بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
عضو هیأت مدیره مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی عنوان کرد:

وقوع تکانه مثبت جدی در بورس/ لزوم تحقق وعده اقتصاد شفاف

در حال حاضر جو منفی دو سال اخیر بورس به دلیل این که اخبار مثبت در حوزه سیاسی و اقتصادی همچون تکانه جدی بر بازار سرمایه اثر گذاشته، بر طرف شده و در این شرایط به نظر می رسد می بایست آثار مثبت ناشی از اجرای انعقاد همکاری با شرکت های خارجی و رفع محدودیت های بین المللی بر وضعیت سودآوری شرکت ها و اقتصاد کشور نمایان شود.
کد خبر : ۱۶۰۶۸۲
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه پس از گذر از یک دوره طولانی مدت نزول در حالی در انتظار وقوع تکانه مثبت بود که در پی چشم انداز مثبت اقتصادی و سیاسی و حضور هیأت های خارجی در کشور نگاه فعالان بازار سرمایه نسبت به آینده این بازار مثبت و خوشبینانه شد و در نهایت رونق نسبی در بورس ایجاد گردید. حال آنکه به نظر می رسد در صورتی که اخبار مثبت منتشر شده در خصوص رشد سودآوری شرکت ها ناشی از رفع تحریم ها و همکاری مشترک با شرکت های خارجی به اقتصاد واقعی تبدیل نشود، تبعات منفی را در بازار سرمایه در پی خواهد داشت.

عضو هیأت مدیره مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر جو منفی دو سال اخیر بورس به دلیل این که اخبار مثبت در حوزه سیاسی و اقتصادی همچون تکانه جدی بر بازار سرمایه اثر گذاشته، بر طرف شده و در این شرایط به نظر می رسد می بایست آثار مثبت ناشی از اجرای انعقاد همکاری با شرکت های خارجی و رفع محدودیت های بین المللی بر وضعیت سودآوری شرکت ها و اقتصاد کشور نمایان شود.

سعید اسلامی بیدگلی با بیان این که در پی تداوم روند نزولی بازار سرمایه طی دو سال گذشته ضرر و زیان هنگفتی بر سهامداران تحمیل شده، در این خصوص افزود: تعداد بسیار زیادی سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه حضور دارند که حتی با روند صعودی پر قدرت بورس طی یک ماه اخیر همچنان در زیان به سر می برند و در انتظار نشسته اند تا با به سرمایه اصلی خود دست یابند سپس نسبت به تغییر و بهینه سازی پرتفوی سرمایه گذاری خود یا سرمایه گذاری مجدد در این بازار تصمیم بگیرند. از این رو بازار سرمایه طی ماه های آتی تغییر رویه مقطعی خواهد داشت که سهامداران و سرمایه گذاران می بایست از این امر غافل نباشند و تصمیمات درستی اتخاذ نمایند.

وی افزود: در شرایط فعلی می بایست اطلاعات و جزییات دقیق قرارداد ها شفاف سازی شود و سازمان بورس اوراق بهادار از شرکت های بورسی اطلاعات و شفاف سازی های لازم را در خواست کند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان این که انتظار می رفت تا تیم اقتصادی دولت به طور عام و سازمان بورس به طور خاص آمادگی لازم جهت شروع روند صعودی بورس را داشتند، ادامه داد: انتظار می رفت تا سازمان بورس اقدام به عرضه اولیه سهام شرکت ها و عرضه مجموعه های تازه وارد در شرایط رونق بورس نماید و همزمان با آن دولت که مدعی اقتصاد شفاف است می بایست مجموعه هایی که اطلاعات نهایی در اختیار دارند یا اطلاعات مالی خود را به موقع منتشر نمی کنند را از بازار سرمایه اخراج کند. علاوه بر این اطلاعات کامل و شفاف شرکت های بزرگ و زیر مجموعه های آن ها همچون بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و ... را در خواست کند تا به شفافیت بازار سرمایه کمک شود.

حال آنکه در شرایط فعلی هیچ یک از این برنامه ها از سوی سازمان بورس و وزارت اقتصاد اجرایی نشده و فراموش نکنیم که تنها اعمال تحریم های بین المللی بر کشور تأثیر منفی بر بازار سرمایه اعمال نمی کند، بلکه فضای اقتصادی و جو روانی نیز در روند آتی موثر واقع می شود.

عضو هیأت مدیره مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی در خصوص اثر گذاری برگزاری انتخابات نماینگان مجلس شورای اسلامی بر روند آتی بورس اظهار داشت: تا کنون نشانه هایی از دستکاری یا دخالت در بازار سرمایه از سوی جناح سیاسی مشاهده نشده و به نظر می رسد با توجه به این که فعالان بازار سرمایه متأثر از روند نزولی مداوم بورس متضرر هستند، چندان به این موضوع توجه نکنند.

اسلامی بیدگلی در خاتمه پیرامون تداوم روند صعودی بازار سرمایه گفت: همانطور که عنوان شد تداوم روند صعودی بورس به این امر که تا چه اندازه اخبار مثبت تبدیل به واقعیت می شود و در صورت های مالی شرکت ها نمایان می شود و همچنین بازار سرمایه تا چه اندازه این اخبار مثبت را پیشخور می کند، بستگی دارد.

به هر حال به نظر می رسد می بایستی بازدهی بازار سرمایه متناسب با ریسک سرمایه گذاری در آن باشد و به طور قطع در صورتی که خروجی بازار سهام سود های کلان باشد، دوره ای با زیان های کلان نیز در انتظار خواهد بود. بر این اساس توصیه می شود تا در صورتی که فعالان بازار سرمایه به دنبال سود مناسب و معقول هستند اجازه دهند تا روند معاملات به صورت آرام و ملایم رو به مثبت پیش رود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
روحانی ظریف مچکریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
دقیقا یعنی اگر خرید ما سهامداران با رشد واقعی شرکت ها هماهنگ نشود اتو را به دست دلواپسان خواهد داد که بگویند بورس حبابی شده و این بزرگترین خطر برای دولت فعلی هم می باشد گذشته از سهامداران
پس از دو لت اقای روحانی که تا اینجای کار واقعا کار کرده و وعده ها را عملی ساخته است خواهانیم تا نسبت به رشد تولید شرکت ها اهم کوشش را بنمایندو برنامه های جدی از جمله کاهش نرخ بانکی و کنترل حقوقی ها در بازار را به همرا پایین اوردن نرخ خوراک و بهرهمالکانه و کلا رفع سو مدیریت اقدامات لازمه را به جای اورند از امروز کار دشوار تازه برای دولت اغاز میشود
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
افرین و احسنت... تحریم ها به تنهایی مشکل اقتصاد ایران نیستند بلکه سو مدیریت و عدم توجه به تولید و سوداوری شرکت ها بزرگترین مشکل اقتصاد ایران هستند که امیدواریم دولت فعلی به این موضوع دقت کافی داشته باشد و تمام هم و غم خود را در این جهت بکار گیرد تا سهامداران را نه تنها نامید بلکه بانها را ه ایران و این دولت و اقتصاد اینده بطور واقعی امیدوار سازد
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
ما از کارشناسان محترم تقاضا داریم تا موارد ذکر شده در خصوص تولید و سوداوری شرکت ها طی نامه ای به دولت مجددا تذکر داده شود با تشکر
خامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
بلا تشکر از این کارشناس محترم که با حقظ جانب داری از سهامداران و خرید انان مسایل مهمی را در خصوص مدیریت اینده بازار توضیح دادند که هم هز یرف سهامداران و هم دولت باید بطور جد پیگیری شود
آرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
احسنت و آفرین بر بیدگلی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
چرا افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی پردیس و شبریز و پتروشیمی کرمانشاه هنوز در پورتال بورس ثبت نشده - بعد از گذشت 6 ماه
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
چقدر عالی پیشه که بیشتر با دکتر اسلامی مصاحبه کنید. ایشان واقعا بهترین استاد مالی ایران هستن.
علیرضا صعودی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
دکتر اسلامی همیشه حرفهای مثبت میزنند. اما دولت وظیفه خود را انجام نمی دهد. ایشان بیش از همه اقتصاددانان از شفافیت گفته اند. اما کو گوش شنوا