بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
با رشد 2408 واحدی و عبور از یک کانال

شاخص کل به مدار 78 هزار واحدی رفت

افزایش تقاضا برای خرید سهام در حالی در بازار سرمایه موج می زند که این امر موجب تشکیل صف خرید چند میلیونی در اغلب نمادها و حرکت دسته جمعی صنایع در مسیر صعودی شده است.
کد خبر : ۱۶۰۷۲۰
نویسنده :
جمشیدی

شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری متأثر از رشد قیمتی اغلب سهام شرکت های فعال در گروه های مختلف بویژه مخابرات، پتروشیمی، فولاد، بانک و تجهیزات با رشد چشمگیر بیش از 2400 واحدی مواجه شد و با عبور از یک کانال وارد مدار 78 هزار واحدی شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، افزایش تقاضا برای خرید سهام در حالی در بازار سرمایه موج می زند که این امر موجب تشکیل صف خرید چند میلیونی در اغلب نمادها و حرکت دسته جمعی صنایع در مسیر صعودی شده است.

به گونه ای که بازار سرمایه با لیدری دو گروه بانک و خودرو با سرعت در جاده صعود حرکت می کند و شرایط به گونه ای شده که کمتر سهامداری تمایل به فروش سهام دارد. در این بین در حالی حجم معاملات 278 میلیونی سهمی در نماد "وبصادر" رقم خورد که تقاضای بیش از 189 میلیونی برای خرید سهام بی پاسخ مانده و گروه خودرو نیز در غیاب شرکت ایران خودرو و با پیشتازی "خساپا" همچنان پر قدرت حرکت می کند و صف تقاضای خرید بیش از یک میلیاردی در این نماد پابرجاست.

در این بین در نماد "رمپنا" نیز در پی انتشار اخبار و گمانه زنی هایی مبنی بر دریافت مطالبات از دولت با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شده و تأثیر مثبت حدود 110 واحدی را بر شاخص کل اعمال کرد است.

همچنین تا لحظه تنظیم این گزارش، حجم معاملات بیش از یک میلیارد و 800میلیون سهم ارزشی به مبلغ 390 میلیارد تومان را رقم زده است.

بر این اساس اغلب شرکت های بورسی طی معاملات روز جاری در حالی تحت تأثیر حاکمیت روند مثبت در بازار سرمایه با افزایش قیمت سهام همراه شده اند که در این بین برخی از شرکت ها با توجه به پتانسیل های موجود در شرکت برای رشد و بهره وری با افزایش تقاضا روبرو هستند و و در مقابل برخی دیگر متأثر از انتشار اخبار و گمانه زنی های مختلف که در حال حاضر مهمترین آن بحث اجرای برنامه افزایش سرمایه و حضور سرمایه گذار خارجی در شرکت است، روند صعودی قیمت را سپری می کنند. از این رو توجه به این نکته ضروری به نظر می رسد که سهامداران و فعالان بازار سرمایه بر اساس پتانسیل های واقعی موجود در مجموعه های بورسی اقدام به سرمایه گذاری کنند تا در زمان اصلاح قیمتی سهام متضرر نشوند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
واقعا من متوجه نمیشوم بورس نیوز جرا شما دایما سهامداران را مخاطب قرار می دهی دولت را هم نصیحت کن که باید در ازای این فداکاری سهامداران قدرشناس ان باشد و برای حقظ سرمایه سهامداران تکانی به خود بدهد
ناشناس
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
واااای چه فداکارییییی! عزیز من هر کسی فکر منافعشه حتی من و شما...گربه که بخاطر رضای خدا موش نمی گیره
سهیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
نرم افزار بازار سرمایه هنگ کرد/طرف صادرات 1080 میفروشه تابلو می زنه 1120 یا فولاد 1320 فروشنده است تابلو زده1370 یه خ.رده امروز شلم شوربا شد نرم افزار چایید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
واقعا که. این بازار سراسر دروغ و کلاه برداری شده. چند روزه سیستم معاملات ایراد داره و ما رو هم دچار مشکل کرده. تا کی میخواهید این کارها رو ادامه بدید و ما رو بدبخت تر از این کنید؟
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
شایسته است کمی هم به سهام بنیادی فکر کنیم سهامی که واقعا در کف قیمت هستند چند صباحی خودروییها توسط نوسان گیران پر هیاهو شده اند>>>>>>>>>>>>>
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
آخرش ما نفهمیدیم هسته اراکو درآوردن یا هسته بورسو!خیلی از معاملات عقبه!الان تو بعضی سهما بزور معاملات رو تا ساعت 12 بروز کرده.جان هر کی دوست دارین یه فکری به حالش بکنین.
کارشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
بورس نیوز درمورد معاملات امروز و ابطال . پیگیری کن و چیزی بنویس ساعت 14 هنوز معامله میشه . خیلی ها بر اساس قیمت پایانی سهم خریدند ولی فعلا بعد از بسته شدن بازار قیمت داره میاد پایین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
كمپين خريدن سهام
اين بازي است كه عده اي راه انداخته اند تا مردم هم به حيجان بافتند و بيان داخل بازي
بعد سر موقع كه سهامشون رو فروختند اين جماعت و مردم بيچاره ميمانند با پول ضرر كرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
فردا بازار منفی خواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
كمپين خريدن سهام
اين بازي است كه عده اي راه انداخته اند تا مردم هم به حيجان بافتند و بيان داخل بازي
بعد سر موقع كه سهامشون رو فروختند اين جماعت و مردم بيچاره ميمانند با پول ضرر كرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
فطانت می گوید که بورس سیاسی نیست در حالیکه هست نگاه کنید امروز حقوقی های احمدونزادی چطور باز نمادهایی رو قرمز پوش کردند
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
وقتی با هیجان کلک سهامها راصف می کنند و می اتدازند به مردم وفقط هدف بالا بردن شاخص باشدوتما م سهام زیانده وورشکسته را هیجانی به مردم قالب می کنند.باید انتظار سقو ط شدیدتر بورس باشیم