بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر : ۱۶۰۷۲۱
نویسنده :
محمد اسدنژاد

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت بهمن لیزینگ براساس گزارش شفاف سازی در خصوص پیش بینی بودجه سال 1395 به شرح ذیل اعلام نموده است:

1-نظر به موضوع افزایش سرمایه شرکت از 600 میلیارد به 1000 میلیارد ریال و همچنین با توجه به لغو تحریم ها و رونق اقتصادی در سال 95 که تاثیر مستقیم در صنعت خودروهای سنگین دارد پیش بینی گردیده است تعداد فروش در سال 95 نسبت به 94 رشد چشم گیری داشته باشد که این موضوع باعث افزایش حجم فعالیت شرکت می گردد که به تبع آن درآمد های حاصل از عملیات لیزینگ و بهای خرید خودرو افزایش می یابد.

2-نظر به این که مفروضات تهیه بودجه سال 95 در خصوص میزان پیش دریافت مشتری جهت واگذاری خودرو به ایشان به طور متوسط حدود 23 درصد با بازپرداخت عمدتا 60 ماهه ولی این میزان در سال گذشته 50 درصد با بازپرداخت عمدتا 48 ماهه می باشد و همچنین در خصوص مبالغ پرداختنی جهت خرید خودرو در سال 95 به صورت اقساط یک و دو ساله می باشد ولی در سال گذشته خرید خودرو به صورت نقدی پذیرفته است لذا با توجه به افزایش حجم عملیات شرکت میزان منابع و مصارف کاهش یافته است.

3-پیش بینی تقسیم سود در نسخه حسابرسی شده اصلاح می گردد.

4-درآمد تامین مالی با اعطای تسهیلات به شرح زیر و با دوره بازگشت 4 و5 ساله با نرخ سود 21 درصد می باشد

مبلغ فروش محصولات سیبا موتور طبق آخرین آنالیز تهیه شده برای کامیونت 6 تن فاو 48 ماهه با پیش دریافت 200 میلیون ریال و پیش دریافت فاو تک و جفت محور و کامیون کمپرسی به ترتیب 700 ،600 ،570 میلیون ریال و 60 ماهه منظور گردیده است.

مبلغ فروش محصولات بهمن دیزل طبق آخرین آنالیز تهیه شده و 48 ماهه با پیش دریافت 30 درصد می باشد.

نرخ فروش خودروهای کشنده FAW، کامیون کمپرسی FAW-کامیونت 6 تن FAW به ترتیب معادل 5.7% و 5.4%و 2.9% بیشتر از نرخ خرید پیش بینی شده است. در خصوص سایر خودرو ها نرخ خرید و فروش یکسان فرض شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر