست داریم با شرکت‌های قوی در دنیا کار کنیم، با این حال تابع سیاست‌های نظام (در مورد همکاری با آمریکایی‌ها) هستیم. به گفته یکه‌زارع، در حال حاضر پلت‌فرم‌های مشترکی بین فیات و کرایسلر وجود دارد و این اتفاق دور از ذهن نیست که از طریق فیات، تکنولوژی‌ تولید خودروهای آمریکایی وارد ایران شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
رها کنید سیاست خصمانه با امریکا و دنیا را تعامل کنید که این برای شما بهتر است لکن
یاور
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
افرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کادیلاک , شورلت, بیوک