بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر : ۱۶۰۷۵۵

خبر ابراز تمایل برندZOW آلمان برای همکاری با صنعت مبلمان ایران از سوی حسین اسفهبدی، معاون وزیر صنعت اعلام شد. این خبر در شرایطی منتشر شده که تولیدکنندگان صنعت مبلمان ایران معتقدند این بخش هم‌اکنون با نیمی از ظرفیت تولید کار می‌کند و در صورت ورود سرمایه‌گذاران خارجی، توسعه صادرات باید مدنظر باشد و تولید داخل بازار داخل را اشباع کرده است.

6968357347234735735723472434835346

بارقه‌های امید صنعت مبلمان در سال آینده

حسن احمدیان، مدیرعامل شرکت پادیران و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران، همکاری‌های ایران با آلمان را به فال نیک گرفته و می‌افزاید: ما در بخش‌های ماشین آلات و مواد اولیه مشکل داریم. برای نمونه حدود 60 درصد از ‌ام‌دی‌اف ما وارداتی است و یراق‌آلات تا 80درصد و ماشین‌آلات تا 90 درصد از راه واردات تامین می‌شوند اما این میزان واردات با توانمندی صنعت مبلمان به ارزش افزوده و تولید ثروت منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پادیران با اشاره به ظرفیت خالی 60درصدی صنایع مبلمان ایران، تصریح می‌کند: این موضوع هم موجب نشده که ما بازارهای داخلی را از دست بدهیم. در سال‌های اخیر برخی شرکت‌های اروپایی که واردات مبلمان به بازار ما را داشتند نیز با کاهش یک‌دهمی فروش مواجه شدند و نتوانستند بازار مبل ایران را در اختیار بگیرند.

در همین حال، رامین سمیع‌زاده، مدیرعامل شرکت نیروانا و دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، در گفت‌وگو با «فرصت امروز»، خوشبینی صنایع به دوران پسابرجام را با شرط و شروطی همراه می‌داند و می‌افزاید: برخی بخش‌های صنعت از جمله مبلمان در دوران تحریم از فرصت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌اند بنابراین در دوران پساتحریم باید با هماهنگی و تفکر از فرصت‌ها استفاده کند.

مدیرعامل شرکت نیروانا می‌افزاید: تشکل‌های مربوط به صنعت مبلمان باید استراتژی‌های خود را برای ورود به شرایط جدید تدوین کنند و با همکاری دولت و ارتباط با دانشگاه‌ها، در جهت هم‌افزایی حرکت کنند. این کار سختی است و زیرساخت‌های فرهنگی آن هنوز آماده نیست.

شرکای خارجی سرمایه و تکنولوژی بیاورند

عـبـدالـحسین عباسی، مدیرعامل شرکت تهران مبل و رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تهران نیز در گفت‌وگو با «فرصت امروز» با تاکید بر کمبود نقدینگی در این صنعت می‌گوید: شرکای خارجی اگر می‌خواهند وارد بازار مبلمان شوند باید سرمایه‌گذاری و بازاریابی کنند و اهداف توسعه صادرات را در سر داشته باشند. تولیدکنندگان ما بازار داخلی را با همین ظرفیت و میزان تولید به‌خوبی پوشش داده‌اند و مشکلی در این زمینه نداریم.

785453577347243478357835724762476247

مدیرعامل شرکت تهران مبل، ضعف دیگر صنعت مبلمان را فرسودگی و قدیمی بودن ماشین‌آلات می‌داند و می‌گوید: شرکت‌های خارجی همچنین باید ملزم به وارد کردن ماشین‌آلات روز و انتقال تکنولوژی شوند در غیر‌این صورت ما چیزی از مبلمان دنیا کم نداریم. در این زمینه هم اگر دولت کمک کند و جلوی واردات بی‌رویه مبل‌های یکبار مصرف چینی را بگیرد، توان صنعت مبلمان ایران جهانی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر