بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
مدیر صندوق سرمایه گذاری تدبیرگران فردا عنوان کرد:

صعود بازار حبابی نیست

رفع تحریم های بین المللی و کاهش نرخ بهره بین بانکی که کاهش نرخ سود سپرده بانکی را به دنبال خواهد داشت، نوید تغییر متغیرهای کلان اقتصادی را می دهد به طوریکه انتظار می رود در دوران پسا تحریم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بازار بورس نیز تأثیر پذیرد و از رکود خارج شود، بنابراین با این توصیفات می توان از نظر بنیادی رشد بازار را منطقی دانست.
کد خبر : ۱۶۰۷۱۳
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند هفته گذشته با افزایش حجم معاملات در بازار سرمایه مواجه هستیم که نسبت به چند وقت گذشته این حجم ورود نقدینگی بی سابقه می باشد و این هجمه نقدینگی برای هر بازاری مفید است و حال که این اتفاق با تغییر پارامترهای کلان اقتصادی همراه شده می تواند به زمان صعودی بودن بورس بیافزاید.

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری تدبیرگران فردا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: رفع تحریم های بین المللی و کاهش نرخ بهره بین بانکی که کاهش نرخ سود سپرده بانکی را به دنبال خواهد داشت، نوید تغییر متغیرهای کلان اقتصادی را می دهد به طوریکه انتظار می رود در دوران پسا تحریم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بازار بورس نیز تأثیر پذیرد و از رکود خارج شود، بنابراین با این توصیفات می توان از نظر بنیادی رشد بازار را منطقی دانست.

علیرضا مستقل ادامه داد: به نظر من بازار بورس تا اوایل سال آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و این امر می تواند باعث تغییر دیدگاه سهامداران از نوسانگیری و خرید و فروش کوتاه مدت به بلند مدت شود.

وی تأکید کرد: طی دو سال گذشته که روند بورس نزولی بود، فعالان بازار از سرمایه گذاران بلند مدت فاصله گرفته بودند، اما اکنون با افق های روشنی که در اقتصاد و بورس کشور ایجاد شده این دیدگاه ها می تواند به سمت سهامداری سوق یابد و باعث افزایش بازه سرمایه گذاری شود.

مستقل با اشاره به قیمت کالاها در بازارهای جهانی گفت: هر چند که در بازارهای جهانی شاهد افت قیمت محصولات و نفت هستیم اما شرکت های وابسته به این موضوع در بازار داخلی می تواند از دیگر جوانب اثر مثبت گرفته و دورنمای مثبتی برای خود ایجاد کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند رشد سریع قیمت سهام در بازار سرمایه عنوان کرد: در پاسخ به نظر برخی از کارشناسان که معتقدند قیمت سهام گروه هایی همچون بانک و خودرو حبابی می باشد، در ابتدای امر باید حباب قیمتی را تعریف کنم، اگر قیمت یک دارایی چندین برابر ارزش ذاتی آن بشود، آن قیمت را حبابی می نامیم و به طور مثال در گروه بانکی که اغلب سهام در کف قیمتی و یا اندکی بالاتر از آن قرار داشته و روند رو به رشد خود را به تازگی آغاز کرده اند، هیچگونه حبابی وجود ندارد، چرا که از نظر بنیادی ارزش ذاتی سهام حاضر در این گروه بالاتر می باشد و از طرفی اثرات لغو تحریم ها بر این گروه نسبت به دیگر صنایع از نظر زمانی زودتر آشکار خواهد شد. در رابطه با گروه خودرویی نیز باید بگویم، اگر اطلاعات بیشتری در رابطه با قراردادهای آنها در دسترس قرار گیرد، ارزش ذاتی سهامشان را تحت تأثیر قرار خواهد داد به همین دلیل نمی توان رشد قیمتی آنها را حبابی دانست.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
واقعا تعجب انگیز است همه جای دنیا طالب هستند که نفدینگی واارد بازار شود و حال که این شور سرازیری نقدینگی به این زیبایی وارد بورس ایران میشود عده ای در پی تخریب ان هستند استفاده بهینه کنید از این موقعیت که در هیچ کجای دنیا چنین شور و هیجانی دیده نمیشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
مدت مدیدی است که حق تقدم سهام استفاده نشده شرکت چین چین از سوی شرکت فروخته شده و پول آن بلوکه و به سهامداران پرداخت نمیشود. ایا واقعا این حق خوری و سو استفاده از مال مردم با چه توجیهی صورت میگیرد. آیبا کسی نیست که با این دستهای آلوده برخورد کند. بورس نیوز تو رو بخدا این مطلب را گزارش کن. به خدا دستمون تنگه. بدهی داریم.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
اميدوارم همينطور باشد ولي تجربه ثابت كرده پس يك صعود شارپ ، عرضه حقوقي ها شروع مي شود ، بعد سهامداران خرد مي مانند و بازار منفي ، سپس جمع اوري سهام توسط حقوقي ها در منفي
بطور كلي بازار سهام بدرد افراد حقيقي و خرد نمي خورد .
اين نظر و تجربه بنده است
ناشناس
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
خوب دوبت باید ایندفعه واقعا وارد عمل بشه والا دیگر اصلا اعتمادی به بورس نیست پس دفعه اخر را هم امتحان میکنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
عمرا" دیگه اعتمادی نیست فقط نوسانگیری، بلندمدت تو بازار ایران اشتباه محضه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
قابل توجه جو زده ها فردا قتی ضرر کردید خواهشا دنبال مقصر نگردید.....
ناشناس
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
بابا جان من مثل همه جای دنیا همه سهامداران تصمیم بگیرند بخرند و بلند مدت هم حقظ کنند از ان طرف هم این دولت باید حاقظ منافع سهامداران بطور جدی باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
اقا ترکید رفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
حق تقدمهای استفاده نشده خمهر کی به فروش می رسد؟ چرا سازمان بورس نظارت کافی نمی کند؟
naser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
عجب کارشناس خبره ای هستن ایشون . که گروه خودرو را دارای ارزش ذاتی میدانند یا اینکه ارزش ذاتی این گروه مافیایی را موکول به روشن شده ابعاد قرارداد ها کرده !!!!
از فردا شیب نزول گروه خودرو شروع خواهد شد و بازار را با خود همراه خواهد کرد .
هیچکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
با سلام و احترام:
به این اقا بگوید:سود تمامی خودرو ها و مپنا و ماشین سازی اراک و قندی ها همه حبابی هستند و آنهای که p/e آنها بالاتر از 10 است.