بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
طی دومین نشست تجاری ایران و ایتالیا عنوان شد:

امضا چند سند همکاری در حوزه حمل و نقل و کشاورزی

دومین نشست تجاری ایران و ایتالیا با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر نفت ایران به همراه همتایان ایتالیایی آنها صبح روز گذشته در محل هتل اسپینانس برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۰۷۶۳
نویسنده :
یارمحمدی
دومین نشست تجاری ایران و ایتالیا با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر نفت ایران به همراه همتایان ایتالیایی آنها صبح روز گذشته در محل هتل اسپینانس برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز، در ابتدای این نشست ماترینا وزیر کشاورزی ایتالیا در رابطه با همکاری با ایران عنوان کرد: ما در مقابل یک فرصت تاریخی بزرگ قرار گرفته ایم و شروع خوبی را در زمینه گسترش همکاری تجاری با ایران داشته ایم. اکسپو کلید مهمی برای گشایش همکاری های متقابل تهران و رم می باشد، اکسپو 2015 در میلان این امکان را فراهم ساخت تا فناوری ها و تجارب زیادی در مباحث مرتبط با کشاورزی و مواد غذایی به دست آید.

این مقام مسئول با اشاره به سفرها و دیدارهای دو جانبه فی مابین ایران و ایتالیا گفت: آنچه در این چند وقت اتفاق افتاده، بسیار برای توسعه هر چه بیشتر فعالیت های دو کشور اهمیت دارد. در حاشیه این سفر گام های مهمتری برداشته خواهد شد و دو کشور تجربیات خود را در زمینه کشاورزی و مواد غذایی با یکدیگر مبادله خواهند کرد، این دو کشور در حوزه های مواد غذایی و کشاورزی می توانند الگوهایی را ارائه کنند و با هم در کار آفرینی های جدید مشارکت داشته باشند.

وی افزود: شرکت های ایتالیایی پیش از این علاقه مندی خود را برای همکاری با شرکت های ایرانی نشان داده اند. این سفر باعث می شود تا دو کشو روابط خود را در مسیری منطقی هدایت کنند.

در ادامه محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی ایران با اشاره به سفر روحانی در فضای پسا برجام به ایتالیا عنوان کرد: طی این سفر به ایتالیا، به عنوان یکی از قدرت های برتر دنیا 28 سند همکاری دو جانبه به امضا رسید و متعاقب این سفر چشم انداز امیدوار کننده ای در فضای اقتصادی کشور ایجاد شد.

وی تأکید کرد: ایران در بخش های کشاورزی و مواد غذایی در زمینه حفظ نباتات، محصولات زراعی و باغی تفاهم نامه ای امضا شده است. اولویت نحوه این همکاری ها در رابطه با بحث سرمایه گذاری در این صنایع، ایجاد شرکت های مشترک و انتقال تکنولوژی در جهت توسعه بازارهای صادراتی میوه و سبزیجات ایرانی می باشد که حضور این مسئولین در این نشست، بر پیشبرد اهداف این مورد همکاری صحه گذاشت.

حجتی با تأکید بر موقعیت و قابلیت های ایران در مینه کشاورزی اظهار داشت: ایران با دارا بودن طبیعت 4 فصل، نیروی کار جوان و تحصیل کرده، ظرفیت های بسیار بالایی برای همکاری های این چنینی دارد. همکاری ایران با ایتالیا که از دانش و تکنولوژی منحصر به فردی در این حوزه برخودار است، بسیار می تواند مفید واقع شود، البته این برنامه ها و سیاست گذاری ها باید به صورت بلند مدت تهیه و تدوین گردد.

وزیر امور زیربنایی و حمل و نقل ایتالیا پس از تأکید بر نقش مهم ایران در منطقه و در حوزه هایی همچون کشاورزی، حمل و نقل و ذخایر نفت و گاز، عنوان کرد: فی ما بین این دو کشور تفاهم نامه هایی در زمینه زیربناها حمل و نقل سریع السیر، لجستیک بنادر و طراحی ایستگاه های چند گانه مورد امضا قرار گرفته است که می تواند باعث افزایش و گسترش ارتباطات بین تهران و رم گردد.

پس از این مقام مسئول، عباس احمد آخوندی، وزیر راه و شهر سازی ایران پس از اشاره به موقعیت ایران در منطقه و جایگاه مناسب آن در زمینه تجارت و بازرگانی اظهار داشت: آنچه که در این دیدارها به دنبال آن هستیم تنها قراردادهای تجاری نبوده و قصد همکاری چند جانبه و بلند مدت را داریم و اکنون در حال پایه گذاری مشارکت هایی منصفانه و به صورت برد- برد هستیم.

آخوندی در ادامه گفت: ایران در زمینه حمل و نقل درون شهری، حومه و بین شهری نیاز به ایجاد سطح سرویس دهی یکپارچه و مناسبی داشته، که ایتالیا در حمل و نقل سریع از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار بوده و می تواند در این راستا با ایران همکاری داشته باشد.

این مقام مسئول در رابطه با روش های مالی مورد استفاده بین ایران و ایتالیا گفت: 3 روش کلی BOT، BLT و اجاره و اجاره به شرط تملیک از روش های مالی مورد نظر ما هستند که در حوزه های مختلف حمل و نقل استفاده خواهند شد.

این نشست با ارائه مطالبی توسط فعالان بخش خصوصی کشاورزی ایتالیا شامل نماینده شرکت ماشین سازی نیواولند، شرکت فررو در زمینه مواد غذایی، شرکت اینانکا فعال عرصه صنایع غذایی، نماینده نمایشگاه های پارما برگزار کننده نمایشگاه های صنایع غذایی و کشاورزی، مدیر کل صنایع مواد غذایی ایتالیا و نماینده دفتر بازرگانی خارجی ایتالیا برای حضور هر چه پر رنگ تر در بازار ایران و توسعه همکاری ها ادامه یافت و در پایان نیز چند سند همکاری بین این دو کشور به امضا مسئولین رسید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
ساخت ترن ست برقی تهران قم اصفهان و خط آهن ملایر کرمانشاه با مشارکت ایتالیا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
ساخت تراموا هیبریدی