بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر : ۱۶۰۷۲۶
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و سازمان گردشگری باید جلوی سفر مردم به ترکیه را بگیرند، پولی که مردم خرج سفر به این کشور می‌کنند به جیب داعش ریخته شده و صرف مسلمان کشی می‌شود.

سید باقر حسینی در گفت‌‌و گو با خبرگزاری فارس با انتقاد از ادامه سفر گردشگران ایرانی به ترکیه و انفعال دولت برای جلوگیری و محدودیت این سفرها گفت: امروزه ترکیه کشور بسیار ناامنی است و باید همه هموطنان نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته باشند چراکه داعش در ترکیه فعال است، همچنین ترکیه درگیری‌هایی با گروه‌‌های معترض دارد که هر لحظه ممکن است هر گوشه آنجا بمب گذاری انجام شود.

وی ادامه داد: به همه ایرانی‌ها توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به این کشور سفر سیاحتی و گردشگری نداشته باشند و علاوه بر این اگر نا‌امنی آن را هم در نظر نگیریم پولی که در ترکیه هزینه می‌شود در جیب داعش ریخته شده و علیه مسلمانان به کار گرفته می‌شود بنابراین به این دلایل نباید حتی یک ریال از طرف ملت ما در کشور ترکیه هزینه شود چون این مبالغ صرف مسلمان‌کشی توسط داعش می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در این زمینه سازمان گردشگری باید برنامه و اقدام جدی داشته باشد و از سفر تورهای مسافرتی به ترکیه جلوگیری کند و در راستای منافع جهان اسلام باید تصمیمات جدی بگیرد و مردم را تشویق کنند که به شهرهای خودمان سفر کنند.

حسینی گفت: کشور ما آنقدر مناطق بکر و طبیعت زیبا دارد که توجه کمی به آنها می‌شود و بیشتر از اینکه زمینه را برای خروج مردم از کشور فراهم کنیم باید زمینه را برای تقویت گردشگری در داخل فراهم کنیم.

وی ادامه داد: البته نکته مهم‌تر این است که باید مسئولان اعتقاد به این موضوع داشته باشند وقتی برای سازمانی مانند سازمان گردشگری این موضوع مهم نباشد معلوم است که محدودیت و جلوگیری سفر به ترکیه را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد و برای آن کار فرهنگی هم انجام نمی‌دهد، سازمان گردشگری باید برنامه ریزی داشته باشد و حساب شده اقدام کند مردم را آگاه کند که ترکیه به لحاظ اخلاقی و خانوادگی جای مناسبی برای سفر نیست و به لحاظ امنیتی و سیاسی نیز هزینه‌ها در جهت مسلمان کشی استفاده می‌شود سازمان گردشگری بسیار راحت می‌تواند بر روی این موضوع کار کند و تورهای گردشگری را به داخل کشور هدایت کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: سازمان گردشگری در این زمینه وظیفه و مسئولیت دارد باید جلوی تبلیغات سفر به ترکیه را بگیرد، تورها و آژانس‌ها حتما به دنبال منافع خود هستند و برای مردم دل نمی‌سوزانند اما این سازمان گردشگری است که باید سیاست‌گذاری درستی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
زمانی می گفتند دروغ هرچه بزرگتر باشد باورپذیر تر است اما اینک با افزایش سواد اجتماعی و دسترسی به اخبار از منابع مختلف ان موضوع اثر خود را از دست داده و فقط باعث بی‌اعتمادی به راوی می‌شود.
ضمن اینکه اساسا سیاست دشمنی با همسایگان به شدت به ضرر کشور و منطقه تمام می‌شود این عضو محترم شورای ملی امنیت تصور میکند با ناامنی کشورهای همسایه و عدم مروادت مردم دو کشور ، ایران پیشرفت خواهد کرد حال آنکه پیشرفت ما بدون پیشرفت منطقه امری محال است کافی است هرجا صلح است دوستی است هرجا جنگ است عقب ماندگی و استبداد
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
مخارج حج به جیب کی می رود؟
مهدی
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
اون خرج فقرا ، یتیما، آوارگان سو مالی مردم بی نقشه جیبوتی ...